Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lakanat ja pyyhkeet samaan aikaan

Vierailija
12.10.2015 |

Voiko lakanat ja pyyhkeet laittaa samaan aikaan kuivausrumpuun? Pesen niitä juuri samassa, mutta mietin tätä kuivausrumputilannetta?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai ne voi,mutta ite en laita ja pesenkin ne erikseen.

lakanat jätän hieman kosteiksi ja pyyhkeet kuivaan kuiviksi rummussa.

Vierailija
2/18 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laittaa ja olen laittanut. Tosin yleensä meillä on täysiä koneellisia kummistakin erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpäs onkin pohdiskeltavaa muutamaksi päiväksi....

Vierailija
4/18 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksikäs ei?

Monet kyllä eivät pese niitä samaan aikaan (kuluttaa kai lakanoita), joten ei varmaan mene yhtä aikaa kuivausrumpuunkaan.. Mä pesen aina lakanat ja pyyhkeet samassa... Tuhlausta erikseen heh.

Vierailija
5/18 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun asiantuntijan mukaan lakanoita ja pyyhkeitä ei saisi pestä samassa, koska kankaat imee eri lailla vettä. Siis paksu frotee ja sileä puuvilla.

En tiedä mitä se sitten haittaa, samalla lailla kai ne kamat koneessa pyörii ja peseytyy, oli siellä mitä vaan. Vai koskeeko tämä sellaisia automaattikoneita jota mittaa ja tunnustelee koneen pyykin ja ottaa vettä sen mukaan.

Vierailija
6/18 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäpäs onkin pohdiskeltavaa muutamaksi päiväksi....

Niinpä. Kohta alkaa kisa kuinka homma KUULUU tehdä.

Vierailija
7/18 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, nyt on myöhäistä puhua enää pesusta, kun ne on jo koneessa.

Mutta nyt mietinkin, että saako niitä laittaa kuivausrumpuun. No laitan. Kerron tulokset sitten.
(Eniten pelkään sitä, että pyyhkeistä irtoo nukkaa tai jotakin, ja lakanat menee kamaliksi.)

Vierailija
8/18 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On naisilla päänsäryt...

Vierailija
9/18 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus elämässä täytyy ottaa riskejä.

Vierailija
10/18 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha sanoa. Itellä tulee liinavaatteita niin paljon kerralla, että turha miettiä tuommoisia, kun pitää jokatapauksessa pestä erikseen. Eikä kuivausrumpua ole.

Vierailija
11/18 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ne laittaa, mutta ei kannata. Lakanat kuivuu ryppyisiksi. Itse laitan en eri lämmöllekin eli lakanat jää silityskuivaksi ja pyyhkeet taas ihan kaappikuivaplussaksi.

Vierailija
12/18 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ne laittaa, mutta ei kannata. Lakanat kuivuu ryppyisiksi. Itse laitan en eri lämmöllekin eli lakanat jää silityskuivaksi ja pyyhkeet taas ihan kaappikuivaplussaksi.

No jos kerran käyttää rumpua, niin miksi jättää mitään kosteiksi? Missä sä ne sitten loppuun kuivatat? Älytöntä.

Tietenkin voi laittaa, ei ne miksikään mene. Ja ne irtoavat nukat ja muut pölyt menee sinne nukkasihtiin, ei muihin tuotteisiin.

Vierailija
13/18 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos kerran käyttää rumpua, niin miksi jättää mitään kosteiksi? Missä sä ne sitten loppuun kuivatat? Älytöntä.

Tietenkin voi laittaa, ei ne miksikään mene. Ja ne irtoavat nukat ja muut pölyt menee sinne nukkasihtiin, ei muihin tuotteisiin.

Tulee mieleen silitys ja mankelointi, jossa hieman kostea on hyvä asia.

Vierailija
14/18 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai voi...

Vierailija
15/18 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä jätän ne itse asiassa aikalailla kosteiksi, mankeloin ja ne menee kosteina kaappiinkin. Hui! Ei onneks eletä etelän kosteassa ilmastossa.

Vierailija
16/18 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos haluaa käyttää koko elämänsä pyykin kanssa läträämiseen niin mikäs siinä. :D

Vierailija
17/18 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos haluaa käyttää koko elämänsä pyykin kanssa läträämiseen niin mikäs siinä. :D

Dissaa vaan mutta jotkut joutuvat esim. pölyherkkyyden vuoksi mankeloimaan lakanansa, jotta saavat nukuttua. 

Vierailija
18/18 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisempaa ja pesukoneelle armollisempaa on panna froteepyyhkeitä lakanoiden kanssa samaan koneelliseen. Linkous pysyy tasaisena ja pesutulos on hyvä. Mutta olen kokeillut pestä kerralla koneellisen froteepyyhkeitä enkä tee sitä toiste. Pesu sujui ihan hyvin, mutta linkous ei. Kone rynkytti ja rytkytti ja liikkui paikaltaan, kun pyyhkeet olivat yhtenä möykkynä pesurummun toisella laidalla. Kuitenkin kone on vielä sitä tyyppiä, jossa on raskas paino alapohjassa. Miten sitten olisikaan hyppinyt ja pomppinut nykymallinen kevyempi kone? Sama muuten koskee paksuja collegevaatteita, jos niitä on koneellinen, niin kyllä taas rytkyttää.