Sairauspäivän karenssi ja sairausajan palkanalennus huono juttu

EI sairausajan palkanalennuksille ja EI karenssille

Vaikutus tulee olemaan se että ihmiset tulee rntistä sairaampina töihin. Viimeksi apteekissa käydessäni minua palvellut apteekin työntekijä oli selvästi sairaana ja oli tosi ikävä olla hänen asiakkaanaan kun hän jatkuvasti yski ja aivasteli ja kävi 3 kertaa vessassa niistämässä ja yskimässä kesken kaiken!!

Kuka valvoo ettei sairaanhoitajat, kassatyöntrkijät ja asiakaspalvelijat tule jatkossa sairaina töihin tartuttamaan työtovereiden lisäksi asiakkaat!!! Varsinkin apteekissa ja lääkärissä asioi jo valmiiksi heikolla terveydellä varustettuja ihmisiä joilla sairastumisriski on suurin(kuten minä itse)!!

Kommentit (11)

Vierailija

Olen samaa mieltö, että todella huono idea. Enemmin vaikka sitten pitäisi käydä hakemassa lääkärintodistus, niin varmaan sekin karsisi väärinkäyttäjiä. Siinä on kuitenkin oma vaivansa lähteä hakemaan todistusta. On todella törkeää, että voidaan tulla tartuttamaan tauteja, jotka voivat olla vieläpä pitkäkestoisia! Kiva sitten kärsiä kuukausia hirveästä yskästä .

Vierailija

Minä pienipalkkainen aspa tulen todellakin jatkossa olemaan sairaana töissä - ei varaa pitää yhtäkään palkatonta päivää. Asiakkaita päivässä n 100.

Vierailija

Aina vaan samaa naukumista tuosta asiasta. Ai kuka valvoo, ettei ihmiset tule sairaana töihin? Esimies! Ei sitä kännissäkään saa tulla töihin, vaikka työnantaja ei kännäämisestä  maksakaan.

Vierailija

Aika moni ihminen menee flunssan ensimmäisinä päivinä töihin ja asioi normaalisti kaupoissa, apteekeissa, liikkuu julkisilla jne. Eli tartutetaan jo siinä vaiheessa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltö, että todella huono idea. Enemmin vaikka sitten pitäisi käydä hakemassa lääkärintodistus, niin varmaan sekin karsisi väärinkäyttäjiä. Siinä on kuitenkin oma vaivansa lähteä hakemaan todistusta. On todella törkeää, että voidaan tulla tartuttamaan tauteja, jotka voivat olla vieläpä pitkäkestoisia! Kiva sitten kärsiä kuukausia hirveästä yskästä .

Omasta vastustuskyvystään voi myös itse huolehtia. Ei aina pidä syyttää muita kun sairastaa.

Porho

Ihan turha narista. Eikai nyt tekemättömästä työstä muutenkaan makseta nii mikä idea siinä on että sairaspäiviltä pitää maksaa. Hyvä vaan kun taakka jakautuu tehokkaammin työnantajan ja -tekijän välillä.

Vierailija

Ei oikein reilulta kuulosta. Itse olen töissä kotihoidossa, huonokuntoisia asiakkaita hoidetaan kotioloissa, joissa ergonomisia työtapoja ei pystytä noudattamaan. Niskat, hartiat, selkä ja polvet ovat tosi kovilla. Nyt olen sairauslomalla niskaongelman vuoksi. Työ sairastuttaa minut, mutta se pitää maksaa itse.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta vastustuskyvystään voi myös itse huolehtia. Ei aina pidä syyttää muita kun sairastaa.

Miten suosittelet, että esimerkiksi syöpäpotilas huolehtii omasta vastustuskyvystään sen jälkeen, kun sytostaattihoidot ovat tuhonneet kaikki elimistön puolustussolut?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten suosittelet, että esimerkiksi syöpäpotilas huolehtii omasta vastustuskyvystään sen jälkeen, kun sytostaattihoidot ovat tuhonneet kaikki elimistön puolustussolut?

Toki voi koittaa ennaltaehkäistä vaikka syömällä vitamiineja, mutta jos näkee olevansa selvästi huonossa hapessa, ei ole kenenkään etu, että töihin mennään tartuttamaan muut. Tätä kysymystä eivtarvitsisi edes käydä, jos hallitus ei olisi keksinyt tuota kuningasideaa.

Mielestäni siinä vaiheessa tulisi hankkia lääkärintodistus, jos joku on käyttänyt esim krapulapäivään tuota sairaslomaa omalla ilmoituksella niin lääkärihän voi kuitenkin todeta, onko flunssaa, kuulehan sen esim. äänestäkin. Ja tuskin moni jaksaisi kovin usein nähdä vaivaa hakea sairastodistus sen vuoksi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat