Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kylläpä ihmiset ovat ennakkoluuloisia

Vierailija

Tuli vain mieleen tästä parin päivän aikaisesta muuttoliikenteestä, jota kritisoidaan vahvasti. 

Kritisoijilla on myös todella vahvat mielipiteet siitä, että liikenteen kohde on täynnä epäasiallista sisältöä ja että se on sekava.

Ensimmäinen ei ole totta. Sellainen sisältö on muilla saman kohteen eri alueilla. Meitä varten on tehty ihan oma alue. Jälkimmäiseen saa opastusta ja ohjeita ylläpitäjältä ja meitä on oikeasti kuunneltu (uskokaa tai älkää!) ja kohteeseen on tehty muutoksia, jotta ne, joiden mielestä kohde näyttää sekavalta, voivat muokata sitä mieleisekseen.

Kohteen ylläpitäjä sanoi myös tekevänsä kohteeseen listanäkymän, jossa kuvia ei ole ja viesteistä näkyvät vain otsikot. Kaikki tämä kolmen päivän muuttoliikenteen aikana ja siitä syntyneestä palautteesta. Meistä pidetään siellä oikeasti hyvää huolta.

Ja mitä tulee kohteen perinteisiin käyttäjiin, joita kohtaan ennakkoluulot ovat ilmeisesti melko korkealla... No, he ovat niillä omilla alueillaan. Viimeisen 24 tunnin aikana en ole nähnyt kuin yhden negatiivissävytteisen aloituksen ja siihenkin tuli ensimmäisenä ylläpitäjältä tuomitseva vastaus.

En linkkaa kohdetta tähän, koska se ei ole sallittua. En myöskään puhu kohteesta nimellä, koska se tuntuu ärsyttävän joitakin.

Arvostan paikkaa, jossa ylläpidon kanssa voi käydä dialogia ja mielipiteet ja kehitysehdotukset otetaan huomioon. Arvostan myös sitä, että kaikesta saa keskustella. Jos joku tykkää olla täällä, siitä vain. Mutta jos mielestäsi tämänhetkinen tilanne on huono, muttet ole valmis kokeilemaan toisia vaihtoehtoja, vaan linnoittaudut ennakkoluulojesi taakse voin vain todeta, että menetät paljon.

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Jos kuvittelet, että "meitä varten on tehty ihan oma alue" on hyväntekeväisyyttä, niin erehdyt. Ylilautaa kiinnostaa vain mainostulojen kasvaminen. Suvaitsemattomia ja ennakkoluuloisia ne sielläkin ovat.

Vierailija

Se on osittain mainostulojen kasvu, osittain myös eettinen peruste. Ylilaudan ylläpitäjä on 25 -vuotias sananvapauden puolestapuhuja, kuten valtaosa näiden vastaavien foorumien ylläpitäjistä (kyseessä siis Japanista lähtöisin oleva chan -tyylinen paikka. Näitä on 4chan jenkeissä, krautchan Saksassa ja niin edelleen). Kyseessä on myös pienyrittäjä, joka tuosta nyt ei mitään älyttömiä määriä rahaa saa.

Suvaitsemattomia ja ennakoluuloisia ovat ne, ketkä sitä ovat, ei liity mitenkään siihen paikkaan tai ylläpitoon. Jos sinä tulet sinne, sittenhän siellä on yksi tällainen vähemmän? Kommentteja ja keskustelua ei sensuroida. Jos joku on suvaitsematon ja ennakkoluuloinen, hän saa täysin vapaasti olla sellainen, siihenhän koko idea perustuu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos kuvittelet, että "meitä varten on tehty ihan oma alue" on hyväntekeväisyyttä, niin erehdyt. Ylilautaa kiinnostaa vain mainostulojen kasvaminen. Suvaitsemattomia ja ennakkoluuloisia ne sielläkin ovat.

Eikö mainostulojen kerryttäminen ole jokaisen keskustelupalstan tavoite, koska niillä yleensä rahoitetaan ylläpito ja pyörittämiseen tarkoitettu tietotekniikka (serverit ym). Sama kiinnostus AV:llakin on. Ero YL:n on vain siinä, että toisessa on oikeasti asiakaspalvelua ja kehitysehdotuksia kuunnellaan ja tehdään käyttäjien mielen mukaan ja ketjun poistoille ja bänneille annetaan syy. Toisessa ei.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ylilautaa kiinnostaa vain mainostulojen kasvaminen.

Tottakai kiinnostaa tulot. Ei kukaan yrittäjä tee tuotteellaan hyväntekeväisyyttä. Mutta ero on siinä, että asiakasta kuunnellaan. Samalla tavalla Sanoma Oy saa mainostuloja. Ei tämä palsta hyväntekeväisyyttään täällä ole.

Vierailija

Itse en ole ennakkoluuloinen, mutta siirtyminen tälle toiselle palstalle (laudalle!) on tuntunut vähän raskaalta. Syy: se ei ole tuttu

Kosmeettisuus on pienin asia. Siihen tottuu nopeasti.
Siellä on vain vähän erilainen palstakulttuuri. Perusoksennuksen (joka tuttua kauraa täälläkin) jälkeen jäävä asiallinenkin puoli on erilaista. Siellä käytetään yleensä enemmän vaivaa omiin vastauksiin. Se ei ole ihan niin kevyttä kuin täällä. Täällä on nopeatempoisempaa ja huomattavasti lyhyempiä vastauksia. Pitkiä viestejä täällä ei yleensä jaksa edes lukea (koska foorumin ulkoasu). Hassuttelu ja huumori on myös vähän erilaista. Hauskaa sielläkin, mutta erilaista. Paljon on myös uusia sanoja opeteltavana ja ilmaisutapoja opeteltava. Rytmi siellä on eri. Erityyppiset aloitukset saavat tuulta alleen.

Pidän paikasta ja käyn siellä jatkossakin, mutta se ei ole sama kuin av. Siellä on moni asia niiiin paljon ihanammin, mutta se on kuitenkin vieras maa.

Vierailija

Mä ainakin olen uudesta paikasta positiivisesti yllättynyt ja käyn siellä jatkossakin. Siellä saa jopa keskustella :)

Vierailija

Jotenkin tuntuu (näin turistina siellä vierailleena), että fiksuimmat ja ennakkoluulottomimmat ovat sinne siirtyneet.
Ihan olen suvakki-punavihree-mädättäjä, joten en kaipaa "sananvapautta" MV -mielessä, vaan muuten olen ilahtunut Yliksen raikkaudesta. Se lyö Vauvan laudalta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No ei ihme, että lapsilla on häiriöitä ja puhe takkuilee.

Jännää että keskustelun taso on siellä aivan eri tasolla verrattuna tähän palstaan. Tule sinäkin käymään ja sivistämään itseäsi ettei oman lapsesi puhe ala takkuilemaan :)

Vierailija

ylös!

olisi mielenkiintoista kuulla varsinkin sellaisten mammojen ensireaktioita ja mielipiteitä jotka eivät aikaisemmin ole uskaltautuneet/eksyneet kyseiselle sivustolle. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

ylös!

olisi mielenkiintoista kuulla varsinkin sellaisten mammojen ensireaktioita ja mielipiteitä jotka eivät aikaisemmin ole uskaltautuneet/eksyneet kyseiselle sivustolle. 

No kävin katsomassa minäkin. Ylläpito on tosiaan aktiivinen ja keskustelee käyttäjien kanssa. Ne langat mitä minä näin olivat ainakin ihan asiallisia. Joko valvonta pelasi tai sitten jonnet oli jo nukkumassa. Aika hiljaista oli, mutta hiljaisempaa oli täällä. Toivottavasti nyt joku ratkaisu tähän "pakolaisuuteen" löytyy, minä tarviin yöllisiä keskusteluja!!

Se käyttö oli aluksi TOSI vaikeaa, en tajua vieläkään niitä kuvia ja sun muita mutta osaan sentään vastata ja lainata!!! :) Niin ja ylläpito laittoi sitten meille sellaisen raksin ruutuun mistä kuvat menee pienemmäksi, näytti paremmalta. Peukut löytyy mutta alapeukkujen puute harmitti.

Vierailija

Kävin ja tykästyin. Nyt tulee käytettyä kumpaakin. Sitä toista silloin kun kyseessä aihe joka varmasti täältä poistuisi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuntuu (näin turistina siellä vierailleena), että fiksuimmat ja ennakkoluulottomimmat ovat sinne siirtyneet.
Ihan olen suvakki-punavihree-mädättäjä, joten en kaipaa "sananvapautta" MV -mielessä, vaan muuten olen ilahtunut Yliksen raikkaudesta. Se lyö Vauvan laudalta.

Todellakin lyö laudalta!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat