Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mahassa outoa kuplintaa, nipistelyä ja nykimisiä

Vierailija

No, otsikossa se tulikin. Mahassa, erityisesti navan ympärillä ja kylkikaarien, varsinkin oikealla puolella, on alkanut tuntumaan outoja tuntemuksia. Tuntemukset alkaneet jo ainakin kuukausi sitten. Maha kerää myös ilmaa paljon, välillä jopa kivuliaasti. Vatsani on aina ollut herkkä, mut tää on jotenkin outoa. Meen kyllä varmaan pian lääkäriin, mutta en usko kyseessä olevan akuuttivaiva, kun näin kauan kestänyt ja pysynyt samanlaisena. Ajattelin, josko joku osaisia jakaa omia tai läheisensä kokemuksia. :)

Olen 20-vuotias nainen, ruokavalio ja paino ihan normaalit. Raskautta pelkäsin, mutta olen tehnyt viisi testiä eikä paino tai vyötärönympärys oo heilahtanut mihinkään, vaikka raskaus olisi jo viikolla 18. :D

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Pieraise oikein kunnolla, niin lähtee kuplat pois!

Toivoisin, et se auttais! Mut eipä tullu helppaavan.

Vierailija

Moi! Mulla on sama! Kävin lääkärissä ja mulle ehdotettiin refluksia. Sain happosalpaajapillereitä ja ne on hieman jo auttaneet. Kerran jouduin menevään oikein päivystykseen keskellä yötä, kun isä luuli, että on umpisuoli tulehtunut. :/ 

Jos ei pian ala paranemaan niin lääkäri epäilee sappikiviä. 

Koita katsoa mitä syöt ja koittaa yhdistää eri ruokia kipuihin. Itselläni alkoholi pahentaa kauheesti vatsakipua. 

Vierailija

Itse tein aloituksen ihan samasta asiasta pari pv sitten. Outoa.. Onkohan nyt jotain kummallista vatsatautia :D ihan tosiaan vauvan liikkeiltä tuntuu! Mulla kanssa menkat tullu mutta en saa rauhaa ennen kun teen testin.. 

Vierailija

Tässä on oikeesti jotain mystistä kun täällä on sitten ainakin kolme 20-vuotiasta samoilla oireilla. 

Onko teillä ollut ahdistusta rinnassa? Tai siis paineen tunne rintojen alapuolella, keskellä rintakehää? 

Vierailija

Kääk! Mullaki samat oireet :D 21v ja piti jo raskaustesti tehdä.. Outoja nykäyksiä mahassa ja pahoinvointia.

Vierailija

Olen ollut on/off ihan paineissa sen suhteen, että olisin raskaana oireiden mukaan. Mutta syön e-pillereitä, olen tehnyt raskaustestejä, kävin uusimassa pillerireseptin + sisätutkimus gynellä (olisi ollut viikko rv9-11) ja myöhemmin kävin lääkärissä ja hänkin tunnusteli vatsaa ja ei tuntenut mitään outoa(olisi ollut rv16). Lisäksi tyhjennysvuoto on tullut ajallaan. 

Helpottaa tietää, että en ole ainoa kenellä on tälläinen outo vaiva! On aivan kamalaa, kun vatsassa nykii jatkuvasti. 

Vierailija

Eikä! Tää on kyl yhtäaikaa ihanaa ja kamalaa, kun joku muukin kärsii tästä. Helpottaa jotenki, koska varmaan sanomattaki selvää, et oon stressannu raskautta. Mitä ihmettä :D

AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Eikä! Tää on kyl yhtäaikaa ihanaa ja kamalaa, kun joku muukin kärsii tästä. Helpottaa jotenki, koska varmaan sanomattaki selvää, et oon stressannu raskautta. Mitä ihmettä :D

AP

Mä oon lukenut netistä niin paljon kaikkia yllätysraskausjuttuja, että itku on meinannut tulla, vaikka järkikin sanoo, että niin epätodennäköistä olisi olla raskaana. Gyne teki sisäultrankin vatsakipujen takia sillon kun olisi ollut se 9 tai 11 viikko menossa ja mitään ei näkynyt. Verikoe raskaustestiä ei kuitenkaan tehty.

Mutta on tämä hyvin epämukava ongelma. Jatkuvasti sattuu vatsa ja on vaikea syödä mitään kun aina alkaa vatsaa kiertää ja kylmä hiki nousee pintaan. Joka ilta ennen nukkumaanmenoa vaan painelen vatsaa ja rukoilen, että sieltä ei kukaan ala painaa vastaan. 

Kuulostan ihan sairaalta, mutta uskon, että pystytte samaistumaan paniikkiin. :D

T. viestit 4 ja 10

Vierailija

6 jatkaa:

Haha ei tiiä itkeäkö vai nauraa, tuntuu niin vauvan liikkeiltä juuri nyt täällä. Olen kauhuissani että onko se vauva, vai mato!? vai mitä?? Tiedän miltä raskaus tuntuu kun minulla on lapsi. Nuo liikkeet on just samanlaisia kun ne alkaa tuntua, mulla liikkuu ja tökkii  vieläpä tuolla ihan alamahan alueella. Mut pakko kai varata aika lääkäriin.. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

6 jatkaa:

Haha ei tiiä itkeäkö vai nauraa, tuntuu niin vauvan liikkeiltä juuri nyt täällä. Olen kauhuissani että onko se vauva, vai mato!? vai mitä?? Tiedän miltä raskaus tuntuu kun minulla on lapsi. Nuo liikkeet on just samanlaisia kun ne alkaa tuntua, mulla liikkuu ja tökkii  vieläpä tuolla ihan alamahan alueella. Mut pakko kai varata aika lääkäriin.. 

Mulla on navan ympärillä aika usein nipistelyä, eikä ihan alavatsassa. Äskenkin luulin, että joku potkasi, mutta taisi olla vain suoliston liikettä. En vaan saa mielenrauhaa! Muutenkin paljon stressiä monen asian suhteen :( No, viimeistään parin kuukauden päästä saa tietää oliko raskaana vai ei...

T. 4, 10 ja 12.

Vierailija

No niinpä, toi raskaus pelko ihan kauhee ja varmasi omiaan pahentamaan stressiä, joka taas kyl tuntuu suolistos. :D Hajosin tolle "ettei kukaa ala vastaa", koska ihan sama meininki täällä!

Mä en oo käyny tosiaa lääkäris, mut oon soittanu. Ne sano, et virtsasta otettavat raskaustestit on luotettavampia, koska se raskaushormoni huomataan paremmin tms.

AP

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat