Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko alemminkoulutetut naiset kateellisia akateemisille?

Vierailija
11.10.2015 |

Olen huomannut lievästi sanottuna jonkinasteista viileyttä ilmassa kun selviää että olen akateeminen.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itekin oon vaan peruskoulun käyny ja en todellakaan ole koulutetuille ihmisille kateellinen! Mun elämä on antanut ihanat lapset, mahtavan miehen ja muutenkin tarpeeksi hyvän elämän sekä tarpeeksi rahaa elämiseen! Monesti tuntuu että mitä koulutetumpi sen hankalampaa kaikki on ja se koulutus vedetään täälläkin joka keskusteluun mukaan.

Vierailija
22/30 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajaopiskelijana saa aina heti ensimmäiseksi kuulla ei-akateemisilta että "opettajilta pitkät lomat pois" ja "opettajille pidemmät työpäivät" ja "opettajat saa rahaa perseellään istumisesta, maailman helpoin ammatti"... Ei oikeastaan voi muuta kuin nauraa mielessään, miten outoja mielikuvia ihmisillä on ko. ammatista :D

Millaisissa porukoissa oikein pyörit? Joidenkin teinien kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä pitäisi lähteä vertailemaan, sillä kaikilla on itselleen sopiva työ. 

Ei  muuten ole. Joillakin on tietysti, muttei kaikilla, tai ehkä jossain satumaassa.

Minun mielestäni on surullista että ajattelet noin. Jos sinä olet väärässä ammatissa, vihaat työtäsi, etkä usko että moni muukaan olisi unelma-ammatissaan, on sinussa se "ongelma". Nykyään kouluttautuminen on helppoa. Aikuispuolen perustutkinnoissa ei tarvitse istua koulun penkillä pänttäämässä matematiikkaa tai hikoilemassa liikuntatunnilla, vaan koulutus tehdään työssäoppien ja tutkintilaisuuksien kautta näytetään ammattipätevyys. 

Ja itse voin sanoa että 99% kaveripiiristäni on siinä työssä mikä on heille sopivin ja jota he rakastavat tehdä. Sitten on yksi prosentti, joka nurisee ja rutisee, mutteivät tee asialle mitään, vaikka tilanne olisi helposti korjattavissa. Toki tuo porukka on sitä samaa, joka rutisee kaikesta mahdollisesta, ilmeisesti vain sen rutisemisen ilosta.

Näin jossain sanonnan että "Tee mitä rakastat, eikä sinun tarvitse tehdä töitä päivääkään elämässäsi". Tuo pätee ainakin minuun. Toki tälläisen toiminimellä toimivan elo ei ole siitä helpoimmasta päästä, mutta en voi valittaa, koska elän unelmaani.

Ap:n kysymykseen. Ei, minä en ainakaan kadehdi akateemisia, eikä minulla ole heitä vastaan mitään. Kukin taaplaa tavallaan. Kateus ei kyllä muutenkaan kuulu tunnerepertuaariini, joten ehkä tämä johtuu siitäkin.  

Vierailija
24/30 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen yleisesti, mutta yleensä ilmaisenkin sen ihailemalla. En ole ikinä ymmärtänyt tätä, että jos on kateellinen jollekin jostain niin sille pitäisi olla ilkeä tai kylmä?

Vierailija
25/30 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole kateellisia, koska useimmat tosi alhaisesti koulutetut ovat todella tyhmiä. Ja tyhmät ihmiset eivät tunnetusti tajua edes omaa tyhmyyttään. Eletään siinä omassa pikku maailmassa ja siellä kuppaisen tunnelin sisällä.... eräs iäkkäämpi laitosapulainen vihaa sairaanhoitajia yli kaiken ja sähisee "eivät perkeleet voi auttaa sänkyjen petaamisessa...."

Vierailija
26/30 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Ei ole mitään syytä siihen.

T. keski-ikäinen

Vierailija
27/30 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen.

Vierailija
28/30 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Tiedä häntä mutta itse alemman koulutuksen omaavana olen huomannut että akateemiset ovat vain yleensä hyvin kuivia ihmisiä.

Varmaan he ovat ihan kivoja tyyppejä ja muuten mukavia mutta se seipään niellyt olemus ei vaan saa aikaan tutustumisenhalua.

Vierailija
29/30 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole kateellisia, koska useimmat tosi alhaisesti koulutetut ovat todella tyhmiä. Ja tyhmät ihmiset eivät tunnetusti tajua edes omaa tyhmyyttään. Eletään siinä omassa pikku maailmassa ja siellä kuppaisen tunnelin sisällä.... eräs iäkkäämpi laitosapulainen vihaa sairaanhoitajia yli kaiken ja sähisee "eivät perkeleet voi auttaa sänkyjen petaamisessa...."

Miksi ne ei voi auttaa sänkyjen petaamisessa? Sairaanhoitajahan on nyt lähtökohtaisesti siinä siivoojan ja hyvän tarjoilijan välimaastossa, luulisi muutaman petauksen nyt neideiltä menevän.

Vierailija
30/30 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kateellinen ei tarkoita, että kaiki olisivat kateellisia ja päinvastoin. Riippuu taatusti paljon siitä, mitä kukin haluaa: jos olisi halunnut akateemisen koulutuksen, mutta yliopiston ovet eivät syystä tai toisesta koskaan auenneet, voi kateutta olla ilmassa. Jos taas tahtoo kivan normaalin palkkatyön, niin on varmaan hälläväliä miten muut ihmiset ovat koulutettuja.

Itse opiskelijana haluan pitää välit hyvinä vanhoihin ystäviin, jotka valitsivat toisenlaiset elämänpolut - en halua sulkeutua mihinkään 'akateemiseen kuplaan' ja luulla että olen muiden silmissä jumalasta seuraava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi