5. Luokkalainen ei suostu enää pukemaan toppahousuja.
Käyttääkö teidän esiteinit/teinit toppahousuja? Meillä on enää turha edes tyrkyttää välikausi/toppahousuja.. Eikö joku skeittimuoti edes sisällä toppahousuja?!
luulen että palelluttaa kassinsa.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Onko tuon kokoisille vielä vuorillisia farkkuja? Sellaiset ja sinne alle joku merinovillakerrasto tai ohut fleecehousu niin luulisi pärjäävän. Paljon riippuu myös koulumatkan pituudesta ja millä sinne mennään. Tiedän monia aikuisia miehiä jotka eivät todellakaan laita toppahousuja eivätkö välttämättä edes pitkiä kalsareita, koska niissä tulee sisällä liian kuuma.
Miehillä tosiaan suuremman lihasmassan takia ei tule vilu niin herkästi kuin naisilla. Sekin pitää ottaa huomioon. Kaikki eivät palele niin herkästi.
Meillä 6. luokkalainen kieltäytyy ekaa kertaa laittamasta toppahousuja kouluun. Ajattelin hommata silkkiset pitkät kalsarit ja vuorellisia huosuja. Yhdet vuorelliset housut ostin jo hullareilta.
Näillä säillä ei varmaan vielä tarvise toppahousuja, mutta ei se itsensä palelluttaminen mitenkään järkevää ole. Kannattaa pojalle selittää, että kylmettäminen voi myöhemmin aiheuttaa eturauhasongelmia, joten pitkät kalsarit jalkaan kylmällä.
Ei vielä toppahousuja jalkaan. Eihän sillon pärjää oikeilla pakkasilla ollenkaan
Meillä viitosluokkalainen ei saa itse valita vaan joutuu talven tullen pukeutumaan toppahousuihin. Välikausihousuista sai luopua jo kolmosella ja syksyt ja keväät on pukeutunut farkkuihin. Paitsi silloin kun retkeillään tai ulkoillaan vapaa-ajalla pitkään.
Olen sanonut, että yläkoulussa saa pukeutua ihan kuin itse haluaa, mutta luulen, että en enää kuudennella toppiksiin pakota.
Kyllä vanhempien kuuluu opastaa talvipukeutumisessa lapsiaan, varsinkin viitosluokkalaista. Täällä Suomen "Jäätyneen helvetin" ilmastossa ei passaa kuljeskella eteläranskalaisen muodin sanelemana, kun mittari paukkuu -20°C tienoilla.
Ja tällä palstalla jo älämöi av-mammoja vänisemässä hyysäyksestä ja ihmisoikeuksien rikkomisesta, kun se teidän Väinö-Kyllikkinne ei saisikaan tehdä mitä haluaa. Lienee olette niitä samoja vapaakasvattajavanhempia, jotka katselevat sormiensa läpi kun omat kullanmurut riehuvat julkisilla paikoilla tai viettävät koko päivän ruudun ääressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuon kokoisille vielä vuorillisia farkkuja? Sellaiset ja sinne alle joku merinovillakerrasto tai ohut fleecehousu niin luulisi pärjäävän. Paljon riippuu myös koulumatkan pituudesta ja millä sinne mennään. Tiedän monia aikuisia miehiä jotka eivät todellakaan laita toppahousuja eivätkö välttämättä edes pitkiä kalsareita, koska niissä tulee sisällä liian kuuma.
Miehillä tosiaan suuremman lihasmassan takia ei tule vilu niin herkästi kuin naisilla. Sekin pitää ottaa huomioon. Kaikki eivät palele niin herkästi.
poika painaa 36, joten varsinaista äijämassaa ei oikein ole..
ap
hetkinen, siis viidesluokkalainen poika joka painaa 36 kiloa???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toppahousut on nolot.
kuinka niin?
En minä tiedä, mutta luokkakaverit nauravat ja pilkkaavat.
Vierailija kirjoitti:
hetkinen, siis viidesluokkalainen poika joka painaa 36 kiloa???
Niin? Mitä sitten?
Mun 5-luokkalainen tyttö painaa 34 kg. Hoikka tyttö, luokan lyhimpiä. Itse olin aivan samanlainen. Koko ala-asteen luokan lyhimpiä ja yläasteella venähdin nopeasti 170-senttiseksi.
Varsinainen helmi tuo "Joidenkin ihmisten lapset ovat sen verran älykkäitä, että osaavat tehdä valintansa itse". Kysehän ei todellakaan ole useimmiten siitä, että lapsi tekee valintansa itse vaan sen mukaan mitä kaverit "määräävät". Itse yritän ainakin kasvattaa muksuni niin, että niiden itsetunto kestää kuittailut "noloista" vaatteista. Annoin viime talvenakin viidesluokkalaisen päättää ihan itse, valitseeko vaihtoehdon a) ei ulkohousuja ja kassit jäässä vai b) ulkohousut, paikat lämpiminä ja riski siitä että joku kuittailee asiasta. Arvatkaa kumman valitsi?
Minä en pakottaisi teiniä enää käyttämään toppahousuja. Voisin kyllä yrittää neuvotella asiasta, jos olisivat menossa laskettelemaan tms.