En saa painoa alas

Vierailija

Mitat tällä hetkellä 170/70

"Syö vähemmän kuin kulutat, niin helppoa ja yksinkertaista se on", sanotaan. Ja samaan aikaan ei saisi kuitenkaan syödä liian vähän säästöliekille menemisen takia, ja silläkin on väliä mistä ne kalorit tulee tai oikeastaan ei ole kunhan syö vaan tarpeeksi vähän, pitää juoda vettä vaikka ei janota, pitää välttää sitä ja tätä ja liikuthan tarpeeksi myös. Niin yksinkertaista!

Laihduin reilut 10 kiloa äskettäin, koska söin päivässä max 300kcal. Ei maistunut, unirytmi oli sekaisin (valvoin yöt, enkä öisin syö). Nyt ruoka maistuu taas paremmin ja rytmikin on kunnossa (mietin tosin, pitäisikö se taas sekoittaa...). Syön päivittäin n. 1000-1200kcal. Epäterveellisesti, sitä mitä tekee mieli. Paino ei laske, ja tekisi mieli alkaa mättämään sitä ruokaa taas entiseen tahtiin. Haluaisin laihtua vielä ainakin 10 kiloa, mutta se siis todellakin vaatii sen, etten syö juuri mitään ja liikun vain zombiena sängyn ja vessan väliä. Tällä hetkellä se toisaalta olisi ihan ok, koska olen ikään kuin elämästä tauolla muutenkin.

Voiko se oma perus kulutus olla niin vähän, että pitäisi syödä kuin lintu läpi elämänsä vain sen vuoksi, ettei saisi jatkuvasti joka tuutista saada kuulla olevansa läski, läski, läski?

Kommentit (13)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voiko se oma perus kulutus olla niin vähän, että pitäisi syödä kuin lintu läpi elämänsä vain sen vuoksi, ettei saisi jatkuvasti joka tuutista saada kuulla olevansa läski, läski, läski?

Jos olet aiemmin ollut lihava ja sitten laihtunut, joudut syömään n. 20 % vähemmän kuin ennen lihomista, jotta pysyt saavutetuissa mitoissa. Siksi ei alun perin kannattaisi lihottaa lainkaan. 

Entä jos vaan hölläät pipoa ja syöt kohtuu hyvin ja liikut? Älä fiksoidu painonpudotukseen. Keksi muuta mietittävää?

Vierailija

Liikuntaa mukaan niin saat syödä ihan rauhassa 1500 kaloria päivässä. Tunti päivittäin, yks lepopäivä viikossa.

Sun kroppa on ihan sekaisin tosta 300 kaloria kituuttamisesta. On mennyt säästöliekille eli ei auta vähentäminen ainakaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ap:n pitäisi varmasti ensin saada pää kuntoon. Ei ole ajatukset ihan terveitä. Enkä sano tätä pahalla.

Apn päässä ei ole mitään vikaa. 

Vierailija

Niin tässä taas tätä yksinkertaisuutta: "liikunnalla ei ole suurta vaikutusta painonpudotuksessa" vs. "Jos liikkuu niin saa syödä huoletta". No kuitenkin: inhoan liikuntaa, enkä jaksa sitä tällä hetkellä.

Onko se säästöliekki olemassa vai ei?

-ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Niin tässä taas tätä yksinkertaisuutta: "liikunnalla ei ole suurta vaikutusta painonpudotuksessa" vs. "Jos liikkuu niin saa syödä huoletta". No kuitenkin: inhoan liikuntaa, enkä jaksa sitä tällä hetkellä.

Onko se säästöliekki olemassa vai ei?

-ap

No ei ole. Miten sä kuvittelet, että esimerkiksi anorektikko pystyisi laihduttamaan monta kiloa pienessä ajassa, jos säästöliekki olisi olemassa? 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tässä taas tätä yksinkertaisuutta: "liikunnalla ei ole suurta vaikutusta painonpudotuksessa" vs. "Jos liikkuu niin saa syödä huoletta". No kuitenkin: inhoan liikuntaa, enkä jaksa sitä tällä hetkellä.

Onko se säästöliekki olemassa vai ei?

-ap

No ei ole. Miten sä kuvittelet, että esimerkiksi anorektikko pystyisi laihduttamaan monta kiloa pienessä ajassa, jos säästöliekki olisi olemassa? 

No mulla ei taida olla tarpeeksi itsekuria vedellä anorektikko-dieetillä, ainakaan nyt, kun ruokahalukin palasi.
-ap

Vierailija

Kokeile 16:8 paastoa, eli syöt 8 tunnin aikana niin paljon kuin haluat (ei kuitenkaan kannata ahmia pelkästään herkkuja) ja 16h syömättä. Minulla ainakin toimii, mutta en ole kyllä koskaan ollut kovin lihava, joten en tiedä muista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Niin tässä taas tätä yksinkertaisuutta: "liikunnalla ei ole suurta vaikutusta painonpudotuksessa" vs. "Jos liikkuu niin saa syödä huoletta". No kuitenkin: inhoan liikuntaa, enkä jaksa sitä tällä hetkellä.

Onko se säästöliekki olemassa vai ei?

-ap

No ei ole. Miten sä kuvittelet, että esimerkiksi anorektikko pystyisi laihduttamaan monta kiloa pienessä ajassa, jos säästöliekki olisi olemassa? 

No mulla ei taida olla tarpeeksi itsekuria vedellä anorektikko-dieetillä, ainakaan nyt, kun ruokahalukin palasi.
-ap

Anorektikko-dieetti ei vaadi itsekuria vaan itsevihaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kokeile 16:8 paastoa, eli syöt 8 tunnin aikana niin paljon kuin haluat (ei kuitenkaan kannata ahmia pelkästään herkkuja) ja 16h syömättä. Minulla ainakin toimii, mutta en ole kyllä koskaan ollut kovin lihava, joten en tiedä muista.

Tällä hetkellä syömiset ajoittuvat jonnekin klo 8-18 maastoon, joten voisi tuota periaatteessa kokeilla. Mutta mä en oikeasti pysty antamaan itseni syödä "niin paljon kuin haluan", koska se näkyy AINA painossa. Välillä tuntuu, että kroppa oikein hakeutuu tuohon 70-kiloon ja sanoo, "pullero olet aina ollut ja tulet olemaan". Ei mahdollista, mutta siltä se vaan toisinaan tuntuu.

Itsevihaa löytyy, mutta itsekuria ei.
-ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile 16:8 paastoa, eli syöt 8 tunnin aikana niin paljon kuin haluat (ei kuitenkaan kannata ahmia pelkästään herkkuja) ja 16h syömättä. Minulla ainakin toimii, mutta en ole kyllä koskaan ollut kovin lihava, joten en tiedä muista.

Tällä hetkellä syömiset ajoittuvat jonnekin klo 8-18 maastoon, joten voisi tuota periaatteessa kokeilla. Mutta mä en oikeasti pysty antamaan itseni syödä "niin paljon kuin haluan", koska se näkyy AINA painossa. Välillä tuntuu, että kroppa oikein hakeutuu tuohon 70-kiloon ja sanoo, "pullero olet aina ollut ja tulet olemaan". Ei mahdollista, mutta siltä se vaan toisinaan tuntuu.

Itsevihaa löytyy, mutta itsekuria ei.
-ap

Ideana on siis syödä niin paljon että nälkä lähtee, eikä syödä niin paljon kuin saa ruokaa mahtumaan, koska nyt on lupa mässäillä. 8 tuntia ravitussa tilassa ja 16 tuntia paastossa. Helppoa, eikä tarvitse erityisen paljon edes itsekuria. Totta kai syöminen näkyy aina painossa, koska ruoka painaa. Tyhmää on punnita itseään heti syömisen jälkeen ja todeta, että apua taas tuli kilo lisää kun söin kilon ruokaa. Jos punnitset, niin  punnitse aina ennen päivän ensimmäistä ateriaa.

Vierailija

Itse kävin kaksi vuotta salilla, ja lukuunottamatta muutamia satoja grammoja, paino pysyi samana. Luulen, että oikeutti itselleen syömisen siinä uskossa, että oli treenannut salilla tarpeeksi. Ja treenasinkin, kovasti, mutta suhteessa se lisäsi ruokahalua niin paljon, ettei tuottanut tulosta pitkällä aikavälillä. Jonkun ajan jälkeen sitten tajusinkin, että kyse on oikeasti siitä syömisestä. Lopetin liikkumisen siksi aikaa, että sain hahmotettua ateriakoot uudelleen. Itselleni 10kg pudotukseen tepsi 900-1200 kalorissa pysyminen sitkeästi. Laskin ne myös tarkoin. Joskus painonlasku on pysähtynyt silloin kun en ole listannut ruokia ylös. Tuntuu jotenkin epärealistiselta, että tuhlasi salikäynteihin sekä banaaneihin ja rahkaan niin paljon rahaa, ja loppujen lopuksi se paino lähtikin myös hiilareita kuluttamalla, ihan normaalilla ruoalla. Tosin alussa ruokamäärät tuntuivat todella pieniltä verrattuina niihin, mitä oli tottunut vetämään salin ohessa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat