Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isä ja äitipuoli eroaa, saanko jäädä äitipuolen luokse asumaan?

Vierailija

Oman äitin luo en mene, isä ihan ok mutta mun olis paljon mukavampi mennä asuu äitipuolen luo. Oon 16-vuotias, eli kauheen pitkästä ajasta ei oo kyse. Uskaltaako tätä edes ehdottaa? 

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Jos koet että elämä äitipuolen luona olisi helpompaa ja äitipuoli on myös samaa mieltä niin miksipä ei?

Vierailija

Erikoistahan se olisi. Voithan ehdottaa mutten usko että tuohon kukaan suostuu.

Mikä omissa vanhemmissasi mättää ettet haluaisi heidän kanssaan asua?

Rajat?

Jos kasvatusvastuu on ollut bioisällä ja äitipuoli ei ole juurikaan siihen osallistunut voi nuoresta tuntua houkuttelevalta ettei olisi sääntöjä.

Tietysti jos omat vanhempasi ovat kelvottomia niin siinä tapauksessa äitipuoli tai huostaanotto.

Vierailija

Totta kai voit ehdottaa... 

Mutta älä pety kauheasti, jos se ei onnistu. Ei tarkoita, etteikö sinusta tykättäisi joka puolella. Nämä tilanteet ovat vain tosi hankalia kaikille osapuolille. 

Vierailija

En ole kuullut, mutta ehdottaa aina voi.

Tuttavalla miehensä kanssa yhteiset 7-vuotias ja 12-vuotias tyttö, jotka erossa menivät isälleen, mutta naisen aiemman suhteen 16-vuotias jäi äidilleen.

Vierailija

Äitipuoli on ollut 12v mun elämässä. Etäisesti tiedän että on ollut aika jolloin häntä ei ollut mutta siis aina on ollut. Äiti mut heitti ainoana sisaruksena isän luo kun olin 7v, on yrittänyt saada takaisin ja katuu vaan en mene. Sillä on muitakin lapsia että lapsenvahdiksi varmaan haluaisi. Isä ok, mutta äitipuolen kanssa parhaat välit ja se on muutenkin hoitanut mun asioita, auttaa koulujuttuissa. 

Äiti varmaan raivostuu kun ehdotan, isä varmaa ois ihan ok. Ois kivempi jos ne ei eroais kun yhdessä ne on kaikista parhaita :(

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Erikoistahan se olisi. Voithan ehdottaa mutten usko että tuohon kukaan suostuu.

Mikä omissa vanhemmissasi mättää ettet haluaisi heidän kanssaan asua?

Rajat?

Jos kasvatusvastuu on ollut bioisällä ja äitipuoli ei ole juurikaan siihen osallistunut voi nuoresta tuntua houkuttelevalta ettei olisi sääntöjä.

Tietysti jos omat vanhempasi ovat kelvottomia niin siinä tapauksessa äitipuoli tai huostaanotto.

ai ei oo sääntöjä :DD huohh. Mun äitipuoli on mulle enempi oikee vanhempi ku oma äiti ja isä yhteensä ja auttanut mua niidenkin edestä. Isä kyllä yrittää parhaansa ja rakastaa mutta varmaan jos yksin sen kans jäisin niin se ois sama kuin jos asuis yksin.

Vierailija

Ymmärrän sinua koska äitipuoli ollut noinkin kauan kuvioissa mukana, käytännössä kuin äiti sinulle.

Kysymys kuuluukin haluaako äitipuoli ottaa sinusta vastuun?

Ymmärrän täysin jos et bioäitisi luokse halua muuttaa ja sitä päätöstä pitää kunnioittaa. Yksi vaihtoehto on että muutat jo itseksesi asumaan, sinun ikäisiäsi asuu itsekseen opiskelupaikkakunnilla. Oletko miettinyt tätä vaihtoehtoa vai tulisiko muutto itsenäiseen elämään liian varhain.

Vierailija

Voisiko tapauksessasi harkita jopa itsenäistä asumista? Vaikutat kuitenkin aika järkevältä, näin äitipuolesikaan ei joutuisi kiusalliseen tilanteeseen ja voisi jatkaa elämässäsi jonkinlaisena ystävän tapaisena. 

Vierailija

Ehdottomasti kannattaa asiaa kysyä, tuon ikäisenä sinulla on jo sanasi sanottavana siihen missä haluat asua ja kun äitipuoli on lähes "koko elämäsi" ollut elämässäsi läsnä ja monta vuotta kokoaikaisena vanhempana niin en näe mitään syytä miksi biovanhempi olisi parempi vaihtoehto kuin hän. 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat