Mitä sitten jos maailman rahajärjestelmä romahtaisi?!

Vierailija

Minua ei haittaisi.

Olisi mahdollisuus rakentaa ainakin terveempi talousjärjestelmä suomeenkin. En kaipaa paprikaa enkä henkkamaukkaa. Tyydyn pottuvelliin ja mustajuureen aivan hyvin.

Pula-ajat ovat tervetulleet minun puolestani!

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minua ei haittaisi.

Olisi mahdollisuus rakentaa ainakin terveempi talousjärjestelmä suomeenkin. En kaipaa paprikaa enkä henkkamaukkaa. Tyydyn pottuvelliin ja mustajuureen aivan hyvin.

Pula-ajat ovat tervetulleet minun puolestani!

Minä jopa toivon tätä. Asiat eivät voisi ainakaan hullummin olla!

Vierailija

Niin käykin, se kuuluu uuteen maailmanjärjestykseen. Yksi valuutta, yksi uskonto, yksi jumala jota kaikkien pitää palvoa (antikristus) taikka menettää henkensä.

Kristuksen seurakunta tullaan tempaamaan pois ennen kuin meno yltyy todella pahaksi maan päällä. Ajankohdan tietää vain Isä Jumala. Kuin varas yöllä...

Vierailija

No viimeksi kun maailmassa ei ollut tällaista rahajärjestelmää, maanomistus ja kaiken kiinteän omistus keskittyi hyvin harvoille. Sen mukana samoille harvoille keskittyi kaikki taloudellinen, sotilaallinen ja oikeudellinen valta. Taitojaan ja työtään myyvät tai siis sillä elantonsa hankki at ihmiset olivat köyhiä ja orjan asemassa, usein myös laillisesti. Tästä ei siis ole kuin kolmisen sataa vuotta. .

En mä välttämättä pitäis sitä parempana kuin nykytilannetta, vaikka mullakin jonkun verran kiinteää omaisuutta sentään on.

Vierailija

Antikristushan tulee juuri noin kuin alkupään keskustelijat povaavat. Otetaan levottomuuksien ja romahduksien jälkeen vastaan maailman pelastajana. Kunnes...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Niin käykin, se kuuluu uuteen maailmanjärjestykseen. Yksi valuutta, yksi uskonto, yksi jumala jota kaikkien pitää palvoa (antikristus) taikka menettää henkensä.

Kristuksen seurakunta tullaan tempaamaan pois ennen kuin meno yltyy todella pahaksi maan päällä. Ajankohdan tietää vain Isä Jumala. Kuin varas yöllä...

Taas alkaa tämä tempausporukka laulamaan,

ei jösses!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ap, mikä estää pula-aikailun jo nyt? 

Tavaraa on liikaa tarjolla.

pula-aika on nimitys ajasta, jolloin hyödykkeitä ei ole saatavilla, vaikka periaatteessa ostajia/vaihtajia olisi.

Näissä olosuhteissa kärvistely olisi vain säästäväisyyttä. Kaksi eri asiaa siis.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jollekin tulee parempi mieli, kun kurjia tulee enemmän? Eikö se pitäisi tulla siitä, että hyvinvointi lisääntyy?

pitkässä juoksussa hyvinvointi lisääntyisikin!

Vierailija

Niin mutta haluat vääntää tahtosi alle nekin, jotka eivät kaipaa pula-aikaa? Kohtuullisuus olisi parasta muttei kai oikein istu ihmisluontoon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että joku ottaisi sen vastaan riemumielin. Entäpä pakkotyö ja mellakat, levottomuudet ja murhat,  jopa sodat.

väitätkö, että nykyinen rahajärjästelmä on näistä vapaa?!

mistä luulet mellakoiden ja sotien saavan alkunsa, jos ei rahasta??!

no toki, muutamalla tempasijalla on hihhulinäppinsä pelissä, mutta perimmäinen motiivi on RAHA.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollekin tulee parempi mieli, kun kurjia tulee enemmän? Eikö se pitäisi tulla siitä, että hyvinvointi lisääntyy?

pitkässä juoksussa hyvinvointi lisääntyisikin!

Kuten Neuvostoliitto ja Pohjois-Korea ovat pioneereina osoittaneet.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat