Tupakka halutaan kieltää 2000-luvun jälkeen syntyneiltä

Vierailija

Mitä mieltä ehdotuksesta noin yleensä? Ja onko sillä mitään mahdollisuuksia mennä läpi - onhan meinaan ihmisen itsemäärämisoikeuden kannalta aika epämääräistä, että 1999-syntynyt saa ostaa tiettyä päihdettä mutta vuotta myöhemmin syntyneet eivät, koko elämänsä aikana. Lisäksi tupakan myynnin siirtämistä ehdotetaan vain tietynlaisiin tupakkakauppoihin tai Alkoon.

Itse olen entisenä tupakoijana tupakkaa vastaan, mutta tupakan laillisuuden rajaaminen tietyille ihmisille lailliseksi ja tietyille laittomaksi kuulostaa todella epäoikeudenmukaiselta, vaikka kyse onkin pelkkää pahaa aiheuttavasta päihteestä.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015101120504356_uu.shtml

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Ei tuollainen voi koskaan mennä läpi. Eihän kaksi täysi-ikäistä ihmistä voi olla syntymävuotensa takia eriarvoisessa asemassa perusoikeuksiensa suhteen. 

Niin kauan kuin tupakka on laillinen tuote ja sitä saa myydä, pitää kaikkien täysi-ikäisten olla tasa-arvoisessa asemassa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Voi mennä läpi ja toivottavasti menee. Suomessa valta kuuluu kansalle ja kansa säätää lait.

missään maassa valta ei kuulu kansalle koska kansa on helvetin typerää porukkaa. lähinnä tälläistä järjestystä on ollut sveitsi, jossa kansanäänestyksellä voidaan ihan oikeasti kumota lakialoitteita, ja tämän takia sveitsiläiset naisen saivat äänioikeuden vasta 1971 ja osassa sveitsin kantoneista vasta 1990-luvulla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä ehdotuksesta noin yleensä? Ja onko sillä mitään mahdollisuuksia mennä läpi - onhan meinaan ihmisen itsemäärämisoikeuden kannalta aika epämääräistä, että 1999-syntynyt saa ostaa tiettyä päihdettä mutta vuotta myöhemmin syntyneet eivät, koko elämänsä aikana. Lisäksi tupakan myynnin siirtämistä ehdotetaan vain tietynlaisiin tupakkakauppoihin tai Alkoon.

Itse olen entisenä tupakoijana tupakkaa vastaan, mutta tupakan laillisuuden rajaaminen tietyille ihmisille lailliseksi ja tietyille laittomaksi kuulostaa todella epäoikeudenmukaiselta, vaikka kyse onkin pelkkää pahaa aiheuttavasta päihteestä.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015101120504356_uu.shtml

Loistava ajatus. Toivottavasti menee läpi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Typerä ehdotus. Eihän 2000-luvulla syntyneet saa muutenkaan polttaa ja ostaa mitään tupakkatuotteita?

tässä siis haetaan sitä että he eivät saisi ikinä elämänsä aikana, 18-vuotta täytettyäänkään, ostaa tupakkatuotteita, samalla kuin ennen vuotta 2000 syntyneet saavat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos tupakka meinataan tehdä laittomaksi, niin noin se olisi tehtävä. 

eiköhän se pitäisi sitten tehdä kerralla kaikille laittomaksi, eikä niin että seuraavat about 90 vuotta se olisi osalle laillista ja osalle ei.

Vierailija

En polta mutta pidän tuota täysin typeränä.

En muutenkaan ymmärrä tupakoivien ajojahtia. Vähemmän tupakasta on haittaa kuin esim. alkoholista. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat