Rakennettiin, budjetti ylittyi 150t

Vierailija

Kyllä harmittaa. Hirveät lainat, joita sitten maksellaan 20 vuotta. Kaikki tulee menemään lainoihin pitkän aikaa. Onko muilla käynyt näin? Kellään kysymyksiä, jotta voisin neuvoa muita välttämään vastaavan.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Oho. Kerrotko vähän, miten tuollainen ylitys tyli? Mihin kaikkeen meni enemmän kuin arvioitte? Itse en tiedä rakentamiseata mitään.

Vierailija

Meillä kävi tuttavaperheellä samoin. Pari vuotta jaksoivat kituuttaa suuren lainan kanssa. Sitten myivät talon ja saivat runsaasti voittoa. Jälkikäteen ajatellen kannatti.

Vierailija

Harmittavaa, jos uuden talon lyhennykset ahdistaa. Kuka teki budjetin?
seurasittehan itse budjettia koko ajan? Valitettavasti budjetti on usein alakalakanttiin. OP:n sivuilla löytyy laskelmamalli, joka piti meillä paikkansa. Tosin meillä budjetti, jonka teki myyjän suosittelema taho meni ylittyi 70 000. OP:n laskuri oli realistisempi. Yksi syy miksi en ollut innoisssani koko rakentamisesta oli se tieto, että kaikilla budjetti pettää. Se ahdisti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Oho. Kerrotko vähän, miten tuollainen ylitys tyli? Mihin kaikkeen meni enemmän kuin arvioitte? Itse en tiedä rakentamiseata mitään.

Kaikki työt ylittivät huimasti arviot. Maatyöt olivat 20 t kalliimmat, samoin sähkötyöt, lvi työt n 10 t. Ainoastaan materiaalit, keittiö ym mihin itse voitiin vaikuttaa pysyi budjetissa. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No Oisko sulla niitä vinkkejä, miten voisi välttää vastaavan? Tai edes mikä teillä meni budjetoinnissa/rakentamisessa vikaan?

Ainoa vinkki on ottaa avaimet käteen talo, varata siihen päälle 200 t muihin töihin... eikä yhtään tuttua töihin. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki työt ylittivät huimasti arviot. Maatyöt olivat 20 t kalliimmat, samoin sähkötyöt, lvi työt n 10 t. Ainoastaan materiaalit, keittiö ym mihin itse voitiin vaikuttaa pysyi budjetissa. Ap

Eli jos tästä voi jotain päätellä, pitäisi siis soitella ja varmistaa hinnat läpi. Eikö kuitenkin voi urakkapalkalla sopia. Sopii hinnan ja sillä tehdään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Harmittavaa, jos uuden talon lyhennykset ahdistaa. Kuka teki budjetin?
seurasittehan itse budjettia koko ajan? Valitettavasti budjetti on usein alakalakanttiin. OP:n sivuilla löytyy laskelmamalli, joka piti meillä paikkansa. Tosin meillä budjetti, jonka teki myyjän suosittelema taho meni ylittyi 70 000. OP:n laskuri oli realistisempi. Yksi syy miksi en ollut innoisssani koko rakentamisesta oli se tieto, että kaikilla budjetti pettää. Se ahdisti.

Tottakai seurattiin. Mutta jos joku putki josta kukaan ei ole tiennyt mitään, maksaa useita tonneja ei siinä paljoa auta että kylppärin laatoista säästää satasen. Budjetti tehtiin yhdessä urakoitsijoiden, vastaavan ja juuri rakentaneen ystävän kanssa hyödyntäen esim talopeliä ja muita laskureita. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kaikki laskettu halvimman mukaan ja sit ostettiin parempaa. 

Pintamateriaalien osuus on tällaisessa projektissa ihan minimaalinen. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Villi veikkaus: takki auki ja suuret suunnitelmat, ei kunnollista tarjouskilpailutusta ja mamma saa ideoita kesken projektin.

Kilpsilutettiin ihan hulluna, ehkä liikaakin. Kaikki urakat vedettiin minihintoihin. Hirvittää oikein ajatella miten olisi käynyt jos oltaisiin hyväksytty ensimmäiset tarjoukset. Joitakin muutoksia tehtiin kesken projektin. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40t noi, mistä tuli muut 110t?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat