Tänään syödään paahdettua munakoisoa

Vierailija

oliiviöljy, valkosipuli, rosmariini, suola- ja pippurimarinadi munakoisopuolikkaiden päälle ja uuniin paahtumaan 30 min. 200 C

http://jokihakakokkaa.blogspot.fi/2012/04/paahdetut-munakoisot.html

Peruna- ja porkkanaviipaleiden päälle oliiviöljy, yrttimauste, hunaja, suola, pippuri, rosmariinimarinadi.

Lisäksi broileria sitruunakermakastikkeessa.

Kommentit (7)

Vierailija

Mikä tuossa on ketjun arvoista? Perusruokaa ja toki hyvää. Minä tosin laitan paahdetuille munakoisoillekin hunajaa ja balsamicoa, ja yleensä 50/50 verran kesäkurpitsaa joka on samanlainen kasvis ja sopii hyvin yhteen. Paprika menee kanssa, ja oliiviöljyn kanssa voi iskeä sekaan vähän sesamiöljyä jos haluaa testata jännempää.

Vierailija

Minulla on tapana aina avata ketjuja ruuista :) ei sen kummempaa. Myönnän ei kovin erikoinen aihe, mutta varmasti paljon parempi kuin joku negatiivinen haukkumisaihe.

Vierailija

Kiitos linkistä, laitoin heti kokeilulistalle. Munakoiso on minun ja mieheni lempikasvis ja aina on mukava löytää uusia reseptejä.

Vierailija

Olennaisena osana marinadeissa oli sitruunamehu. On muuten sairaan hyvää, enkä ole yleensä mikään niin erityisen hyvä kokki. Nyt maistuu siltä kuin istuisin Kreikassa ravintolassa :O

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olennaisena osana marinadeissa oli sitruunamehu. On muuten sairaan hyvää, enkä ole yleensä mikään niin erityisen hyvä kokki. Nyt maistuu siltä kuin istuisin Kreikassa ravintolassa :O

Sitruunaa siis vain porkkanoiden ja perunoiden päälle marinadissa. Kehitin ihan hatusta. (oliiviöljy, sitruunamehu, raastettu sitr. kuori,  yrttimauste, hunaja, suola, pippuri, rosmariinimarinadi)

Vierailija

mmmmm!!! :)

Kuulostaa tosi hyvältä. 

Meillä on illaksi paketti jauhelihaa ja mielikuvituksen puute. Ehkä muffinssivuoissa paistettuja fetajuustolla täytettyjä jumbopullia? Ovat yleensä ihania, nyt vaan ei ole mitään hauskaa fetan kaveriksi kuten vaikka aurinkokuivattuja tomaatteja tai edes tuoretta basilikaa... plääh. Olisikohan pinaatti hauskaa? Vähän kaupan pestoa löytyisi, se sopii yllättävän hyvin pinaatin kanssa. 

Ensi viikolla pitää kyllä ostaa munakoisoja, kiitti vaan ap  :D

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat