Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihduttajan herkkupäivä

Vierailija

Olen pysynyt tiukasti dieetissä 2 kk herkuttelematta yhtään mitään. Sen kunniaksi pidän huomenna pienen herkkupäivän. Millähän voisin herkutella, ettei dieetti menisi aivan pieleen? Herkuttelen vain pienen määrän, eli  ei mitään "aamupalaksi pizzaa, kahvilla kakkua ja pullaa, lounaalla pizzaa, iltapalaksi pizzaa" tyylistä. Jotain pientä illalle leffakaveriksi. Kaipaisin siis ehdotuksia: mitä pientä hyvää voisin syödä? Mietin alun perin, että ostaisin pienen suklaapatukan, mutta se tulee niin nopeasti syötyä eikä siitä ole iloa kovin pitkäksi aikaa. Olen myös aika hyvin päässyt suklaakoukusta eroon, eikä tee suklaata mieli kuin harvoin ja pelkään, että se tulisi siitä takaisin. Ei siis suklaata. Voisiko olla joku herkku, joka olisi vähän terveellinenkin? Kiitos paljon avusta!

Kommentit (11)

Vierailija

Miten ois tumma suklaa? Usein niin makeaa, ettei voi syödä kuin 1-2 palaa. Puhun nyt siis yli 70% tummista :)

Tai sitten vaikkapa pistaasipähkinät?

Vierailija

Olisin ehdottanut suklaarusinoita, mutta suklaata et siis halunnut.

"ostaisin pienen suklaapatukan, mutta se tulee niin nopeasti syötyä eikä siitä ole iloa kovin pitkäksi aikaa"

Ulkopuolisen on vaikea tietää, kuinka nopeasti sinä syöt. Entä jos kaataisit pieneen kulhoon viinirypäleitä ja jotain mieleisiäsi karkkeja, niin siinä tulisi suunnilleen joka toisella "kauhaisulla" vähän terveellisempääkin syötävää. Tykkäätkö vesimelonista? Leikkaa siitä lohkoja, joita on helppo leffaa katsoessa syödä.

Vierailija

Kiitos ehdotuksista! Pähkinöistä en erityisesti pidä, lisään niitä kyllä ruokiin ja salaatteihin hyvien rasvojen saamiseksi. Eli en miellä niitä herkuiksi :) Vesimelonista tykkään ja syön sitä normaalistikin, juuri salaatin seassa. Eli en sitäkään miellä herkuksi. Tekisi mieli palkita itsensä tästä, että olen 2 kk syönyt täsmälleen ruokasuunnitelman mukaisesti enkä ole lipsunut yhtään. Ehkä sitten taas seuraavat 2 kk jaksaisi sillä, että tietää pienen palkinnon saavansa. Voisikohan jotain leipoa niin, ettei siitä tulisi ihan älytöntä määrää. Pelkään, että jos pakkasessa on 10 pussia pullaa, ne tulee huonoina päivinä syötyä ja sitten kaduttaa. Mitähän ne mudcake in a cup systeemit on, onko kukaan kokeillut? Siitä ei tulisi kuin yksi annos, mutta voisiko sen tehdä jonain muuna kuin suklaisena? Se suklaa tosiaan on pieni ahdistuksen aihe, siitä älyttömästä himosta kun niin kovin yritän päästä eroon :)

Vierailija

Mä tekisin dippilautasen. Porkkanaa, paprikaa, kurkkua tikkuina, kermaviilistä dippikastike. Sitten pieni pussi (70g) perunalastuja. Söisin noita vuoron perään, joten vaikka herkkuhetki kestäisi, niin ei olisi mättöä kaikki. Jälkkäriksi pieni tumma suklaapatukka.

Vierailija

Voiko kermaviilidipin tehdä terveellisesti? Kevyt kermaviilissähän on vähemmän kaloreita, mutta ne valmiit dippiseokset on älyttömiä kaloripommeja ja pelkkiä lisäaineita. Joskus kokeilin tehdä omaa dippiä sweet chilistä, mutta siitä tuli tosi ällöttävää :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mä tekisin dippilautasen. Porkkanaa, paprikaa, kurkkua tikkuina, kermaviilistä dippikastike. Sitten pieni pussi (70g) perunalastuja. Söisin noita vuoron perään, joten vaikka herkkuhetki kestäisi, niin ei olisi mättöä kaikki. Jälkkäriksi pieni tumma suklaapatukka.

Ihana tää! Kestäisi koko leffan ajan ja saisi vielä pienen jälkkärin. Taidan kyllä vaihtaa sen suklaapatukan johonkin tikkariin tai lakupatukkaan, ettei koko yö mene sitten lisää suklaata himoitessa :) Tosiaan niitä dippikastikevinkkejä vielä ottaisin mielelläni! Alan myös googlata, mutta jos jollakin on joku hyväksi havaittu eikä ole paljon vaivaa kirjoittaa sitä tänne, niin olisi mukavaa :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voisikohan jotain leipoa niin, ettei siitä tulisi ihan älytöntä määrää.

Sinä taisit jo päätyä tuohon dippilautaseen, mutta kerronpa tähän kuitenkin, että olen joskus tehnyt puolikkaan annoksen tämän mutakakkureseptin mukaan:

http://www.k-ruoka.fi/reseptit/helppo-mutakakku/

Eli yhden munan mutakakku :). Jos ei ole sopivaa pientä vuokaa, niin taikinan voi lusikoida myös muffinssivuokiin. Muistaakseni siitä määrästä tuli neljä suurehkoa muffinssia. Sekin voi tietysti olla liikaa, jos ei pysty vastustamaan yhtään vaan syö kaiken kerralla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Voiko kermaviilidipin tehdä terveellisesti? Kevyt kermaviilissähän on vähemmän kaloreita, mutta ne valmiit dippiseokset on älyttömiä kaloripommeja ja pelkkiä lisäaineita. Joskus kokeilin tehdä omaa dippiä sweet chilistä, mutta siitä tuli tosi ällöttävää :D

Taffelin ranch- dippikastikeessa on yhdessä pussissa 72 kcal:ia, kaloripommi??

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat