Mies elää mielikuvituselämää netissä tapaamiensa naisten kanssa

Vierailija

Ollaan oltu yhdessä noin 25 vuotta ja mies on pian kuusikymppinen. Pojat on jo aikuisia ja omillaan.   On ollut työelämän ulkopuolella pian 10 vuotta. Pari vuotta sitten tajusin että harrastaa videochattailyä netissä tapaamiensa naisten kanssa. Ja välillä kuvittelee minut näiksi naisiksi. Antaa naisille ymmärtää että on tosissaan hankkimassa uutta ihmissuhdetta, muttei kuitenkaan ole lähdössä mihinkään. En usko että on rakastunut, koska uusia naisia tulee aina entisten tilalle. En usko että on tavannut näitä naisia livenä. Tuntuu että naisten valloitus on joku addiktio hänelle.  Ja vain pelkkä valloitus. Pidemmälle ei (kai) ole valmis menemään. Yöllä unissaan juttelee sitten näille naisille. Siitä tiedän että taas on uusi tapaus menossa. Toki olen stalkannut netin käyttöä, että olen saanut selville minkätyyppisestä toiminnasta on kyse. Myös valveilla elää tätä mielikuvituselämää. Saattaa välillä puhua eri murteita ja kuvittelee minut näiksi naisiksi.

Alkoi ottamaan etäisyyttä minuun vajaa 10 vuotta sitten. Itsekin ikäkriisin läpikäyneenä ajattelin että viidenkympin villitys on käsillä ja annoin tilaa. Mutta kun loppua ei näkynyt, niin otin asian puheeksi. Olen tehnyt selväksi että tällä vauhdilla ero tulee. Hän ei haluaisi erota. Käytiin neurologillakin tutkituttamassa, onko otsalohkodementiaa tms. mutta kuvausten ja muistitestien mukaan mitään ei löytynyt.

Onko kellään kokemusta vastaavasta? Tai selitystä mistä tuollainen voi johtua? Käyttää Xanoria pienellä annoksella. Voiko johtua siitä?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää antaa sille pilua, jos saat vielä painetta lötköön.

Meillä on aina ollut aktiivinen seksielämä. Ei ole tarvinnut puutteessa olla, hänenkään.

Vierailija

Eikö kellään ole kokemusta? Tai neuvoja mitä ongelmalle voisi tehdä? Onkohan mies vielä parannettavissa vai onko hän lopullisesti kajahtanut? Itse ei tunnista ongelmaa, on kuin ei muistaisi sitä. Voiko olla kyseessä joku sivupersoona tms. Onko kellään kokemusta näistä. Aiemmin on aina ollut tasainen ja rauhallinen luonne ja muutenkin järkevä. Siksi tämä on minulle niin outoa. Onko minulla muuta mahdollisuutta kuin erota tai laittaa tuo jonnekin ukkokotiin höperehtimään? Voi kuinka toivonkaan että joku noista naisista veisi hänet.

Vierailija

Kuulostaa kyllä todella omituiselta. Silloin kun hän kuvittelee sinut näiksi naisiksi, vaikuttaako siltä, että ihan todella ei tunnista sinua? Ja mihin tuo muiden murteiden puhuminen liittyy, puhuuko siis jotain lapsuutensa murretta (taantumista?) vai onko murteet sellaisia itse keksittyjä muka murteita? Ehkä kannattaisi ottaa vielä johonkin toiseen lääkäriin yhteyttä? 

Vierailija

Murteet ovat ilmeisesti näiden naisten käyttämiä murteita. Ei taantumista lapsuuteen. Kerrankin oli nuorehko nainen pääkaupunkiseudulta kierroksessa. Silloin käyttäytyi kuin Salaisista Elämistä reväisty teini. Asumme itse pohjoisessa ja olemme Pohjois-Suomalaisia molemmat. Julkisesti ja tuttavien seurassa käyttäytyy ihan normaalisti. Kavereilleen kyllä on kehuskellut kuinka "nussii etelän pilluja".

Hän joutui 16 vuotta sitten liikenneonnettomuuteen, ei vahingoittunut muuten, mutta sai sen jälkeen  tuon Xanorin ahdistukseen ja paniikkioireisiin. Seurasin tuon lääkkeen käyttöäkin, kun epäilin että jos johtuu tuon lääkkeen liikakäytöstä, mutta ihan lääkärin määräämä määrä sitä on mennyt.

Millaista lääkäriä ehdottaisit seuraavaksi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Murteet ovat ilmeisesti näiden naisten käyttämiä murteita. Ei taantumista lapsuuteen. Kerrankin oli nuorehko nainen pääkaupunkiseudulta kierroksessa. Silloin käyttäytyi kuin Salaisista Elämistä reväisty teini. Asumme itse pohjoisessa ja olemme Pohjois-Suomalaisia molemmat. Julkisesti ja tuttavien seurassa käyttäytyy ihan normaalisti. Kavereilleen kyllä on kehuskellut kuinka "nussii etelän pilluja".

Hän joutui 16 vuotta sitten liikenneonnettomuuteen, ei vahingoittunut muuten, mutta sai sen jälkeen  tuon Xanorin ahdistukseen ja paniikkioireisiin. Seurasin tuon lääkkeen käyttöäkin, kun epäilin että jos johtuu tuon lääkkeen liikakäytöstä, mutta ihan lääkärin määräämä määrä sitä on mennyt.

Valitettavasti en ole itse alan ihmisiä, joten en osaa sanoa minkälainen lääkäriapu voisi olla tarpeen. Kenties voisit ottaa yhteyttä johonkin lääkäri vastaa palveluun, jos sellainen osaisi ohjata jonnekin eteenpäin? Mutta kyllähän tuollainen vaikuttaa oudolta jos ihmisen persoona todellakin muuttuu, ja varsinkin jos käyttäytyminen on pahentunut vuosien mittaan?

Jos tosissasi sanoit, että toivoisit että joku noista naisista veisi miehesi, niin voisit harkita aloitetta avioerossa? Voithan hankkia asunnon jostain läheltä ja olla miehesi kanssa tekemisissä silloin tällöin jos haluat, ja epäilet että hän kaipaa tulevaisuudessa apua. Mutta mikäli mitään elimellistä vikaa ei löydy niin en näe mitään syytä jäädä katselemaan tuollaista käytöstä.

Äiti 68

Käy ihmeessä lääkärissä hakemassa apua itsellesi ja samalla miehellesi. Xanorin käyttö noin pitkän aikaa voi aiheuttaa vaikka mitä, sehän on bentsodiatsepiini. Minkälaista annostusta hän käyttää? Oletko koskaan kysynyt häneltä suoraan, miksi harrastaa tuollaista?

Tosi ikävää, että joudut sitä kestämään. Kovasti voimia sinulle ja pidä hyvä nainen itsestäsi huolta!

Äiti 68

Kyllä bentson 16 vuotta jatkunut käyttö on jonkinlainen lääketieteellinen ongelma. Mutta joo, psykiatrin hoidettavaksi olisi miehen syytä päästä, ja puolisonkin kyllä, kun on tuollaista joutunut kestämään. Aivan vinksahtanutta touhua mieheltä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Käy ihmeessä lääkärissä hakemassa apua itsellesi ja samalla miehellesi. Xanorin käyttö noin pitkän aikaa voi aiheuttaa vaikka mitä, sehän on bentsodiatsepiini. Minkälaista annostusta hän käyttää? Oletko koskaan kysynyt häneltä suoraan, miksi harrastaa tuollaista?

Tosi ikävää, että joudut sitä kestämään. Kovasti voimia sinulle ja pidä hyvä nainen itsestäsi huolta!

Annos on 2,5 mg päivästä. Olen kysynyt että onko se joku addiktio, mutta hän ei myönnä sitä. Toisaalta kun on yksin päivät kotona, niin on ihan ok hakea jutteluseuraa netistä. Jotenkin ei vain ota sitä tavallisena jutusteluna, vaan jää päälle arkielämään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo kuulostaa sairaudelta. Joko neurologiselta tai psyykkiseltä.

Mitä lääkäri sanoi tuohon asiaan, kun sitä tutkittiin?

Käytiin yksityisellä neurologilla. Hän totesi miehen neurologisesti terveeksi ja suositteli tuon bentson vähentämistä tai lopettamista josko se auttaisi. Pitänee alkaa painostamaan siihen suuntaan. Antoi vain silloin alussa niin hyvän avun nukkumiseen ja paniikkioireisiin, joten häntä pelottaa että ne oireet tulee takaisin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti en ole itse alan ihmisiä, joten en osaa sanoa minkälainen lääkäriapu voisi olla tarpeen. Kenties voisit ottaa yhteyttä johonkin lääkäri vastaa palveluun, jos sellainen osaisi ohjata jonnekin eteenpäin? Mutta kyllähän tuollainen vaikuttaa oudolta jos ihmisen persoona todellakin muuttuu, ja varsinkin jos käyttäytyminen on pahentunut vuosien mittaan?

Jos tosissasi sanoit, että toivoisit että joku noista naisista veisi miehesi, niin voisit harkita aloitetta avioerossa? Voithan hankkia asunnon jostain läheltä ja olla miehesi kanssa tekemisissä silloin tällöin jos haluat, ja epäilet että hän kaipaa tulevaisuudessa apua. Mutta mikäli mitään elimellistä vikaa ei löydy niin en näe mitään syytä jäädä katselemaan tuollaista käytöstä.

Ollaan oltu pitkään yhdessä ja minusta meillä on olllut mukavaa. Olemme yhdessä selvinneet vaikeista vaiheista elämässä, joten en haluaisi erota vaan saada hänet entiselleen. Hänen kanssaan ei ole muita ongelmia tai riitoja. Taloudellisesti ero ei olisi ongelma kummallekaan meistä. Tiedän että pärjään hyvin yksinkin.

LL

Mikä tahansa säännöllinen bentsojen käyttö aiheuttaa riippuvuutta. Alpratsolaamin 2.5 mg päiväannos on huomattavan suuri eikä kaikilla vieroittautuminen enää vuosikausien käytön jälkeen onnistu. Hallittu säännöllinen käyttö voi jäädä pienemmäksi pahaksi. Joka tapauksessa tuolla lääkkeellä ei todennäköisesti ole mitään tekemistä kuvaamasi ongelman kanssa vaan se on puhtaasti psykologinen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mikä tahansa säännöllinen bentsojen käyttö aiheuttaa riippuvuutta. Alpratsolaamin 2.5 mg päiväannos on huomattavan suuri eikä kaikilla vieroittautuminen enää vuosikausien käytön jälkeen onnistu. Hallittu säännöllinen käyttö voi jäädä pienemmäksi pahaksi. Joka tapauksessa tuolla lääkkeellä ei todennäköisesti ole mitään tekemistä kuvaamasi ongelman kanssa vaan se on puhtaasti psykologinen.

Kiitos tästä ja muistakin vastauksista. Mitä tuo että ongelma on puhtaasti psykologinen tarkoittaa? Onko sille diagnoosi? Onko se hoidettavissa vai pitäisikö sen kanssa vaan yrittää elää. Itse asetin jo kaikki tuon vieroituksen varaan, mutta on myös otettava huomioon myös mahdollisuus siihen että jos vieroitus onnistuu niin mies ei palaakaan ennalleen.

Eräs vastaaja ehdotti muuttoa muualle. Ongelma on se että omistan itse tämän asunnon ja maksan sen kaikki kulut. Minun pitäisi saada mies muuttamaan pois, mutta se saattaa olla hankalaa. Olen sitä ehdottanutkin joskus.

Olen pahoillani myös noiden vedätettyjen naisten puolesta.

Ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat