Miksi sovinismi on yleistynyt nuorten miesten keskuudessa
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Ai naiset vaatii miehiltä liikaa?? Mitkä "naiset"..? Ei kai VAAN nämä reilusti alle 30v. bimbot, Hottis-Martat, jotka luulee itsestään liikoja mutta toki ovat miesten silmissä AINOITA OIKEITA naisia.. ;) Koska hieman pullukka tai normaalivartaoinen nainen ei edes ole nainen miesten silmissä tänä aikana, jolloin jokaisen tavallisen pallinaamankin on pakko saada tyttöystäväksi oma pikku fitness-pillu, muu katsos kun ei kelpaa :) Ja sitten valitetaan kun ei naista saa..
No niin tulihan se totuus sieltä, eli max 30-vuotiaat vähänkään ihmisen näköiset naiset vaativat miehiltä mahdottomia. No mitä mies sitten tekee yli 30-vuotiaalla, rupsahtaneella amisakalla joka rahtaa mukanaan seitsemää mehmetille väännettyä äpärää? Ei mitään, eli jos ei sitä omaa ihmisen kaltaista naista löydä nuorena, jäljellä ei ole mitään muuta kuin surkeita jämiä.
Onneksi en ikinä mennyt mukaan tähän sosiaalinen media juttuun. En ole huomannut lisääntynyttä sovinismia, tai miesvihaa. Se että uutisoidaan voimakkaasti asiasta, ei tarkoita asian yleistyneen. Se tarkoittaa vain sitä, että siitä uutisoidaan enemmän.
Silti näissä nykyfeminatseissa (perus talousfeministi ei ole sama asia) ärsyttää eniten se, että voit olla joko heidän puolellaan, tai sitten olet heitä vastaan. Jumalauta minä en välitä pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miehen pitää olla aivan täydellinen, ei saa olla mitään ongelmia.
Niin, entä sitten? Miksi naisen pitäisi tyytyä vähempään?
Älkää sit ruikuttako, kun ette saa miestä.
Miehet netissä tuntuvat asiasta eniten ruikuttavan. Kun se simpsakka 18v. likka ei lämmennytkään plösölle 30v. -> ukolle jonka ainoa harrastus on 80-luvun Toyotan rassaaminen.
niin, miksi autoharrastus olisi huonompi kuin 18v:n selfiettäminen ja tekoripsien lisäily sekä wannabe home sweet home-blogittaminen?
kuvastaan hyvin naisten asennetta. Kaikki miesten tekoset jotka ei palvele naista, ovat säälittäviä.
Vierailija kirjoitti:
Feminismin takia ja naisten miesvihan takia.
Naiset vaatii meiltä miehiltä aivan kaikkea, miehen pitää olla aivan täydellinen, ei saa olla mitään ongelmia.
Tässä on yleisimmät naisten vaatimukset
- Pitää olla hottis sarjan miesten näköinen
- Lihaksikas ja sixpäck, joo normaalivartalo tai laiha on ällö hyi.
- Rikas
- Rikkaassa ammatissa, kuten liikemies, pankinjohtaja, tj, johtaja, päälikkö ja mies joka on sähkömies, putkimies, postissa, asentaja yms on ehdoton ei ei.
- Pitää olla joku korkeakoulututkinto tuplatohtori ja kaiken maailman hömpänpömppä maisteritutkintoja, ammattikoulun tai lukion käynyt ei riitä, "koska ei oo tarpeex koulutettu".
Se miks jotkut miehet ovat sovinisteja on teidän naisten omaa syytä, itse te saitte tämän aikaiseksi, onneks olkoon.
Taas tätä.
Naiset ovat helevetin kranttuja nirppanokkia, kun taas miehet eivät vaadi yhtään mitään, kunhan on edes tissit ja persse. Hätätilassa yksi tissikin riittää, jos se on silikonista, ja ruman naaman voi piilottaa paperipussiin ja vedellä takaapäin.
Siis oikeasti, nuoret miehet eivät pääsääntöisesti ole mitään sovinisteja. Tasa-arvo on edennyt kahdessa sukupolvessa ihan hirveästi. Jo appiukosta omaan mieheeni oli mahtiloikka. Ja nyt siinä reilussa parissakymmenessä vuodessa, jona aikana omat kolme tytärtäni ovat kasvaneet aikuisiksi ja olen seurannut heidän ikätovereitaan - poikaystäviä, muita kavereita, naapuruston ja kotikylän poikia ja tyttöjä - on kehitys kehittynyt edelleen hyvää vauhtia ja hyvään suuntaan. Osaamista arvostetaan, oli sitten rahoitusasiantuntija, putkimies tai harrastuksissa haka, puolin ja toisin.
Jos on todella niin, ettei ihan tavallisen mukava kaveri, joka tekee työnsä hyvin ja kohtelee muita hyvin, ei saa seuraa, syytä kannattaa etsiä omasta käytöksestä ja suhtautumisesta toisiin ihmisiin.
Edellinen kirjoittaja ei taida muuten edes tietää, mitä putkimiehet ja sähkärit ja timpurit nykyään laskuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miehen pitää olla aivan täydellinen, ei saa olla mitään ongelmia.
Niin, entä sitten? Miksi naisen pitäisi tyytyä vähempään?
Älkää sit ruikuttako, kun ette saa miestä.
Miehet netissä tuntuvat asiasta eniten ruikuttavan. Kun se simpsakka 18v. likka ei lämmennytkään plösölle 30v. -> ukolle jonka ainoa harrastus on 80-luvun Toyotan rassaaminen.
niin, miksi autoharrastus olisi huonompi kuin 18v:n selfiettäminen ja tekoripsien lisäily sekä wannabe home sweet home-blogittaminen?
kuvastaan hyvin naisten asennetta. Kaikki miesten tekoset jotka ei palvele naista, ovat säälittäviä.
Jopa minäkin huomasin sen pointin, jolle edellinen ei lotkauttanut korvaansakaan: 30+ jaagaa reippaasti alle kaksikymppistä ja hänestä ei kerta kaikkiaan näe siinä mitään vikaa.
Nainen feministisenä on noussut koko pariutumiskuvion ja arjessa tapahtuvan seksikäyttäytymisen pääosan esittäjäksi ja sääntöjen määrittelijäksi. En tykkää tästä asetelmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sitten haluan myös että esim. urheilussa ei erotella enää naisia ja miehiä. Katsotaan kuinka pitkälle te pääsette. Ei ole ainutkaan laji missä te pärjäisitte.
Esimerkiksi ratsastuksessa miehet ja naiset kilpailevat ihan samoissa kisoissa.
Nuoret miehet ei enää kouluttaudu joten jäädään luolamiesasteelle. Yliopistonaiset ihmeissään kun ukot kantaa isoja nuijia ja mölisee käsittämättömiä.
Vierailija kirjoitti:
että feministisyydestä ei juurikaan ole miehelle hyötyä.
Äitisi ei ole opettanut sulle mitään?
Teillä ei ollut pienenä varaa mihinkään, koska ainoastaan isä kävi töissä?
Et ollut päiväkodissa, koska kaikki naiset olivat kotona.
Et käynyt koulua, koska kaikki naiset olivat kotona.
Et ole saanut terveydenhuollosta apua, koska naiset olivat kotona.
Kaupassa eikä ravintoloissa ole ollut kuin miehiä töissä?
Olisko kenties tämä naisten töissä käyminen, ja sitä kautta verojen maksaminen hyödyttänyt ihan jokaista meistä?
Ja jos julkisella puolella kerran raha vain kiertää kehää, niin silti silläkin työllä on tarkoituksensa. Miehiä ei vain riittäisi kaikkialle.
Jos äitisi ei olisi käynyt kouluja, sinulla olisi ehkä 7 muuta sisarusta.
Naisten kouluttaminen parantaa ihan kaikkien oloja, opit valuvat äidiltä lapsille, lapsikuolleisuus vähenee. Perhekoot pienentyvät.
Et ole lukenut naisten kirjoittamia kirjoja, et ole nähnyt naisnäyttelijöitä, sinusta ei ole koskaan otettu röntgenkuvia?
Koulussa varmaankin sinua lyötiin, koska Maria Montessori ei olisi ollut laittanut alulle sitä, että lapsi oppii paremmin silloin kun ei pelkää. Ja jokainen oppii omalla tavallaan.
Jos feminismiä ei olisi, olisit naimisissa vanhempiesi valitseman naisen kanssa. Seksiä hänen kanssaan ei olisi ollut ennen papin aamenta. Ilman feminismiä vaimosi myös välttelisi seksiä, koska onhan se naiselle häpeällistä eikä nainen saa nauttia seksistä. Ilman feminismiä, naiset joutuisivat pukeutumaan peittävästi, käyttämään vaatteita jotka murskaavat heidän luunsa ja sietämään kotiväkivaltaa.
Ei se nyt vaan ole sattumaa, että rauhallisissa ja tasapainoisissa yhteiskunnissa naisilla on hyvä asema ja mahdollisuus vaikuttaa omiin asioihinsa.
Esimerkiksi naisten johtamissa alkuperäiskansoissa, ei kielessä ole sanoja murhalle, sodalle tai raiskaukselle. Niitä ei vaan ole. Yhyy.
Mut sullehan feminismi ei ole tuonut yhtään mitään positiivista, koska pillu.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 40 v mies ja olen aina pyrkinyt kannustamaan naisia eteenpäin elämässään. Esimerkiksi hakemaan parempia asiantuntijatöitä ja koittanut valaa uskoa jos sellaista vaikuttaa puuttuvan. Vastineeksi olen saanut kummeksuvia katseita ja hämmentyneisyyttä.
Olen siis ollut oman elämäni Stieg Larsson lähes. Valitettavasti tuosta käytöksestä ei ole ollutmitään hyötyä parisuhdemarkkinoilla.
Niinpä. Joidenkin miesten, varmaan naistenkin, tuntuu olevan vaikea käsittää ja hyväksyä parisuhteisiin liittyvää tekopyhyyttä ja kilpailua. Enkä oikeastaan ihmettele sitä lainkaan. Miettikää vaikka tätä nice guys finish last - ilmiötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sitten haluan myös että esim. urheilussa ei erotella enää naisia ja miehiä. Katsotaan kuinka pitkälle te pääsette. Ei ole ainutkaan laji missä te pärjäisitte.
No huh. Löytyi yksi esmerkki. Sekö riittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huh. Löytyi yksi esmerkki. Sekö riittää?
Riittää kumoamaan sun väitteen, joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan ihmettele. Nykypäivänähän rummutetaan kaikenmaailman feminismijuttuja jokapaikassa. Vaikea sitä on selitttää ellei ole kokemusta.
Feminismi ei ole sovinismin vastakohta. On aivan eri asia haluta samat mahdollisuudet kuin alistaa toista. -ap
Jos te naiset haluatte samat mahdollisuudet, niin sitten haluan myös että esim. urheilussa ei erotella enää naisia ja miehiä. Katsotaan kuinka pitkälle te pääsette. Ei ole ainutkaan laji missä te pärjäisitte. Sitten loppuis myös nuo vitun naisten futis lähetykset telkkarista. Ihan vammaiselta tuo näyttää totta puhuen...
Eihän urheilulla ole mitään tekemistä oikean elämän kanssa. Ja jos naiset kilpailisi samoissa sarjoissa miesten kanssa niin tietenkin myöskin lasten pitäisi kilpailla samassa sarjassa:). Mutta kuten jo sanoin,urheilu ei ole sama kuin elämä.
Vierailija kirjoitti:
Itse miettinyt että ehkä sovinismin lisääntyminen johtuu tuosta että feministisyydestä ei juurikaan ole miehelle hyötyä.
Itse olen 40 v mies ja olen aina pyrkinyt kannustamaan naisia eteenpäin elämässään. Esimerkiksi hakemaan parempia asiantuntijatöitä ja koittanut valaa uskoa jos sellaista vaikuttaa puuttuvan. Vastineeksi olen saanut kummeksuvia katseita ja hämmentyneisyyttä.
Olen siis ollut oman elämäni Stieg Larsson lähes. Valitettavasti tuosta käytöksestä ei ole ollutmitään hyötyä parisuhdemarkkinoilla.
Itselle taitaa olla liika myöhäistä muuttua mutta kannustan nuoria miehiä sovinismiin. Feministisyys on miehelle taakka, tässä ollaan tavallaan niinkuin kuhnureita jotka pyrkii auttamaan naisia arjessa ja uralla mutta tuolla käytöksellä ei ole vielä kenenkään pikkareita saanut kostumaan.
Kuinka muuten tuo njorten miesten sovinistisuus näyttäytyy? Tytöttelyä, nipistelyä, kourintaa?
Todella outo kirjoitus. Tästä kirjoituksesta välittyy ajatusmalli, että ainut syy miksi ketään ihmistä kannattaisi auttaa, tukea, tsempata on jos siitä saa itse jotain konkreettista hyötyä, maksettiinpa se sitten luonnossa tai ei. Jos jopa toisen ihmisen kannustus (jonka ei luulisi vievän keneltäkään hirveästi henkisiä paukkuja) on niin voimia vievää ja kamalaa, että siitä pitäisi ihan palkkioksi seksiä antaa niin todellakin samalla tavalla ajattelevat miehet, jättääkää herran tähden se "apu" sitten antamatta.
Vierailija kirjoitti:
Kulttuurimme on rikastumasas. Koko Euroopassa on jo Islamilaiset rinnakkaislait, joita pitää noudattaa. Vähitellen tulevat Suomeenkin, mutta koska olemme rasistisia juntteja, niin vähän hitaammin.
* Naiset ovat miesten omaisuutta.
* Mies päättää mitä nainen tekee ja myös valvoo, että nainen ei joudu huonoille teille.
* Mies päättää ketä nainen saa tavata ja mitä opiskella.
* Mies päättää miten nainen pukeutuu.
* Mies päättää koska sääntöjä on rikottu.
* Rangaistuksista on omat sääntönsä.
* Nainen on oltava neitsyt. Muuten nainen ei ole yhtä arvokas.
Mies pätevyysjärjestyksessä= Suvun vanhin mies, Isä, aviomies, yli 18 vuotias, 12-18 vuotias, alle 12 vuotias. Alle 12 vuotias siis päättää saako äidille luovuttaa verta, jos vanhempaa miestä ei ole paikalla.
Suomen perustuslaki on rasistinen ja siksi sitä ei tarvitse noudattaa.
Hohoijaa! Jopas siinä on miehellä hommaa:D Miten tuossa töihin ehtii ja vielä sinne naisenkin työpaikalle vahtimaan. Ja kuka vie kaikki tytöt kouluun jos perheessä on vain yksi mies ja pitäisi levitä sekä äidin että vaikka 3 eri tytön perään ja jokaisella alkaa koulu eri aikaan. Kyllä meillä ainakin mies on niin laiska,ettei viitsi tyttöjen perässä hypätä. Ei viitsi edes harrastuksiin viedä vaan minun pitää.Suomalainen mies on niin laiska,ettei tuollaiseen vahtimiseen jaksaisi alkaa. Vahtikoot ne muslimiukot joilla ei ole muuta tekemistä.Ps. tiedän erään miehen jolla oli 13 tyttöä. Ei yhtään poikaa. olisi siinä ollut papalla työ vahtia joka tyttö ja vielä mummo päälle;D
Ainakin omalla kohdallani ajattelen silloin negatiivisesti naisista jos kuulen heidän esittävän hirveän määrän vaatimuksia millainen miehen pitää olla. Ja varsinkin "ole mies" tai "ei ole mies eikä mikään jos ei...." ovat sellaisia lauseita jotka todellakin saavat näkemään punaista. Ei naisiakaan enää leimata tekemään tiettyjä asioita ja käyttäytymään tietyllä tavalla vain siksi että heillä on tietty asia jalkojen välissä. Ainakin itse en niin käyttäydy heitä kohtaan.
-mies-