henkinen väkivalta

Vierailija

siis nyt on raja tullut vastaan. en jaksa enää päivääkään, en edes tuntia . en osaa irrotautua, eikä mulla ole ketään koska toi sairas mies on kaikki mun kaverivälit katkassu

Kommentit (8)

Vierailija

hei, hienoa kun kirjoitit tänne, se on jo eka irrottautuminen miehestäsi. olen itse ollut tuossa tilanteessa kuin sinä, mutta nyt jo vuoden yksin. se vaan tuli se hetki, että tajusin, että niin ei voinut enää jatkua. laitoin miehen pihalle. ja pihalla on pysynyt, kun ei ole sitoutunut muutokseen. ja elämäni on muuttunut, olen saanut voimia ja erityisesti vapauden olla pelkäämättä ja alistamatta. koti on rauhallinen kun mies lähti haukkumasta ja alistamasta.

millaiset tukiverkot sinulla on perheeseesi tai voisiko ystävistä vaikka välit viilenneetkin, olla apua?

myös apua on saatavilla turvakodeista tai ammattilaisilta. tsemppiä!

Vierailija

se lähteminen ja avun pyytäminen tuntuu niin ylitsepääsemättömän vaikeelta . olen kokeillut muutaman kerran ja palannut takaisin . aina yritän uskotella, että ehkä vika minussa ja mies muuttuu ym. mutta ei siltä vaikuta . mies oli alkuun todella ihana ja huomaavainen. ajattelin ettei tuollaista miestä ole olemassakaan .

sitten hän alkoi hallitsemaan menojani ja kavereita. kokoajan ollaan yhdessä ja monta kaveria piti jättää koska he olivat ns. huonoa seuraa.. alkoholi piti jättää kokonaan pois. 

kerran olin ulkona yhden tuttuni kanssa niin senjälkeen mies on nimitellyt häntä huoraksi . minua nimittelee hulluksi ja idiootiksi .

Vierailija

kolmonen jatkaa, hae apua itsellesi. hyvä alku, että kyseenalaistat miehen toimia, sitten kun juttelet ammattilaisen kanssa saat tukea ja ymmärrystä, siten sinun on helpompi irrottautua tuhoavasta suhteesta ja löytää onni elämääsi.  mikä avun hakemisessa on hankalaa?

Vierailija

olen tehnyt miehestä ns. tukipilarin ja kaikki pyörii hänen ympärillään . mietin miten selviän yksin . niin moni asia muuttuu ja se pelottaa . miten pärjään. tiedän myös olevani läheisriippuvainen .. miten osaan olla yksin .. löydänkö enää uuttaa "onnea" .

Vierailija

minulle kävi niin, että eron jälkeen aloin nähdä asioihin toisenlaisen puolen, sen kuinka mies tietäen käytti minua hyväkseen, ja nyt kun olemme olleet erillämme, olen löytänyt itseni taas uudelleen, sen iloisen ja luottavaisen ihmisen. enää minun ei tarvitse pelätä miehen edesottamuksia. ja sen rauhan toivon kaikille sen hemmetin kokeneille.

Vierailija

myös mun mies esti ystävyyssuhteita, ei toivonut että ystäväni vierailevat meillä. ja minä hullu uskoin. ajattelin, että on masentunut. mutta järjestelmällistä alistamista se oli. ei tullut mihinkään yhteistapaamisiin. valehteli ja ei koskaan halunnut lähteä minnekkään baareihin tai menoihin yhdessä. nyt olen ihan ihmeissäni, että vau täällähän ihmiset elää ja viettää vapaa-aikaa, eikä vaan ole neljän seinän sisällä kotona. mutta muistan miten vaikeaa oli lähteä kotoa, kun mies oli mut sinne sitonut. mutta kun lähti, se oli niin vapauttavaa ja pärjääminen ja omat tekemiset teki tosi kuningas olon! (kolmonen)

Vierailija

Sama täällä. Pikkuhiljaa ja ovelasti mies katkaisi mun kaikki yhteydet ulkomaailmaan. Mun piti elää vain häntä varten. Luovuin kaikesta, ihan kaikesta, asunnosta, opiskeluista koska kuvittelin rakastavani miestä, joka halusikin vain hallita. Koko ajan oli ollut sivusuhteita ja vihdoin mut nujerrettuaan jätti mut.  Lapsiakin saatiin, mutta lapset ovat nyt isänsä puolella, koska äiti on nyt masentunut, eikä ole voimia kiinnostua lapsenlapsistakaan. Hyvä kun jaksaa aamulla sängystä nousta. NIin mut rikottiin ja aikaa siihen meni kyllä 18 vuotta. Aina annoin anteeksi ja yritin kuitenkin....

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat