Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinteistövälittäjien kootut mokat

Vierailija
09.10.2015 |

Entä jos kerätään tähän ketjuun tarinoita kiinteistövälittäjien munauksista?

Minun tapauksessa välittäjä käyttäytyi ylimielisesti eikä vastannut kysymyksiin kun kävin näytössä, vaikka olin kiinnostunut asunnosta ja valmis tekemään tarjouksen.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille myytiin tontti isomman kokoisena kuin se oikeasti oli. Tontista olikin lohkottu ja myyty osa, minkä välittäjä hyvin tiesi, koska oli ollut myyjillä välittäjänä siinäkin kaupassa. Emme saaneet tätä selville ennen kauppoja, vaikka kaivoimme esiin ja tilasimme ties mitkä paperit tonttiin liittyen. Toisin sanoen myyjät saivat kahteen kertaan rahat siitä osasta tonttia. 

Saitteko myöhemmin osan kauppasummasta takaisin myyjiltä, vai joutuiko välitysliike korvaamaan?

Vierailija
22/38 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille myytiin tontti isomman kokoisena kuin se oikeasti oli. Tontista olikin lohkottu ja myyty osa, minkä välittäjä hyvin tiesi, koska oli ollut myyjillä välittäjänä siinäkin kaupassa. Emme saaneet tätä selville ennen kauppoja, vaikka kaivoimme esiin ja tilasimme ties mitkä paperit tonttiin liittyen. Toisin sanoen myyjät saivat kahteen kertaan rahat siitä osasta tonttia. 

No tuohan on ihan selvä petos. Menette oikeuteen korjausta hakemaan.

Vai onko niin että paperit olivat kunnossa ja teitte itse vain vääriä päätelmiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi "hellan" tuuteli, oletpa joutunut koville. Me menetettiin 50000 euroa kelvottoman välittäjän toimesta. Sanoi että huoneiston voi myydä autokatospaikalla, jos osake-enemmistö päättää kenenäy missään lle katospaikka kuuluu. Ei voinut myydä, kaikilla on siihen paikkaan yhtäläinen oikeus, luki lisäksi yhtiöjärjestyksessä, joka oli kiinteistömaailman käytössä. Eli ostaja vetäytyi ja meillä oli 100 neliön rivarikolmio ollut näytöistä kuukauden poissa, koska kuvittelimme tietysti, että kämppä on myyty ja olimme jo ostaneet uuden tilalle. "Kahden kämpän loukku" oli käsissä.

Vieläkin pistää vihaksi, vaikka tämä konflikti on 2003 keväältä. En tiedä missä tuo itäkeskuksen konttorin ukko viipottaa nykyisin, ei ainakaan onneksi näy missään ilmoituksissa myyjänä.

Myykää itse kämppänne, täysin hoidettavissa oleva projekti. Välittäjistä tehty väkisin ns. välttämättömiä, sitä he eivät todellakaan ole. 3 kertaa elämäni aikana käyttänyt välittäjää ja joka ikinen kerta he ovat homman tumpuloineet.

Ööööö? Siis sinä et tiennyt mitä lukee omistamasi osakkeen yhtiöjärjestyksessä ja se oli joteinkin niin kuin välittäjän vika?

Ja menet ostamaan uuden kämpän sillä perusteella että välittäjä oli ottanut myynti-ilmoituksen pois netistä? Vaikka siis et ole allekirjoittanut kauppakijoja tms.?

Minusta kuule tuntuu että syyllinen löytyy nyt jostain ihan muualta kuin välitystoimistosta. Vilkaiseppa vaikka vessan peiliin, jos olisi vaikka siellä.

Vierailija
24/38 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi "hellan" tuuteli, oletpa joutunut koville. Me menetettiin 50000 euroa kelvottoman välittäjän toimesta. Sanoi että huoneiston voi myydä autokatospaikalla, jos osake-enemmistö päättää kenenäy missään lle katospaikka kuuluu. Ei voinut myydä, kaikilla on siihen paikkaan yhtäläinen oikeus, luki lisäksi yhtiöjärjestyksessä, joka oli kiinteistömaailman käytössä. Eli ostaja vetäytyi ja meillä oli 100 neliön rivarikolmio ollut näytöistä kuukauden poissa, koska kuvittelimme tietysti, että kämppä on myyty ja olimme jo ostaneet uuden tilalle. "Kahden kämpän loukku" oli käsissä.

Vieläkin pistää vihaksi, vaikka tämä konflikti on 2003 keväältä. En tiedä missä tuo itäkeskuksen konttorin ukko viipottaa nykyisin, ei ainakaan onneksi näy missään ilmoituksissa myyjänä.

Myykää itse kämppänne, täysin hoidettavissa oleva projekti. Välittäjistä tehty väkisin ns. välttämättömiä, sitä he eivät todellakaan ole. 3 kertaa elämäni aikana käyttänyt välittäjää ja joka ikinen kerta he ovat homman tumpuloineet.

Ööööö? Siis sinä et tiennyt mitä lukee omistamasi osakkeen yhtiöjärjestyksessä ja se oli joteinkin niin kuin välittäjän vika?

Ja menet ostamaan uuden kämpän sillä perusteella että välittäjä oli ottanut myynti-ilmoituksen pois netistä? Vaikka siis et ole allekirjoittanut kauppakijoja tms.?

Minusta kuule tuntuu että syyllinen löytyy nyt jostain ihan muualta kuin välitystoimistosta. Vilkaiseppa vaikka vessan peiliin, jos olisi vaikka siellä.

Öööööööö!!! Kyllä tiesin, mutta niin kuin kirjoitin, paperit oli välittäjällä ja hän sanoi, että asiat hoituu, niin kuin aiemmin kirjoitin.

Vierailija
25/38 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, aika kummaa ainakin sellainen, että puolisoni myy puutaloa ja se on ollut myynnissä jo 2 vuotta. Eli välittäjä tuntuu olevan tehoton.

Vierailija
26/38 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuohan on ihan selvä petos. Menette oikeuteen korjausta hakemaan.

Vai onko niin että paperit olivat kunnossa ja teitte itse vain vääriä päätelmiä?

Saatiin korvaukset. Papereista tämä asia ei käynyt ilmi enkä suoraan sanoen edelleenkään tiedä mistä olisimme voineet saada tämän silloin selville. Tästä on jo aikaa ja olemme jo muuttaneet pois ko. talosta itsekin. Kyseinen välittäjä on vaihtanut sittemmin firmaa enkä todellakaan aio ikinä tämän jälkeenkään hänen välittämiään asuntoja ostaa. 

Vierailija
27/38 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, aika kummaa ainakin sellainen, että puolisoni myy puutaloa ja se on ollut myynnissä jo 2 vuotta. Eli välittäjä tuntuu olevan tehoton.

Nyt on kyllä myyntiajatkin pitkiä ja ostajat vähissä. Ei siis välttämättä ole välittäjän vika. Voi kuitenkin olla hyvä idea vaihtaa välittäjää, sillä niissä on valtava ero. Näin asunnon ostajana antaisin myyjille vinkin, että käykää välittäjien näytöissä ennen kuin teette sopimuksen. Siellähän sen parhaiten näkee, miten hyvin välittäjä tekee työnsä. Muutenkin kannattaa katsella ilmoituksia, että miten hyvin ne on laadittu. Kuka tahansahan osaa kirjoittaa talon perustiedot ja ottaa huonoja kuvia, jotka eivät kerro mitään eivätkä ole edustavia. Sen sijaan hyvä välittäjä ottaa edustavat kuvat kohteesta, jolloin moni tulee helpommin katsomaankin. Ja tosiaan hyvä välittäjä on myös tavoitettavissa ja vastaa kysymyksiin.

Vierailija
28/38 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
29/38 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittäjä tai asunnon myyjä ei ollut sopinut näytöstä myyntiaikaan vuokralla asuneen henkilön kanssa ja näin ollen asuntoa ei päässyt ensimmäisellä kerralla katsomaan.

Vierailija
30/38 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme juuri muuttaneet ulkoimailta Suomeen ja ostamassa omakotitaloa. Muuttorahtimme (huonekalut ja uudet autot) olivat vielä merellä seilaamassa kohti Suomea laivarahtitina.

Jouduimme siis lainaamaan tuttavan vuoden -87 Hondaa, että pääsimme erään tosi ihanan talon näyttöön, joka jo nettikuvien perusteella vaikutti mieleiseltä ja lisäksi kyseisellä alueella talot menevät yleensä viikon sisään kaupaksi. Totesin miehelle asuntonäytön jälkeen, että eiköhän jätetä tarjous pyyyntihinnalla heti niin ei mene ohi. Talon hinta oli 490 000 euroa ja meillä oli valmis rahoitus.

Sanoin välittäjälle että haluamme jättää tarjouksen, johon välittäjä totesi " mulla on myynnissä tällä alueella kyllä halvempikin talo, voin lähteä näyttämään jos haluatte". Totesin vain, että en etsi halvempaa.

Eli IKINÄ ei saa arvioida ihmisen varallisuutta ulkoisten asioiden perusteella. Miljonäärikin voi kulkea henkkamaukan vaatteissa ja ajaa halvalla vanhalla autolla.

Vierailija
31/38 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ostajan roolissa kokemusta, mutta asuin vuokra-asunnossa, jota myytiin. Välittäjä soitti minulle, että asunnossa on esittely tällöin ja tällöin ja minun ei tarvitse olla paikalla. Olin, että ok ja asia selvä.

Asuntonäyttö oli alkamassa ja lähdin sitten ostoksille ja tunnin päästä tuli soitto välittäjältä. Puhelu alkoi vihaisilla sanoilla "no sehän meni sitten ihan p*rseelleen kun et ollut avaamassa ovea". Kerroin hänelle, että meillä ei ollut puhetta, että minun täytyy olla silloin millään muotoa paikalla tai avaamassa ovia. Hän vain jatkoi valitusta ja syytti minua että olen niin tyhmä.

Mietin silloin, että ei ole hänellä ammattitaito aivan kohdillaan.

Vierailija
32/38 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaistätini kuoli. Häneltä jäi huonokuntoinen talo, mutta tontti on järven rannalla, ja on iso tontti. Talo on seissyt siinä sen sata vuotta, jonka aikana viime vuosikymmeninä on rakennettu mökkejä kyseisen järven rannalle. Välittäjällä on mökki tuon saman tien varrella, ja sukulaiseni oli pyytänyt häneltä hinta -arvion, kun on niin lähellä ja tuttu henkilö tämä välittäjä. Välittäjä oli arvioinut tontin niin kalliiksi, että meillä jotka olisimme halunneet sen ostaa, ei ole tähän mahdollisuuksia. Perintövero kun pitäisi maksaa koko arvosta, ei vain nimellisestä kauppasummasta. Nyt kellään peilliselä ei ole varaa maksaa perintöveroja tuosta tontista, ja välittäjä on itse tarjoutunut ostamaan sen pilkkahinnalla.. Niinpä.

Vierailija
33/38 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostavaa!

Vierailija
34/38 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan mene "oikeaan ketjuun". Tänään eräs vuokrakämpän välittäjä sopi ensin kanssani näytön tietylle päivälle ja heti perään sain virallisen kutsun kyseiseen kämppään ihan eri päivälle ja väärään aikaan. Kun vastasin että unohdetaan koko juttu, tuli ok- vastaus alle 3sekunissa. Kyseessä firma joka mainostaa itseään Suomen luotettavimpana vuokra-asuntojen välittäjänä

Vierailija
35/38 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan mene "oikeaan ketjuun". Tänään eräs vuokrakämpän välittäjä sopi ensin kanssani näytön tietylle päivälle ja heti perään sain virallisen kutsun kyseiseen kämppään ihan eri päivälle ja väärään aikaan. Kun vastasin että unohdetaan koko juttu, tuli ok- vastaus alle 3sekunissa. Kyseessä firma joka mainostaa itseään Suomen luotettavimpana vuokra-asuntojen välittäjänä

Tähän jatkoa vielä; jättävät myös näytöissä kokonaan kertomatta että asuntoon kuuluu esim. maksullinen parkkipaikka. Jos näytöissä on useampi henkilö, päättää välittäjä vissiin oman intuitionsa perusteella, kenelle yhteystietonsa antaa; lupaa antaa kaikille kiinnostuneille, itse en saanut mitään tietoja ja saamaani sähköpostiin ei voitu lähettää viestiä. Parasta oli se että kun hylkäsin yhden asunnon puutteellisen tiedon takia( välittäjä ei jaksanut ottaa asiasta selvää)  niin kyseinen välitysfirma vissiin munasi myöhemmän asuntohakemukseni joka vasta reilun kuukauden päästä- poistaen minut listalta kokonaan. Sain vasta myöhemmin viestiä jo itse hylkäämästäni asunnosta että se ei ( yllätys yllätys) tullut minulle. Välttäkää vuokraturvaa!

Vierailija
36/38 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Riihimäki-Hämeenlinna akselilla asuntoa etsineenä ei voi kuin hämmästellä, että mitä tarkkailuluokka räkänokka jengiä ovat kiinteistövälittäjät ovat. Aina jotain, myöhässä, ei vastailla kysymyksiin, leikitään tyhmää taloteknisissä asioissa, vähätellään riskirakenteita tai varsinkaan ei missään mielessä esitellä itse kohdetta vaan eniten kiinnostaa, että tarviiko oma asunto välittäjää. Myykää itse! En ainakaan uskalla tarjota kuin reilusti alle pyynnin näistä kiinteistöistä mistä ei saa luotettavaa tietoa.

Vierailija
37/38 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme juuri muuttaneet ulkoimailta Suomeen ja ostamassa omakotitaloa. Muuttorahtimme (huonekalut ja uudet autot) olivat vielä merellä seilaamassa kohti Suomea laivarahtitina.

Jouduimme siis lainaamaan tuttavan vuoden -87 Hondaa, että pääsimme erään tosi ihanan talon näyttöön, joka jo nettikuvien perusteella vaikutti mieleiseltä ja lisäksi kyseisellä alueella talot menevät yleensä viikon sisään kaupaksi. Totesin miehelle asuntonäytön jälkeen, että eiköhän jätetä tarjous pyyyntihinnalla heti niin ei mene ohi. Talon hinta oli 490 000 euroa ja meillä oli valmis rahoitus.

Sanoin välittäjälle että haluamme jättää tarjouksen, johon välittäjä totesi " mulla on myynnissä tällä alueella kyllä halvempikin talo, voin lähteä näyttämään jos haluatte". Totesin vain, että en etsi halvempaa.

Eli IKINÄ ei saa arvioida ihmisen varallisuutta ulkoisten asioiden perusteella. Miljonäärikin voi kulkea henkkamaukan vaatteis

Itse asiassa hyvin usein ne todella rikkaat kulkee edullisissa vaatteissa ja vanhoilla autoilla. Ei toki aina, mutta hyvin usein. Katsos kun on tarpeeksi rahaa, niin ei tarvitse miettiä mitä muut minusta ajattelee, eikä tarvitse tuhlata statusesineisiin. Sillä tavoin myös tulee se ihmisten todellinen luonne esiin ja hännystelijät karsiutuu. 

Vierailija
38/38 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olipa kauheaa, heh heh. Kuulostat ihmiseltä, jolle ulkoiset seikat ovat supertärkeitä ja luulet, että kaikille muillekin on. 

Etkä edes kertonut, ostitteko talon vai et.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi