Mitä ihanaa ruokaa laitatte perjantain kunniaksi?
Mitä ihanaa ruokaa laitatte perjantain kunniaksi?
klo 15:16 | 9.10.2015
Itse ajattelin paahtaa lohifileen uunissa, ja samoin uunissa paahtaen kasviksia. Helppoa ja hyvää.
Itse ajattelin paahtaa lohifileen uunissa, ja samoin uunissa paahtaen kasviksia. Helppoa ja hyvää.
Ladataan...
Sivut
Lasagnea olisi tilattu. Kastikkeiden tekoon täytyisi kohta alkaa.
Mulla on tomaattipohjainen jauhelihakastike valmiina, lisäksi pennepastaa ja salaattia. Focacciataikina kohoamassa:)
Aattelin tehä kasvishamppareita ja ranskalaisia!
Pastavoittoinen perjantai täälläkin. Spaghettipaistosta on pyydetty jo jonkin aikaa. Paistan siis jauhelihan ja sipulin, keitän minuutin pari tummaa rakettispagettia ja teen kastikkeen tomaattimurskasta ja kermasta. Päälle juustoraastetta ja uuniin.
Salaatin kanssa oikein kiva ruoka silloin tällöin.
Pitsaperjantai. Teen itse pohjat durum-jauhoista ja keitän maukkaan tomaattikastikkeen. Lisäksi salamia ja mozzarellaa, päälle rucolaa. Nams!
Kookoskermasta ja linsseistä ajattelin kehitellä currykastikkeen. En ole ennen kokeillut tällä combolla, katotaan mitä tulee
Syön samaa kuin eilen
Vihreä alkusalaatti ja patonki. Perunoita ja nakkikastiketta. Jälkkäriksi vaniljajäätelö ja kinuskikastike.
Pakastimesta makaronilaatikkoa, paistinpannulla lämitettynä.
Juustoja hulluilta päiviltä, oli hyviä tarjouksia.
Jauheliha-kasvispihvejä kermakastikkeella, paistettua sipulia ja porkkanaa, jälkkäriksi mustikka-vadelmavaahto.
Tortillavuoka. Tomaattikastike ja broileria ym kastikkeessa. Kääritään rullalle ja pilkotaan muutamaan osaan. Kääröt pystyyn vuokaan ja päälle vähän kermaa ja juustoa. Uuniin
Ajattelin kokkailla nuudelimunakasta kinkulla.
Possun lapaa, neljä tuntia uunissa. Nams. Kai se pitäisi sanoa, että nöyhtöä (so trendy). Tätä tehty meillä jo isoäidin aikoihin. Lisukkeena pinaattiriisiä, timjami porkkanoita ja vihersalaattia. Timjami ja riisi noista se modernimpi osasto:)
Miten paahdat sen? Onko sinulla joku erikoisuuni, miten poikkeaa paistamisesta uunissa?
Jenseninkiusauksen resepti
Perjantai paella
on hyvää!
Hmm. Jääkaapista löytyy perusvihannesten lisäksi avokado, papuja ja grillattua broileria. Kai niistä jonkun salaatin väsään. Itselleni vain kokkaan, enkä näe mitään erityistä juhlimisen aihetta perjantaissa...? Päivä siinä missä muutkin.
Kasvispannaria ja tzatzikia. Jälkkäriksi suklaamoussea.
Kokonainen lohi kasvisten kanssa uuniin, lisukkeena ehkä perunamuusia.
Meillä myös pastaa. Tänään canneloneja.
Sivut