Mikä on törkeintä mitä olet todistanut työkaverisi tekevän?
Kommentit (51)
Laiminlyönyt hoidettavansa lapset.
Vierailija kirjoitti:
Laiminlyönyt hoidettavansa lapset.
Esimies sai tietenkin ilmoituksen asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Miespuolinen työkaveri on suht avoimesti pettänyt vaimoaan kollegan kanssa erinäisillä työmatkoilla. Työhuoneessa silti perhekuvat kehyksissä jne. Samainen kaveri tekee mm. harrastustoimintaansa liittyviä tiedotteita ja kirjanpitoa työpaikalla.
Olen ollut muutamassa eri työpaikassa työurani aikana, mutta sellaisen mielenkiintoisen yhteispiirteen olen todistanut että jokainen mies jolla vaimon, lapsen/lasten tai molempien kuva tietsikkansa taustakuvana tai pöydällä tai seinällä (yhteensä noin 12 miestä tähän mennessä kun pikaisesti lasken), on pettänyt puolisoaan työmatkoilla, messumatkoilla, asiakaskäynneillä, pikkujoulujuhlissa ja jopa työpaikalla! Muutama jopa silloin kun vaimo ollut viimeisillään raskaana. Ovat ahdistelleet minuakin parin lasillisen jälkeen eri tilaisuuksissa! Näillä tapauksilla on ollut todistajia ja jotkut nuoremmat sinkut harjoittelijanaiset ovat kertoneet itsekin että mitä tekivät ja kenen miehen kanssa ja että ahdistaa kun saivat tietää ettei miehet olekaan eroamassa tai että vaimo olikin raskaana. Arvatkaa olisiko monesti tehnyt mieli ilmoitella vaimoilleen??!
Työkaveri leimaa lähtöjään työasioiksi ja terveydenhoidoksi kun lähtee tai tulee miten sattuu. Paras oli kun nukkui pommiin, tuli tukka takussa puoli 10 töihin, oli unohtanut työavaimensakin ja lähti 14.30. Katsottiin sitten mitä oli merkannut ja korjannut tunteihinsa, niin 8-16, kuinkas muuten. Akalla kyllä alkaa olla muutenkin lähtölaskenta, koska ei tuu kenenkään kanssa oikeen toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Miespuolinen kollega näytti pikkujouluissa minulle kaluaan, vaikka tiesi minun olevan naimisissa.
Olisko jotenkin ollut hyväksytympää tämä itsensäpaljastelu, jos et olisi ollut naimisissa?
Takavuosina pomo kestitsi kavereitaan omalla mökillä, jotka olivat myös asiakkaita, ja pisti edustuskuluihin. Oltiin nuoria ja arkoja, joten ei uskallettu käräyttää. No ko. pomo neuvoteltiin kuitenkin koko vakanssi jossain vaiheessa pois ja sai töitä toisesta paikasta, mistä lähtö tulikin sitten äkkiä ja en tiedä miten jatko meni. Tuo oli muka hyvä asiakas, mutta tosiasiassa tappiollinen, koska pomo möi muutenkin heille alihintaan. Eli osti paljon ja tuotti tappiota.
Vammaisten hoitokoti, työ"kaveri" söi asukkaan joulusuklaat.
Törkein juttu, mitä olen todistanut, on se, kun hän pani minua työpaikan vessassa. Kehtasikin!
Ei sen kummempaa kuin lotras pulloon pesuaineita kanistereista ja vei kotiinsa. Ja myös vessapaperia rulla kerralaan läks sen mukaan.
Söi tauolla jääkaapista vanhuksille tarkoitettua leipää.
Esimiehiltä ja pomoilta olen nähnyt paljonkin paskaa mutta työkavereilta...hmm.
No YT-neuvotteluiden aikana yks kollega kertoi esimiehelle miehensä sairastuneen vakavasti ja tarvitsevansa työpaikkaa kun perheestä toinen ei ole työkykyinen. Sai pitää paikkansa ja pellolle joutui samalta osastolta vanhempi työkaveri jolla oli enää puoli vuotta eläkkeeseen. Naureskeli seuraavissa pikkujouluissa että miehen sairaus oli oikeasti vaan parin kuukauden saikku etukäteen suunnitellun rutiinoperaation jälkeen.
Työkaveri myöhästyy joka aamu väh. 20 minuuttia eikä merkkaa sitä mihinkään ja lähtee pois aina siten, kun on listaan merkitty. Pomo tietää, mutta ummistaa silmät. Me muut joudumme aika usein aloittelemaan myös hänen duuniaan aamusta, kun ei ole ajoissa pelipaikalla...
Meillä on töissä pari tällaista jotka tulee ja menee kun huvittaa. Näitä katsotaan sormien läpi sillä tekevät työnsä muuten hyvin. Meillä tosin ollaankin nyt lyhentämässä päiviä kaikilta (palkka kuitenkin sama) ja lisäämässä etätunteja.
Törkeää, hmm.. No, yksi esimiestuttava ei periaatteesta halua palkata miehiä, on feministi. Toisaalta pistää helposti naisia pihalle jos kuulee näiden suunnittelevan perhettä. On itse 4 lapsen äiti.
Ensiavussa ukkomies ahdisteli seksuaalisesti toistuvasti. Pientä kähmintää ja puristelua. Muut kertoivat, että naiskenteli yhden naimisissa olevan työkaverin kanssa yövuorossa.
Vaimo oli samassa sairaalassa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Esimiehiltä ja pomoilta olen nähnyt paljonkin paskaa mutta työkavereilta...hmm.
No YT-neuvotteluiden aikana yks kollega kertoi esimiehelle miehensä sairastuneen vakavasti ja tarvitsevansa työpaikkaa kun perheestä toinen ei ole työkykyinen. Sai pitää paikkansa ja pellolle joutui samalta osastolta vanhempi työkaveri jolla oli enää puoli vuotta eläkkeeseen. Naureskeli seuraavissa pikkujouluissa että miehen sairaus oli oikeasti vaan parin kuukauden saikku etukäteen suunnitellun rutiinoperaation jälkeen.
No voi vittu mikä lehmä.
Erään harrastustoiminnan kesäleiri: lapsien määrä olikin yhtäkkiä huomattavasti suurempi mitä oli aiemmin sovittu, ohjaajien määrä oli aivan liian pieni, suurimmalla osalla ei ensiapukoulutusta käytynä ja suurin osa ohjaajista vieläpä alaikäisiä! Kun yritimme ottaa pomoon yhteyttä, niin hän olikin sulkenut työkännykkänsä koko viikoksi. Tuolta pomolta tuli kaikenlaista kuraa siedettyä, ja hän vähän ajan kuluttua siirtyikin toisiin työtehtäviin, jännä juttu tosiaan... Onneksi kenellekään lapselle ei käynyt yhtään mitään, mutta hyvä tavaton kun me ohjaajat olimme täysin poikki noiden muutamien leirien jälkeen.
ravintolan tiskari huusi kaikille tarjoilijoille,että viini- ja drinkkilasit pitää jättää oikein päin siihen tiskikoriin. Syy: Se kaatoi ne kaikki litkut johonki kanisteriin ja myi jollekin juopporemmille. Oksettaa vieläki ja yökötyää tuo bisneksen tekemisen laatu rouvalla.. Lisäksi kaikki muu mikä irti lähti mukaan ja myyntiin..
Vierailija kirjoitti:
Ensiavussa ukkomies ahdisteli seksuaalisesti toistuvasti. Pientä kähmintää ja puristelua. Muut kertoivat, että naiskenteli yhden naimisissa olevan työkaverin kanssa yövuorossa.
Vaimo oli samassa sairaalassa töissä.
Onko kyseessä n. 50 000 asukkaan kaupunki ja siis sen keskussairaala?
Törkeimmät tapaukset on mulla olleet sellaista selän takana puhumista ja muuta kiusaamista. Sinänsä valitettavasti aika peruskauraa työpaikoilla, mutta yhdessä kesätyöpaikassa se oli ihan jatkuvaa ja kohdistui pääasiassa joihinkin tiettyihin työntekijöihin. Uusille työntekijöille saatettiin kertoa etukäteen, että "Ritva" on sitten sellainen kauhee tyyppi tai "Unto" on vähän vajaa ja haisee pahalle.
Merkittävä osa näistä puhumisista oli muuten juuri sairaslomista puhumista. Kovasti paheksuttiin pitkiä sairaslomia tai sitä, että oli useamman kerran sairaana lyhyen ajan sisällä. Aina oltiin aivan satavarmoja, että sairaslomat ovat aiheettomia. Ehkä joku yksittäinen olikin, mutta tuskin nyt kuitenkaan jokainen flunssa tai rannemurtuma!? Pelotti tosi paljon tulla töihin sairaspäivien jälkeen kun arvasin, että on haukuttu lintsariksi, koska en osallistunut siihen juorupiiriin enkä siksi kuulunut "hyviin tyyppeihin", joista ei puhuttu pahaa.