4v soitti vahingossa hätänumeroon, tuleeko minulle jotain seuraamuksia?

Vierailija

Pelaa älypuhelimellani joskus ja nyt oli soittanut hätänumeroon. Onnistuin kuulemaan että luurin toisesta päästä vastattiin jotain ja ihmettelin kun puhelimessa ei ole sim-kortti paikallaan. Ehdin sinne sanoa että anteeksi, ei ollut tarkoitus soittaa ja lapsi vahingossa räpelsi puhelinta. Tuleeko minulle joku lasku tai jotain kun kysyivät nimen ja osoitteen?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Tuskin. Mutta äläpä anna enää puhelinta lapsen räpellettäväksi, joku meinaan saattoi kuolla sillä aikaa, kun pilttisi piti linjaa varattuna.

Vierailija

En usko, että mitään laskua tulee. Hassua, että kysyivät nimen ja osoitteen. Luulivatkohan että siellä oli oikeasti joku hätä lapsella

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En usko, että mitään laskua tulee. Hassua, että kysyivät nimen ja osoitteen. Luulivatkohan että siellä oli oikeasti joku hätä lapsella

Tai sitten vaan ottavat ylös, että jos vielä tulee pilasoittoja ko. numerosta, niin tietävät sitten miettiä sanktioita.

Toivottavasti ap ei enää anna puhelinta lapselle (oikeasti, miksi nelivuotiaan tarvitsee edes pelata kännykällä...?), voi meinaan olla että soittelusta voi tulla lapsukaiselle hauska leikki... Joka sitten estää avunsaannin monen apuatarvitsevalta.

Vierailija

No ei tietenkään tule mitään laskua, oletteko te ihan hölmöjä? Laskutus perustuu sopimukseen, eikä ap ole mitään sopinut.

Hälytyskeskuksen häiriköinti on rikos, mutta yksi vahinkosoitto ei ole mitään häiriköintiä, eikä se ollut ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun joku soitti sinne vahingossa. Itsekkin olen soittanut aikakin pari kertaa taskupuhelun 112:een.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään tule mitään laskua, oletteko te ihan hölmöjä? Laskutus perustuu sopimukseen, eikä ap ole mitään sopinut.

Hälytyskeskuksen häiriköinti on rikos, mutta yksi vahinkosoitto ei ole mitään häiriköintiä, eikä se ollut ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun joku soitti sinne vahingossa. Itsekkin olen soittanut aikakin pari kertaa taskupuhelun 112:een.

Argh. Ei ihan toimi virkavallan kanssa.  Jos ajat vahingossa ylinopeutta(taikka annat lapsen valvomatta leikkiä toimivalla puhelimella vaikka siitä on kuinka toitotettu mediassa ja 112-ohjesivuilla), on se sakon peruste. Siihen sopimuksia tarvita. 

Vierailija

Olin muuten itsekin ihan paniikissa joskus 90-luvulla, kun meni vahinkosoitto hälytyskeskukseen, että kohta on poliisit ovella ja saan syytteet. :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Älä vaan sano, että hätänumero on tallennettuna puhelimesi muistiin. Muuten en oikein käsitä, miten onnistuisit soittamaan taskupuhelun häkeen.

Ja olen itse ollut tilanteessa, jossa on pitänyt soittaa hätäkeskukseen ja linja oli tukossa. Voitte vaan kuvitella, miten ahdistavaa se on kun tarvitsee apua ja häkeen ei saa yhteyttä. Toivottavasti oli silloin tukossa ihan asiallisista jutusta, eikä lapsien pilapuheluista ja aikuisten taskupuheluista...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä vaan sano, että hätänumero on tallennettuna puhelimesi muistiin. Muuten en oikein käsitä, miten onnistuisit soittamaan taskupuhelun häkeen.

Ja olen itse ollut tilanteessa, jossa on pitänyt soittaa hätäkeskukseen ja linja oli tukossa. Voitte vaan kuvitella, miten ahdistavaa se on kun tarvitsee apua ja häkeen ei saa yhteyttä. Toivottavasti oli silloin tukossa ihan asiallisista jutusta, eikä lapsien pilapuheluista ja aikuisten taskupuheluista...

Aikanaan oli kännykät sellaisia, että niissä oli ihan kohonäppäimet. Vaikka oli näppäinlukko päällä, jos peräkkäin meni 1, 1 ja 2 se lävähti ruudulle. Ei väliä vaikka ois taskussa painellu kuus seiskaa ja kaheksan kolmosta ennen sitä. Kun nämä osui peräkkäin, taskupuhelu oli itse asiassa aivan liian helppoa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat