Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jotbarin epätasa-arvoa ilmentävä mainos hesarissa

Vierailija

Yrityksille ohjelmistoja tarjoava Jotbar mainostaa tänään hesarissa ( B 9) palvelujaan sloganilla "Joka miehen oikeus ja tietysti myös jokaisen naisen sekä kaikkien yritysten etu on luotettava työajanseuranta."

En oo todellakaan mikään feministi, mutta kylläpä pisti aika pahasti silmään! Tuo on tehty niin kuin tahallaan haluttais ärsyttää. Saletisti ajattelematon mies mainoksen takana. Huomasitteko te ko. Mainoksen?

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Mainoksen tehtävä on herättää huomiota ja jäädä mieleen. Onnistuis siis sun kohdalla, kun nyt täälläkin mainostat.

Vierailija

Mieleenjäämisen voi tehdä muutenkin kun olemalla tökerö :D daa, niin näytti onnistuvan, ei haittaa vaikka vähän mainostan. Halusin kuulla mielipiteitä, mutta se pointti tais epäonnistua sun kohdalla.

Vierailija

Mitä muuten tarkoittaa "en ole todellakaan mikään feministi"? Feministihän haluaa että nainen ja mies ovat samanarvoisia (ääri-ilmiöt on eri asia), mutta ap ei tätä halua?

Vierailija

Feminismi kalskahtaa ikävästi en tykkää siitä, voin sanoa olevani tasa-arvoaatteen kannattaja. Paljon modernimpaa. Ei unohdeta toista  keuhkoamalla pelkästään toisesta. Jossain maailmankolkissa sitä feminismiä todellakin tarvittaisiin, koska erot on niin suuret. Mutta henk.koht Suomessa haluan käyttää termiä "tasa-arvoaate".

Tasa-arvoaatteen kannattaja

Feministi ei halua tasa-arvoa, sillä he eivät puutu miesten ongelmiin vaikka feministit hallitsevat kaikkia Suomen tasa-arvoelimiä. Luepa tasa-arvolain ensimmäinen pykälä. Siinä sanotaan, että ajetaan naisten asiaa. Tasa-arvolaki uudistettiin juuri, mutta feministit eivät sallineen ensimmäisen pykälän muuttamista tasa-arvoiseksi.

Tasa-arvon kannattaja ajaa miesten ja naisten tasa-arvoa sukupuolesta riippumatta. Sitä ap kannattaa. Sanoo sen selvin sanoin, mutta feministien pitää jankata selvässäkin asiassa.

Vierailija

Ap lisää vielä, että mainoksessa lukee kissan kokoisilla kirjaimilla sanat allekkain "joka miehen oikeus" jonka alla jatkuu pienellä präntillä "tietysti myös jokaisen naisen.." 

Tämä asettelu siinä erityisesti pisti silmään laittaen huvittamaan.

Työntekijä

Oleellista tässä on se että mitä mainoksessa mainostettiin?

En itse ymmärtänyt sanaakaan. Muistan mainoksen. 

Myöhemmin selvisi että jotain työajan seurantaa- käsittämätön mainos. Oli sitten joka miehen tai naisen oikeus.

Vierailija

Siis varmaan siinä "leikitään" sanalla jokamiehenoikeus. Ei tuossa mainoksessa ole mitään vikaa. Valittakaa mieluummin jokamiehenoikeus-sanasta.

Kommentti

En tiiä feminismistä tai muustakaan mut kun keskustelu lähti mainoksesta.

Ihan hauska mainos. Mutta mun mielestä vähä outo. Mun yks kaveri luuli et siinä mainostetaan jotain baaria johon jokainen mies saa mennä.

Vierailija

Minä olen miesvaltaisella alalla ja jatkuvasti tarkennetaan kaikessa tuolla tavalla. Esimerkiksi joku sanoo, että "oletteko jätkät jo tehneet tämän" niin heti perään "ja naiset", vaikka olen ainoa nainen. En osaa ajatella mainosta millään tavalla epätasa-arvoisena?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat