Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paksusuolen tähystys, selviänkö siitä?

Vierailija

tuli aika paksusuolen tähystykseen tänään, pakko varmaan mennäkin kun kerran jo olen ko. toimenpiteen perunut mutta selkeästi suolistossa on jotain vakavampaakin ongelmaa.

selviänkö mä hengissä siitä? Pelottaa ihan järkyttävästi!

Sivut

Kommentit (54)

Vierailija

Selviät! Kovasti tsemppiä. :)

Itse sain tänään ajan gastroskopiaan, olen siinä jo ollut 20 vuotta sitten. Hengissä selvisin, mutta on se silti ilkeä toimenpide. 

Vierailija

Sama homma tulossa. Ja meinasin itse asiassa aloituksen siitä väsäillä. Kyllä me selvitään? Millasia oireita;miksi menet? Oletko nuori?

H

No kyllä siitä tähystyksestä selviää... Se on sitten eri asia selviääkö siitä, jos suolistossa on jotain pahasti pielessä... Kannattaa käydä tutkimuksessa :) 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sama homma tulossa. Ja meinasin itse asiassa aloituksen siitä väsäillä. Kyllä me selvitään? Millasia oireita;miksi menet? Oletko nuori?

mulla on muutaman kerran ollut leikkaushoitoa vaativia abskesseja suolistossa. Viimeisen vuoden sisällä on operoitu kolme kertaa, kahdesti päivystysluonteisesti.

lisäksi veriarvot heittää, anemiaa yms.

oon 30++

miksi sä joudut? Tsemppiä sinne myös!

ap

Vierailija

Kyllä selviätte. :) Minäkin pelkäsin mutta ei ollut läheskään niin paha kuin pelkäsin. Ei toki mikään miellyttäväkään mutta ei maailmanloppu. Pahinta oli tyhjennysjuoman juominen kun peräsin ärtyi pyyhkimisestä :D Käyttäkää suihkua.

Ja muistakaa pitää oikea ruokavalio ennen tähystystä. Ei siemeniä jne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Pyydä jotain rauhoittavaa. Mun lapselle on tehty 3 kertaa, nukutuksessa.

antaako ne rauhoittavaa siellä polilla paikan päällä vai tarviiko mun soittaa sinne asiasta etukäteen?

ap

Vierailija

No selviät tietysti! Mulle on tehty molemmat toimenpiteet ( siis paksusuolen tähystys ja gastroskopia) samalla kertaa, ihan perä jälkeen. Sitä en kyllä suosittele, varsinkin kun gastroskopia tehtiin ilman nielun puudutusta. Mutta siitäkin selvittiin eli tsemppiä vaan!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

antaako ne rauhoittavaa siellä polilla paikan päällä vai tarviiko mun soittaa sinne asiasta etukäteen?

ap

Et tarvitse rauhoittavaa, relax vaan. Kokeiltu on ja ei ole kummoinen juttu...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Et tarvitse rauhoittavaa, relax vaan. Kokeiltu on ja ei ole kummoinen juttu...

Aijaa, sulla ei sitten taida olla kovin mutkainen suoli? Mä saan aina kipu+rauhoittavan ennen toimenpidettä. Muutoin on ihan heeelvettiä..

Vierailija

Tehdäänkö paksusuolen tähystys ylä- vai alakautta? Mulle on tehty yläkautta tehty tähystys kaksi kertaa. Ilman rauhoittavia tai puudutteita. , kyllä siitä selviää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Soita ja kysy. Rauhoittava pitää antaa hyvissä ajoin että ehtii vaikuttaa. Ettei käy niin että rauhoittava puree vasta toimenpiteen jälkeen. :D Tarvitset myös saattajan jos otat rauhoittavaa.

Chattevolante

Mulle tehty molemmat useaampaan kertaan ja vaihtelevia kokemuksia. Pari kertaa kolonoskopia ollut tosi kivulias, mut yleensä menee hyvin rauhallisesti hengittäessä. Aina oon saanu rauhotettavaa pyydettäessä, jonkunlaisen tabletin. Jos kovia kipuja tulee niin sit vaan älähdät, hoitaja painelee mahaa mikä voi auttaa ja jos vaan menee kauheammaksi niin asentojen vaihdoksetki auttaa. Pahinta munki mielestä on se tyhjennysjuoman litkiminen, toimenpide ei kuitenkaan kestä ikuisuuksia :)
Tsemppiä, hyvin se menee!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat