Toimiiko 5:2 dieetti?

Vierailija

Otsikko. Toimiiko tuo dieetti siis oikeasti, ja onko kellään kokemuksia kuinka nopeasti? Ajatuksena olisi siis pitää paastopäivät 2x vk jolloin tuo 500kcal, ja sitten muina päivinä syödä normaalisti eli n.1800kcal. Lisäksi lenkkeillä 4krt/vk ja jumpata. Normaalipainon sisällä laihdutetaan, 165/66 nyt ja tähtäimenä 165/60. Ainakin.

Kommentit (10)

Vierailija

Minulla toimii erinomaisesti, olen noudattanut reilun vuoden. Nykyisin pidän paastopäivän usein vain kerran viikossa etten laihdu liikaa, lomien jälkeen pari päivää viikossa. Minulle siitä on tullut elämäntapa ja niitä paastopäiviä suorastaan kaipaa. Mieskin on noudattanut vuoden alusta ja kaventunut monta vaatekokoa, ja kuulemma helppoa on ollut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos toimii niin tulee varmasti kilot yhtä nopeasti takaisin kun on pudonneetkin kun normaali ruokavalio palaa kuvioihin.

Mikähän sinusta mahtaa olla "normaali ruokavalio"? Pätkäpaastohan nimenomaan saa kiinnittämään tarkemmin huomiota muuhunkin syömiseen.

Vierailija

Minulla toimi niin että söin kahtena päivänä viikossa vain ananasta joten paino tippu ensin n 2kg ja jatkossa n kilo. Paino pysy poissa kunnes taas tulin raskaaksi... Mutta tämä on ainut laihis missä ei liho takasin ja jos meinaa painoo tulla niin takasin ananaspäiviin. Ainut että saa jatkuvasti ravata vessassa kun nesteet poistuu.

Vierailija

Ei toimi. Minulle puhkesi tuon seurauksena diabetes. Juu ja normaalipainon sisällä mentiin. Mutta eikös tuon dietin yksi idea ollutkin haastaa elimistön insuliinin tuotantoa. Elimistöni taisi hävitä haasteen...

Vierailija

Pätkäpaasto toimii ja siitä on muutakin terveydellistä hyötyä kuin painon pysyminen kurissa. Mm. laskee veren insuliinipitoisuutta, lisää kasvuhormonin eritystä ja vähentää kroonista tulehdusta. Tosin: ". Naisten kannattaa kuitenkin lähestyä paastoamista varauksella, sillä heidän kohdallaan tulokset ovat olleet ristiriitaisia ja joissain tapauksissa jopa huonoja."

http://www.pronutritionist.net/mitas-jos-ei-syotais-koko-ajan-patkapaast...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Pätkäpaasto toimii ja siitä on muutakin terveydellistä hyötyä kuin painon pysyminen kurissa. Mm. laskee veren insuliinipitoisuutta, lisää kasvuhormonin eritystä ja vähentää kroonista tulehdusta. Tosin: ". Naisten kannattaa kuitenkin lähestyä paastoamista varauksella, sillä heidän kohdallaan tulokset ovat olleet ristiriitaisia ja joissain tapauksissa jopa huonoja."

Tulin juuri tätä kirjoittamaan. Itse olen nainen eikä 5:2 toiminut minulla. Paino ei pudonnut lainkaan viiden viikon aikana. Olen nyt ollut arkisin16:8 paastolla, eli vuorokaudessa kaikki syöminen on tapahtunut 8 tunnin aikana ja sitten syömättä 16 tuntia. 7 kiloa lähtenyt 2,5 kuukauden aikana. Nälän tunteesta on tullut "ystävä", eikä ole hallitsematon halu mättää kaikkea. Ruoka maistuu ja tuoksuu paremmalta ja on tullut luontainen halu terveellisiin ravintoaineisiin.  Viikonloppuisin olen syönyt mihin aikaan vain, en nyt tietenkään ole mättänyt mitään juustonaksuja kaksin käsin, mutta olen syönyt mm. pizzaa ja suklaatakin. Jotenkin vain ei enää tee mieli kauheasti roskaruokaa. Suosittelen kokeilemaan.

Tuttavapiiristä muutama mies on onnistunut 5:2:lla pudottamaan painoa, yksikään nainen ei. Eihän tämä tietenkään sitä tarkoita etteikö se voisi jollakin naisellakin toimia, mutta ilmeisesti naisen hormonitoiminta tekee siitä haastavaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulin juuri tätä kirjoittamaan. Itse olen nainen eikä 5:2 toiminut minulla. Paino ei pudonnut lainkaan viiden viikon aikana. Olen nyt ollut arkisin16:8 paastolla, eli vuorokaudessa kaikki syöminen on tapahtunut 8 tunnin aikana ja sitten syömättä 16 tuntia. 7 kiloa lähtenyt 2,5 kuukauden aikana. Nälän tunteesta on tullut "ystävä", eikä ole hallitsematon halu mättää kaikkea. Ruoka maistuu ja tuoksuu paremmalta ja on tullut luontainen halu terveellisiin ravintoaineisiin.  Viikonloppuisin olen syönyt mihin aikaan vain, en nyt tietenkään ole mättänyt mitään juustonaksuja kaksin käsin, mutta olen syönyt mm. pizzaa ja suklaatakin. Jotenkin vain ei enää tee mieli kauheasti roskaruokaa. Suosittelen kokeilemaan.

Tuttavapiiristä muutama mies on onnistunut 5:2:lla pudottamaan painoa, yksikään nainen ei. Eihän tämä tietenkään sitä tarkoita etteikö se voisi jollakin naisellakin toimia, mutta ilmeisesti naisen hormonitoiminta tekee siitä haastavaa.

Hormonitoiminta joo. Mitä täältä on tullut luettua, niin "se on ihan surkee dieetti, mä paastosin tiukasti ja ahmin ihan ohjeiden mukaan muina päivinä pizzaa, jäätelöä, karkkia enkä laihtunu yhtään vaan päinvastoin lihoin". Jokainen, joka noudattaa pätkäpaastoa oikein eli pitää kaksi 500 kalorin päivää viikossa ja syö muina päivinä NORMAALISTI eli ravintotarpeensa mukaan, ei mässäämällä, laihtuu aivan takuuvarmasti.

Vierailija

Mulla on toiminut loistavasti. Halusin pudottaa 5 kiloa normaalipainoin sisällä ja sen sain pudotettua n puolessa vuodessa liikoja yrittämättä. Alku oli hyvin hidasta, ei pidä lannistua! Mun paastopäivät on 600-800 kaloria, ei edes sen tiukempia ja aina syön yhden aterian tavallista kotiruokaa tuolloin. Nälkää en joudu kärsimään ollenkaan eikä ole edes tarkoitus.

Nyt olen ihannepainossani mutta pidän edelleen satunnaisia kevennyspäiviä (esim viikonlopun jälkeen jo on ollut illalliset tms tai loman jälkeen) jotta saan ruokapöhön pois. Eilen oli tällainen päivä - kävin ystäväni kanssa lounaalla, illalla söin lapsen kanssa lupaamani mäkkärin lasten juustoaterian (lokakuun ainoa) ja vielä kahvin kanssa haamumunkin - tänään kevennän ja huomenna olen taas normaalikuosissa.

Vierailija

Toimiihan se. Puolessa vuodessa lähti 10 kg, sen jälkeen siirryin ylläpidolle 6:1, jonka aikana hiljalleen tippunut vielä 3 kg. Yli vuoden olen nyt ollut tavoitepainossani (tai itse asiassa vähän allekin), pidän yhden paastopäivän viikossa ja muuten syön normaalisti. En siis ahmi enkä mässäile, mutta jos mieli tekee esim. suklaata tai jäätelöä, syön hyvällä omallatunnolla. Ja viikonloppuaterioiden kanssa 1-2 lasia viiniä. 

Kyllä tästä on tullut siinä määrin elämäntapa, että paastopäiviä suorastaan odottaa. Ja jos paino uhkaa lähteä nousuun, siirryn takaisin 5:2:lle, kunnes tilanne korjaantuu.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat