Nainen, haluatko että miehet kutsuvat sinua treffipalstalla Neidiksi vai Rouvaksi?

Vierailija

Minulla oli tästä kiivas väittely erään deittini kanssa. Kyse ei siis millään muotoa ole nyt naisen siviilisäädystä, vaan puhuttelusta iskurepliikissä. Tämän deittini mielestä naista pitää kutsua treffipalstalla lähestyttäessä aina Neidiksi, iästä riippumatta. Se on kuulemma kohteliasta, flirttailevaa ja saa naisen tuntemaan itsensä nuoreksi.

Olen todella toista mieltä. Yli nelikymppisenä naisena olen ilman muuta Rouva. Tämän ikäisen neidittely kuulostaa vanhanaikaiselta (vrt. Neiti Marple) tai lisäksi vielä tytöttelyltä. Rouva on minulle arvokas nimitys, joka kertoo että olen aikuinen, arvoni tunteva nainen enkä mikään tytönhupakko. Minun mielestäni Neiti-nimitys sopii alle 25-vuotiaille, korkeintaan alle 30-vuotiaille ja on sen ikäisille tietenkin arvostava ja kunnioittava.

Ei se mies uskonut minua, no yllättäen emme deittaile enää. :D

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Minusta moemmat on vanhanaikaisia käytettäväksi deittailussa. En halua että kutsutaan kummaksikaan. Tytöttely sopivassa yhteydessä imartelee jo tälläista vanhempaa äiti-ihimistä, mutta vaikea sanoa miten suhtautuisin siihen deittailussa.

Vierailija

Ahaa, tämä olikin vähän erilainen aloitus kuin kuvittelin. Mutta itseäni on kutsuttu termillä "ma'am" nuorempien *miesten* (ulkomaalaisten tuttavien) toimesta ja näin tuoreena 24-vuotiaana kyllä koin itseni vanhaksi siinä kohtaa.

Vierailija

Öh, no neidiksi jos on pakko valita. Mutta tarvitseeko kumpaakaan käyttää? Rouva on tosiaan naimisissa. Ehkä yli 50-vuotiasta sinkkua voi jo kutsua rouvaksi. Mutta rouva on sanana ruma, eikä kovin moni nainen halua tulla kutsutuksi sillä. Toisaalta 40-vuotiasta on typerää neiditellä. Miksi pitää käyttää kumpaakaan?

N21

Vierailija

Mieluummin ei, kumpaankin. En keksi tilannetta jossa joku hlö X treffipalstalla loisi itsestään kiinnostavan kuvan neidittelemällä tai rouvittelemalla. Jos jotain viittausta statukseen olisi pakko käyttää, tahtoisin tulla kutsutuksi inehmoksi.

Vierailija

Kysyitte, miksi pitää käyttää kumpaakaan. Sitä pitäisi varmaan kysyä miehiltä, ei minulta! Nimittäin todella paljon kuulee deittipalstamaailmassa nimenomaan neidittelyä. Mites Neiti jakselee, mitä Neidille kuuluu? Lähtisikö Neiti kahville? Onpa Neiti hehkeänä jne jne. Tai vielä pahempaa: Oletpa kaunis NeitO....

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kysyitte, miksi pitää käyttää kumpaakaan. Sitä pitäisi varmaan kysyä miehiltä, ei minulta! Nimittäin todella paljon kuulee deittipalstamaailmassa nimenomaan neidittelyä. Mites Neiti jakselee, mitä Neidille kuuluu? Lähtisikö Neiti kahville? Onpa Neiti hehkeänä jne jne. Tai vielä pahempaa: Oletpa kaunis NeitO....

ap

No todella väsynyttä menoa siellä nettideittailevien parissa sitten. Kysyit ja sulle vastattiin, voisit vaikka välittää terveiset nettimiehille miten helposti nostaisivat mahdollisuuksiaan keskivertonaisten keskuudessa.

Ihmiset monesti jumiutuu omiin, hyvinä pitämiinsä juttuihin, joista ei välttämättä kukaan muu pidä. Täytyy todella jo pitää ihmisestä, että jaksaa mennä niihin mukaan, harvemmin ne siis toimii siinä vaiheessa kun yhteyttä vasta luodaan ja ollaan epävarmoja siitä onko kaveri tutustumisen arvoinen ollenkaan.

Vierailija

Kutsun aina pikkuneidiksi. Käytän sitä keskeyttäessäni pikkuneidin hänen puheensa aikana. Yleensä korjatakseni kielioppivirheet.

Vaikka kohtelen näin herrasmiehen tavoin ja autan heitä aktiivisesti puhumaan, toisia treffejä ei koskaan kuulu. Heidän täytyy tuntea itsensä liian alhaisiksi kelvatakseen minulle. Olen tämän vuoksi korjatessani korostanut kömpelöiden puheyritysten herttaisuutta, ja kuinka ymmärrän pikkuneidin pienen pään olevan tietenkin aivan ymmällään niin monen hankalan kielioppisäännön keskellä. Olen heille kateellinen; minun kiroukseni ja ristini on olla liian hyvä. Joskus toivon, että olisin "yksinkertaisemmin" ajatteleva, kuten he. Olisi kiehtovaa sulautua plebeijien joukkoon.

Vierailija

Molemmat saa oksennusrefleksin aikaan. Mieluiten voi kutsua nimellä tai rennosti mimmiksi, jos ei nimi ole tiedossa (ei ehkä toimi vanhemmalle naiselle).

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat