Miten paljon rahaa vaihdatte päiväksi Tukholmassa?

Vierailija

Käväistään risteilyllä enkä ole käynyt Ruotsissa kymmeneen vuoteen. Ei mennä ostoksille vaan perus turisteina pällistelemään. Riittääkö pari sataa? Meitä on vaan kaksi aikuista.

Kommentit (10)

Vierailija

Miksi pitäisi vaihtaa rahaa? Kortit käy!

Ja jos olet esim. Nordean asiakas, niin Nordean automaateista on voinut ainakin aiemmin nostaa ilmaiseksi kruunuja.

200 e kuullostaa todella suurelta summalta, jos ette aio ostoksia tehdä.

Vierailija

Jaa? Jotenkin ajattelin, että siitä menee hirveät maksut. Ei kai sitten. :D Kiitos vinkistä, pitää tarkistaa oman pankin maksukäytännöt.

ap *daiju*

ihminen

On aika vaikea kenenkään sanoa minkä verran menee rahaa reissussa. Sillä en ainakaan minä osaa sanoa edes omasta reissusta minkä verran menee rahaa kun lähtee reissuun. Itse varaan ylimääräistä rahaa aina sen verran että riittää joka tapauksessa. Eihän ole pakko tuhlata kaikkea.

Itse en ota pankkikorttia mukaan sen vuoksi että jos sitten sen hävittää (joku kähveltää) niin sitten on pulassa koko reissun.

Niin muista että Tukholmassa et voi maksaa linja-autossa rahalla etkä pankkikortilla. Jos et käytä luottokorttia niin sitten osta liput jo valmiiksi laivalta.

Vierailija

Mihin ajattelit sen 200 eur käyttää? Itse en vaihtaisi lainkaan vaan maksaisin kortilla kaikki ostokseni. Laivasta voi ostaa tunnelbana- ja bussiliputkin valmiiksi. Toki vaihdetut rahat pystyy sitten paluumatkalla käyttämään laivalla jos menee syömään tms. mutta itse varaan ja maksan nekin monesti etukäteen, buffetit yms.

Vierailija

Ei kannata vaihtaa, kun muistaakseni jo satamassa on rahannostoautomaatti. (Nostan sen verran mitä liikkumiseen tarvitaan, ja paluumatkan taksiin (siinä vaiheessa taksi on jo kiva)) Siis jos Viikkarilla menee, Siljasta en tiedä. Museot, ostokset ym. voi maksaa sirukortilla ja takseissa kortti kelpaa myös.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itse en ota pankkikorttia mukaan sen vuoksi että jos sitten sen hävittää (joku kähveltää) niin sitten on pulassa koko reissun.

Miten tuo eroaa tilanteesta jossa hävität (kähvelletään) käteisvarat?

Vierailija

Jos ei halua kerjäläisille lahoittaa niin käteistä ei tarvi lainkaan. Kortti käy monessa paikkassa jopa tuossa muslimien maassa taikaseinästä saa rahaa jos kortilla on katetta. Ja raha tulee kruunuissa ulos mutta katoaa euroina, mutta vaikka Ruotsissa nostaa Nordean automaatista rahaa Nordean kortilla niin saattaa tulla joku nostomaksu. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat