Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko laittaa jo talvitakin...

Vierailija

vai onko se liian aikaista, nahkatakilla ei tarkene

Kommentit (11)

Vierailija

On liian aikaista. Laita joku paksumpi pusero nahkatakin alle, eli kerrospukeutumista. Talvitakit aikaisintaan marraskuussa käyttöön, muuten kehon lämmönsäätely menee sekaisin vuoden aikojen suhteen ja tulet palemaan tosissaan sitten kun on oikeesti kylmä.

Vierailija

Voit! Ihan sama se on että oletko nyt liikenteessä pusero+talvitakki vai pusero+välikerros+syystakki. Kerrospukeutumista talvi jokatapauksessa vaatii.

Hölmöä pitää jotain kalenteria että talvitakin saa laittaa aikaisintaan 15.11. päälle. Täällä ainakin oli tänään aamulla 0 astetta, välillä jopa tammikuussa on lämpimämpi. 

Vierailija

Meillä ainakin aamulla oli -7 pakkasta ja nytkin näkyy olevan -1. Kyllä on jo talvitakkikelit ainakin täällä. 

Vierailija

Meilläkin oli aamulla -6 ja kun lapset vein kouluun ja heillä oli päällä vain ohut ulkoilutakki+fleece, niin silti paleli ja päätin, että nyt lähdetään talvivaateostoksille.

Vierailija

No itsehän sinä siitä asiasta päätät, laitatko sitä vai et. Ei ole olemassa mitään talvitakkikelejä sen kummemmin kuin ei ole olemassa minkään muukaan takin kelejä. Saahan sitä talvitakkia pitää vaikka kesähelteillä heinäkuussa, jos siltä tuntuu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No et todellakaan voi!

Ette siis ymmärtänyt vitsiä, alapeukuttajat.

Tietenkin voi pukea päälleen ihan mitä itse haluaa! On tuolla jo sen verran kylmä, että itse käytän talvitakkia...

Vierailija

Höpöhöpö-juttua, ettei talvitakkia saisi jo käyttää, älä nyt sellaista usko :D. Itse olen Lapista kotoisin, nykyisin pääkaupunkiseudulla ja lapset käyttää toppatakkia jo,jos haluavat. Minäkin aamuisin, iltapäivällä esim. softshell.

ihminen

Sään mukaanhan sitä pukeudutaan riippumatta siitä mikä vuodenaika on kyseessä. Jos palelet niin sen kun puet vaikka turkin. Eikös se ole pääasia ettei palele.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat