Mitä teette sillä aikaa kun ekaluokkalaisellasi on kaveri kylässä?
Mulle vähän uus tilanne. Lapsen kaveri tulossa ekaa kertaa kylään.
Mietin, että mitä sitä tekisi, että olisi mahdollisimman vähän lasten leikkien tiellä. Oletteko vaan tehneet normaalisti kotihommia tai istuskelleet sohvan nurkassa ja lukeneet lehteä?
Kommentit (9)
Varaan tilan, johon kutsun vierailevien lasten äidit.
Tarjoiluden lomassa sanotaan jotain ilkeää niistä lapsista, joiden äiti ei vaivautunut paikalle. :)
Meidän eskari-ikäisille & kaverilleen laitan ensin välipalaa jos maistuu, sitten jatkan normaalisti kotihommia ja tosiaan kuuloetäisyydellä.
Mä jumppaan ja siivoan koko ajan. Ja tarjoilen namuja lapsille.
Ne voi sit kotonaan kertoa kuinka Odette Aleksandrian äiti on niin energinen ja kiva ja muut äidit tuntee alemmuutta mua kohtaan.
Ole ihan tavallisesti. Kun noin pienestä kyläilijästä on kyse kannattaa hänelle näyttää että missä on vessa ja tuleeko sinne valo ulko-vai sisäpuolelta. Joskus pienet kyläilijät eivät uskalla/malta mennä vessaan.
Kotihommia, nettailua, etätöitä tai vaikka nukun. Jos 1 tietty kaveri kylässä voin lähteä käymään vaikka kaupassa.
Teen töitä työhuoneessa, kotihommia keittiössä tai pihatöitä, jos lapset ovat ulkona. Mutta meillä onkin eskarilaisella kavereita kylässä, enkä halua jättää lapsia keskenään ulos.
Normaalia elämää kuulo etäisyyden päässä lapsista.