Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olisit itse tehnyt.

Puun ja kuoren välissä...
07.10.2015 |

Turun keskustan Lidlin bussipysäkillä vanhempi suomalainen mieshenkilö alkoi aukoa päätään somalitaustaiselle nuoremmalle miehelle ("Paino kotiis täältä, elät meidän rahoilla"). Tähän nuorempi mies ei kommentoinut mitään vaan kuunteli noin 10 sek ja löi sitten nyrkillä vanhempaa miestä pari kertaa naamaan ja pappa tuupertui penkille (yhä oli hengissä / hereillä). Tilanne seisahtui hetkeksi, sitten pappa nousi ja lähti häntä koipien välissä kävelemään pois pysäkiltä. Koko tilanne tapahtui noin 30 sek sisällä ja en ehtinyt kokoasiaan reagoimaan mitenkään. Kumpikaan osapuoli ei tässä irtopisteitä kerännyt käytöksellään. Nyt kuitenkin mietin, että olisiko pitänyt asiaa jotenkin puuttua? Toisaalta rasisti keräsi verta nenästä, mutta jos 30v. mies takoo 60v. papparaista naamaan, niin sekin pahalta näyttää...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiiristä yksi mies sai kerran turpaansa, kun meni vähän tollaseen tilanteeseen väliin. Joten sen jälkeen olen itse valitettavasti hipsinyt takavasemmalle ja jos tarpeen, soitan poliisit. 

Vierailija
2/7 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää päivää näitä mamuja. No, ensinnäkin, se mitä se somali teki oli rikos. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos itsekin vetäis turpaan kaikkia suunsoittajia. Mulla ois joka päivälle pahoinpitelysyytteitä. Enkä ees valehtele. Ja olenpa täälläkin saanut monenlaisia kommentteja jos olen moisesta maininnut. No mitä oisit tehnyt jos ois ollut suomalaispoika kyseessä? Soittanut poliisit, jamahdollisesti ottanut puheeksi kyseisen pojan mielenterveyden?

Vierailija
4/7 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivalta luo vain lisää väkivaltaa..puolin ja toisin :(

Vierailija
5/7 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somalin teko oli tietenkin pahempi. Haukkuminen on ikävää, mutta väkivallalla voi olla vakavia fyysisiä seurauksia. Monihan on kuollutkin päähän kohdistuneen iskun takia. Olisin varmaan soittanut apua. Poliisi olisi voinut ottaa pahoinpitelijän kiinni, ja uhri olisi voinut käydä terveyskeskuksessa. Ei väkivalta ole tuollaisessakaan tilanteessa hyväksyttävää. Ei tämä yhteiskunta nyt vain niin toimi, että jokainen päänaukoja, huutelija tai muuten vain ikävästi itseään suullisesti ilmaiseva ihminen hakataan hiljaiseksi.

Vierailija
6/7 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän maassaan sai käyttää väkivältää, ehkei hän tiennyt että täällä se on rikos.

Vierailija
7/7 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heidän maassaan sai käyttää väkivältää, ehkei hän tiennyt että täällä se on rikos.

Olisi korkea aika tietää miten Suomessa toimitaan, jos ymmärsi suomea eli ei aivan vasta ole tullut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä