Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heikko sperma, mitähän hoitoja tulossa?

08.02.2006 |

Saatiin ne miehen spermatestin tulokset. Normaaleja oli tilavuus, ph, viskositeetti, ulkonäkö, pitoisuus, siittiöiden kokonaismäärä ja liikkuvuus. Sen sijaan morfologialtaan eli rakenteeltaan siittiöistä normaalimuotoisia oli vain 10% (normaali olis yli 14%), anomalioita 90%:ssa. Anomalioita oli pääkappaleissa 89% ja keskikappaleissa 1%. Eli 10% siittiöistä oli normaalin muotoisia.

Mulle on vetämässä lähete naistentautien polille keskussairaalaan. Hormonimääritys on tehty 4 vuotta sitten ja se on mukana lähetteessä. Vieläköhän se kelpaa vai tekeeköhän ne uuden. Yhden luomulapsen olen siinä välissä saanut. Olen siis sekundaarisesti lapseton, vaikka ekaakin yritettiin puoltoista vuotta. Nyt yritystä on yli kaksi vuotta.

Vieläköhän ne jollain Clomifenilla yrittää vai mitä luulette? Nyt olen syönyt Teroluteja jo 4kk, kun ilman niitä ei ollut kuukautisia.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos kokonaismäärä ja liikkuvuus ovat hyvät, normaalimuotoisien määrällä ei ole niin väliä. Meillä miehellä vain 4 % normaaleja, silti hoitona on ollut mun heikon ovulaation takia ovulaation induktio, inseminaatiot ja nyt menossa eka ivf.

Epänormaalimuoto voi vaikeuttaa munasolun läpäisyä, mutta muuten sisältää ihan samat geenit kuin normaalimuotoisetkin. Lisäksi ne ovat usein myös hitaampia, eli nopeista ja liikkuvista on suurin osa ok.

Hormonit mitataan varmaankin uudelleen, jos edelliskerrasta on tosiaan 4 vuotta.

Ilmeisesti sullakin on ovulaatiossa häikkää, kun ei kerran kuukautisia tule, joten clomifen on varmaan eka hoitomuoto. Tai sitten piikityshormoneilla.

Toivottavasti tästä oli apua... :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi