Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuiva päänahka, MIKÄÄN ei auta

Vierailija
07.10.2015 |

Kookosöljyä olen laittanut, mutta pesun jälkeen pään etuosa on aivan yhtä kuiva :(

Takaosassa ei tätä ongelmaa ole, vain otsan alueella hiusrajan lähellä. Hilsettä hiukset täynnä ja päänahkaa katsoessa näkee selvästi kuivuuden

Mikä avuksi?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä sitä kookosöljyä suun kautta.

Vierailija
2/39 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljy, sisäisesti ja ulkoisesti. Vaihda myös käyttämäsi pesuaineet erilaisiin. Jos ei auta, tarvitset lääkityksen ihotautilääkäriltä, koska silloin syynä on joku sairaus (psori tms.).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile semmoista, että käsittelet päänahan laimennetulla omenaviinietikalla hiustenpesun jälkeen. Huuhtele seos pois viileällä vedellä. Etikka palauttaa hiuspohjan luonnollisen ph:n

Vierailija
4/39 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan se pelkkää kuivuutta? Mulla tulee joskus tuommoista mutta ei ole kuivuutta vaan päinvastoin taliköhnää. Siihen auttaa joka päivä pesu riittävän pesevillä shampoilla kunnes ongelma on ohi. Apteekista saa erityistä ketokonatsolia sisältävää shampoota ilman reseptiä, jolla ongelma poistuu jos tehostetut pesut tavallisella shampoolla ei auta. 

Vierailija
5/39 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile System four - tuotteita.  Minä pääsin niillä hilseilyistä eroon ja  nyt niitä saa edulliseen hintaan Hulluilta päiviltä. 

(tarkoitan shamppoota ja hotoaineitta)

Vierailija
6/39 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile tervashampoota.

Vierailija
7/39 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vahva suolaliuos karkeaa merisuolaa ja vettä. Hierotaan lios päänahkaan huolellisesti. Saattaa vähän kirvellä! Pyyhe päähän ja vaikka saunaan 10 minuuttia. Sitten hierova huutelu.

Enpä ole enää kummosia konsteja tarvinnut, kun tuon vinkin luin. Myös ruususuola ja suolasaippua auttaa samaan vaivaan.

Mulla on siis pintakuivaiho, joka näin talvea päin mentäessä alkaa kuivumaan entisestään ja kutisemaan vietävästi. Helpotus!

Vierailija
8/39 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile semmoista, että käsittelet päänahan laimennetulla omenaviinietikalla hiustenpesun jälkeen. Huuhtele seos pois viileällä vedellä. Etikka palauttaa hiuspohjan luonnollisen ph:n

EI!

Etikka voi polttaa hiustuppia, että hiukset ohenee tai jopa lopettaa kehittymisen. Kaljuunnuttaa.

Vierailija
9/39 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile tervashampoota.

Kokeiltu, myöskin nizoral oli testissä, hetkellisesti saattoi vähän auttaa, mutta heti lopettamisen jälkeen ongelma oli yhtä paha.

System 4 pitää kokeilla vielä, sekin oli joskus testissä, en nyt yhtään muista auttoiko vai ei.

Kuivat kohdat lähtee ihan rapsuttelemaalla pois ja sitten hilseet on hiuksissa, kuulostaako kuivuudelta vai taliköhnältä?

Vierailija
10/39 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ongelma. Edestä ja varsinkin hiusrajasta päänahka hilseilee välillä jopa isoina levyinä. Kutiaa ja ennen kaikkea näyttää epämiellyttävältä.

Olen kokeillut öljyt ja hunajat, apteekki- ja kampaamotuotteet eikä mistään mitään apua. Kerran puolivahingossa päätin kokeilla ihan vaan Head&Shoulders shampoota kuivalle päänahalla ja se tepsi heti! Olen kokeillut muitakin shampoita, mutta aina on tuohon pakko palata.

Onneksi löytyi apu, mutta harmittaa vaan se aika ja raha mitä tuli turhiin tuotteisiin tuhlattua. Suosittelen siis kokeileen tota, ja jos ei sovi niin ei siinä häviä kuin muutaman euron!

Vierailija
11/39 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Head&shoulders ei auta ollenkaan, kokeiltu on sitäkin. Tuntuu että pahentaa vain.

ja hilse on sellaista läpikuultavaa laattaa juurikin.

Paikallinen ongelma, eli ei ole koko päässä. Voisiko olla kuitenkin sitten jokin sieni

Vierailija
12/39 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttaa juuri tuo system 4 (käytän jatkuvasti) ja nizoral aina välillä. Jos käytän muita aineita, niin heti tulee hilsettä

Vierailija
13/39 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupsuttele ihan tavallista, mieluiten kuitenkin hajutonta, kosteusvoidetta päänahkaan. Ei siis huuhdella pois, vaan jätetään ihan kuin iholle laittaisit. Luulisi, että rasvoittaa, mutta ei. Kannattaa kokeilla. Älä levitä koko päähän, vaan ainoastaan kuiviin kohtiin.

Vierailija
14/39 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI!

Etikka voi polttaa hiustuppia, että hiukset ohenee tai jopa lopettaa kehittymisen. Kaljuunnuttaa.

Hahhah, ei todellakaan. Ehkä silloin, jos laittaa hiuspohjaan etikkaHAPPOA, mutta ehkä nyt unohdetaan sellaiset skenaariot kokonaan.

Itse oon saanut juuri kuvatun kaltaisen vaivan hoidettua omenaviinietikalla. Omenaviinietikkaa käytetään myös hiusten  hoitoaineena, siitä tuleekin tosi ihanat hiukset. Googlella kyllä löytyy neuvoja, jos ei mua usko.

Vierailija
15/39 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan vastaavaan ongelmaan auttoi shampoo, joka ei sisällä sodium laurenth sulfatea.

Vierailija
16/39 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese hiukset vain hoitoaineella ja huuhtele huolellisesti ja loppuhuuhtelun (ihan viimeisen) voit tehdä laimennetulla omenaviinietikalla. Tietty nämä oliiviöljyt sun muut öljyhoidot...

Vierailija
17/39 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koita pidentää pesuväliä! Joka päivä ei ole tarpeen pestä hiuksia, ei edes joka toinen päivä. Pari kertaa viikossa on ihan riittävä.

Tuohon hoitoainepesuun soveltuu ihan mikä hoitoaine tahansa, mutta itse suosin XZ sarjan hoitiksia. Myös Erittäin Hieno Suomalainen mustikkahoitoaine on jees -tuote.

Vierailija
18/39 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja koita pidentää pesuväliä! Joka päivä ei ole tarpeen pestä hiuksia, ei edes joka toinen päivä. Pari kertaa viikossa on ihan riittävä.

Tuohon hoitoainepesuun soveltuu ihan mikä hoitoaine tahansa, mutta itse suosin XZ sarjan hoitiksia. Myös Erittäin Hieno Suomalainen mustikkahoitoaine on jees -tuote.

Taliköhnään suositellaan nimenomaan usein toistuvaa pesua. Kokemuksesta tiedän sanoa, että tähän vaivaan ei ole mitään varsinaista parannusta. Oireita voidaan lievittää, mutta pysyvää parannusta ei ole, mikäli on yhtään taipumusta. Apteekkituotteista ehkä parhain on selukos-shampoo. Omenaviinietikka on myös hyvä halpa konsti kuoria hilselaattoja tai jäkälöityvää kuivaa hiuspohjaa.

Vierailija
19/39 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi pesu timotei shamppoolla. Hoitoaineena jokin hajusteeton. Päänahkaan laitoin glyseriiniä sisältävää käsidesiä pesun jälkeen, lievitti kutinaa. Myös omenaviinietikka auttanut.

Vierailija
20/39 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

J.r. Liggetts Tea tree & hemp oil shampoopala iherbistä. Luepa edes käyttäjien Arvostelut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi