Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoinnin aloittaminen aikuisiällä - kokemusta?

Vierailija
07.10.2015 |

Olen 30-vuotias nainen, joka ei aikaisemmin ole tupakoinut. Nyt kuitenkin haluaisin aloittaa tupakoinnin. Mistä lähteä liikkeelle? Onko kenelläkään kokemusta tupakoinnin aloittamisesta aikuisiällä?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Kaksi omaa lastani on alkanut tupakoida sen jälkeen kun ovat olleet jo 18v. No tarkoituskinhan on että lapset eivät aloita tupakointia, siksi tupakan myynnissä on ikärajana 18 vuotta.

Mutta olin kyllä helvetin pettynyt että aikuistuvat lapseni ovat alkaneet tupakoimaan.

Vierailija
2/42 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä mua ei kiinnostanut ollenkaan tupakka, kaikki muut oli aina välitunnilla ulkona röökillä.. Aikuisena, noin 19-20v. aloin polttamaan pilveä epäsäännöllisen säännöllisesti.. Aina kun sitä en saanut, poltin tupakkaa ja nyt se tapa on jäänyt, ja pilvi taas vähemmälle.. En ajatellut ennen, että 'koukkuun' jääminen käy niin helposti. Pystyn kyllä lopettamaan, mutta halua ei ole tarpeeksi. Lopetan, kun on tarpeeksi rahaa panostaa kunnon ruokavalioon sekä treenaamiseen. Nyt elelen suht köyhästi, mutta tupakkaa sentään on heh..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä voi suurin surminkaan suositella aloittamaan. Itse tunnustan sortuvani polttamaan, tosin harvoin, silloin kun on paha olo ja/tai hitokseen stressiä, eikä mitään muuta "lääkettä" siinä tilanteessa tule mieleen. Tulee pahoinvoiva olo ja vanhempana saa sitten jännittää tuleeko syöpä.

Vierailija
4/42 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin AP, miksi haluat aloittaa tupakoinnin?

Vierailija
5/42 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin kaljottelun ja tupakoinnin 18 vuotiaan. Koska halusin olla kova jätkä ja naiset tykkää koviksista.

Vierailija
6/42 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli aloitti tupakoinnin 26 vuotiaana, ei ollut aikaisemmin polttanut. Siskon mies 36 vuotiaana, ei myöskään aikaisempaa kokemusta tupakasta. Naapuri oli kahdeksan vuotta polttamatta, ilman ongelmia kuulemma, mutta aloitti seuran vuoksi.. Nyt viiden vuoden jälkeen katuu, koukussa on ja pahasti.

Mä en tajua ihmisiä, jotka polttavat, mutta vielä vähemmän ihmisiä, jotka aloittavat aikuisena.

Pysy AP säkin erossa siitä roskasta. Jauha vaikka purkkaa.

Vierailija
7/42 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan aloittaa tupakoinnin mm., koska oletan että se rentouttaisi. Haluan myös polttaa baarissa muiden kanssa, sillä inhoan yksin jäämistä juomien kanssa odottamaan, kun muu seurue menee sosiaalistumaan tupakalle. Tupakoinnissa on myös mielestäni sellaista menneen maailman charmia, joka minua historiasta kiinnostuneena myös kiehtoo.

AP

Vierailija
8/42 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nohh.. Voithan olla vaan baaritupakoija... Ei sitä kotona ole pakko jatkaa. On muitakin keinoja .rentoutua'.

Vierailija
9/42 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi on mukavaa ja rentouttavaa. Kahvikupponen ja siihen tupakki päälle.

Tai voihan sitä juoda vaikka parsamehua ja pureskella kuusenhavuja noiden tilalla.

Ihan miten itse tykkää. Tupakoitsijat ovat myös paljon suvaisevampia kuin tupakoimattomat. Ja onhan se cooliakin.

Vierailija
10/42 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootsä ihan idiootti?

Vierailija
11/42 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin tupakoinnin 21 vuotiaana ja hyvin on mennyt :) Tsemppiä sinulle!

Vierailija
12/42 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin 23-vuotiaana tupakoinnin, kun aloin ryyppäämään porukassa jossa kaikki polttivat. Poltin 2 vuotta päivittäin, nykyään enää kännissä, koska silloin tekee mieli tupakkaa, onneksi muuten ei! 

Vaali ihmeessä terveyttäsi!! 

Vierailija
13/42 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
14/42 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi on paska tapa ja turha päihde. Siitä ei edes saa mitään oloa. Huminakin katoaa parin päivän jälkeen. Aamurööki vain humahtaa nuppiin ja sitä kestää vaivaiset viisi minuuttia. 

Jos kannabis olisi laillista ihmiset luultavasti lopettaisivat tupakoinnin. 

Tupakointia turhempaa on sekoittaa budin sekaan röökiä. 

Vierailija
15/42 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos alat polttaa, opettele ainakin vetään henkeen. Poskarit on säälittäviä. Ja ei sitten mitään halpisröökiä vaan kunnon savukkeita, jos tyylikäs aiot olla.

Poltin itse yli 20 v mutta lopetin kun kyllästyin.

Vierailija
16/42 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kai tietää, että tupakka ei suinkaan ole rauhoittava vaan elimistöntoimintaa kiihdyttävä aine, kuten e.g. kofeiini? 'Rauhoittava' vaikutus tulee vieroitusoireiden loppumisesta.

Joka tapauksessa, jos kerran tupakkaa haluat opetella polttamaan niin eipä sinua kukaan estäkään. Toisaalta, voisithan myös lähteä kavereidesi seurassa ulos/tupakkahuoneeseen siksi aikaa kun he polttavat, vaikket itse polttaisikaan. Itse lähden pihalle seuraksi mielelläni, tupakointihuoneita vältän hengityskelvottoman ilman johdosta.

Vierailija
17/42 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

trololololooo

Vierailija
18/42 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa suoraan sätkitarvikkeet (ja sätkäkone, jos et osaa käsin käriä). Sätkät tulevat paljon halvemmiksi, menevät enemmän päähän ja ovat paremman makuisia.

Vierailija
19/42 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakointia turhempaa on sekoittaa budin sekaan röökiä. 

Ei nyt noinkaan. Budi on kallista ja sitä menee vähemmän hukkaan kun osan jointista täyttää presuilla. Se palaa lisäksi paremmin ja tasaisemmin.

Vierailija
20/42 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nohh.. Voithan olla vaan baaritupakoija... Ei sitä kotona ole pakko jatkaa. On muitakin keinoja .rentoutua'.

Viimeisin virhe mitä vot tehdä on vetää kännissä savuiksi ilman toleranssia tupakkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän