Vaistositko raskausaikana, kumpaa sukupuolta lapsesi on? Ja oliko vaistosi oikeassa vai väärässä?
Onko sitä ns. naisen vaistoa tässä asiassa olemassakaan, vai onko nuo vaistot vaan omia, salaisia toiveita?
Kommentit (23)
ja piti oikein muistuttaa välillä itselleen, että voihan se olla tyttökin. Kaikissa ultrissa piilotteli vehkeitään. :) Toiveesta ei ollut kysymys, kumpikin olisi ollut ihana. Poika sieltä kuitenkin tuli.
toisesta ei ihan niin varmaa tunnetta, mut jos ois pakko ollut sanoa, kumpi, oisin sanonut tyttö ->oli
Kolmannesta jälleen satavarma tyttöolo->poika tuli
Neljännestä ajattelin, että on varmaankin poika->tyttö tuli
Nämä " sukupuolituntemukset" vauvasta on mulla muiden kuin esikoisen kohdalla tulleet raskausoireista. Kahta ekaa odottaessa mulla oli hirveä matkapahoinvointi, klomatta ja neljättä odottaessa ei.
kätilön kysyessä synnytyssalissa ennen syntymää, sanoin tyttö ja tyttöhän se oli. Toisen kanssa aavistelin oikein jo aikaisessa vaiheessa ja olikin poika kuten ajattelin.
Vaistosin, että sisuksissani on poika - ja poikahan sieltä tupsahti.
Tyttöä ruvettiin tekemään (siis yritysvaiheessa puhuttiin, että tyttö olis kiva), mutta heti plussatestin tehtyäni olin jotenkin varma, että poika tulee. Tunne vain vahvistui koko ajan ja poika tuli. Minulla oli kaikki yleiset " poikaoireet" (iho hehekeä, samoin hiukset, poikaviiva, poikamaha, ei pahoinvointia, himo suolaiseen) ja nämä oireet tietysti tuki omaa tunnetta...
välillä olin varma, että odotan poikaa, välillä ihan yhtä varma, että tyttöä.
Melkein koko suku sanoi, että poika tulee, vatsan malli kuulemma oli aivan selkeästi poikaan viittaava, anoppi näki jopa ultrassa, että poika siellä on.
Saimme ihanan tytön :)
Esikoisesta oli täysin varma poika olo ja poika tuli. Pikkukakkosesta oli tyttö olo ja tyttö tuli. Oireetkin viittasivat esikoisen aikaan poikaan ja pikkukakkosen aikaan tyttöön =D
Muuten raskaudet olivat erilaisia, paitsi pahaoloa oli viikolle 20 asti molemmissa. Jotkut sano et mulla ois poikamaha ja ekassa raskaudessa oli poikaviivakin, mutta silti oli koko ajan tunne et tyttö tulee.
Kaikki sanoi, että poikamaha, mutta itse olin ihan varma tytöstä!!
Neuvolassa ennustettiin sykkeen perusteella tyttöä
kakkosesta olin aika varma, että tyttö (täysin erilainen raskaus kun eka) ja tyttö tulikin. En luottaisi omiin fiiliksiini siltikään ihan kybällä edelleenkään :)
jostain luin, että 72 % naisten itsensä tekemistä sukupuoli-oletuksista/veikkauksista/tunteista menee oikein.
ja molemilla kerroilla osui oikeaan. Meillä oli lasten työniminäkin samat millä heidät on kastettu...
Mulla on parin päivän päästä laskettu aika ja täytyy myöntää, ettei ole mitään tunnetta sukupuolesta. Myöhemmin voin kyllä sitten sanoa, että oikeastaan tiesinkin, koska maha oli poikamahan mallinen tai että teki niin makeaa mieli, että arvasin tytön tulevan. ;)
Nyt poika jo tokaluokkalainen....
Ja poikahan sieltä tuli, eikä tarvinnut synnytykseen asti arvailla, vaan näkyi selvästi jo 16 vk ultrassa.
Esikosta arvelin tyttöä, ja sehän meille tuli, kakkosesta poikaa ja näin kävi. Mutta kun tää kolmas. Ei muistuta kumpaakaan edellisistä niin nyt vaan toivon, että olisi edes selvästi jompikumpi. (edes sillä terveellä niin väliä, kunhan nyt olis vaan tyttö tai poika)
nyt on taas sellainen tyttö-olo ja sellainen tunne koko ajan että tyttö siellä on..no, katsotaan sitten syksyllä kumpi on :)
Ekasta olin varma että tyttö siellä on, poika tuli. Tokasta ajattelin että poikahan se siellä jälleen köllii, tyttö tuli.....ei kannata siis minun ainakaan lotota! :-)
tosin ei se mistän vaistosta johtunut vaan mahan mallista.