Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veristä vuotoa alkuraskaudessa

08.02.2006 |

Onko kenelläkään ollut veristä vuotoa alkuraskaudessa? Miten on käynyt? Onko raskaus mennyt kesken vai jatkunut?

Mä oon tehnyt pari positiivista raskaustestiä, mutta vessassa käydessä tulee aina paperiin verta :o( Voiko tätä verta selittää jotenkin järkevästi vai onko tod.näk. odotettavissa keskemeno? Voih, kun pelottaa..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli yhdet menkatkin vielä kun olin raskaana ja lääkäri sanoi että joillakin voi vielä raskauden aikana tulla menkat...ja raskaus on sujunut ihan normaalisti vaikka yhdet menkat olivatkin vielä raskauden aikana...että en sinuna olisi huolissaan pienestä tiputtelu vuodosta...mutta jos sitä kovin kauan jatkuu niin kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriin ja käydä tarkistuttamassa...

RV 13+3

Vierailija
2/8 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on vaarallista. Vuoto + kivut ovat yleensä merkki, että menee kesken. Tosiaan jos kovin huolestuttaa kannattaa soittaa vaikka neuvolaan oman mielenrauhan vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikoilla 8 ja 9 minulla oli tuhruvuotoa joka ilmeni juuri pyyhkiessä. Silloin kun eka vuoto tuli, lorahti verta pönttöön vähän enemmän, sen jälkeen ollut sitä ruskeaa tuhrua. Viikolla 8 siihen liittyi myös kova alaselkäsärky. Vuoto kesti kummallakin kerralla pari päivää, selkäkipu oikein kovana reilun vuorokauden tauotta. Kävin lääkärissä, kaikki ok, kävin myös yksityisellä ultrassa kun eivät kunnallisessa suostuneet ultraamaan, löytyi elävä sikiö ja kaikki näytti olevan ok. Nyt viikkoja 10+4, pelko tosin on persiissä vielä....

Vierailija
4/8 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenkiintoista että tulee menkat vaikka raskaana.millä viikolla tää tapahtui?

Onko täällä sellasii kellä olis ollut useammat" menkat" raskauden aikana,onko tullu siis noin 8,12,16 viikoilla,jolloin ois muutenkin tullu?

Tää on kiinnostavaa.

Entäs muut " menkkaoireet" ,onko ollu ko viikoilla esim mahan särkyä tms?

Kiitos jos joku viitsii vastailla.

Vierailija
5/8 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin mulla oli kovastikin vuotoja viikoilla 7-11. kerran vuosi oikein kunnolla parin tunnin ajan. silloin jo luulin, että no niin... Mutta ei, seuraavana arkipäivänä menin äitipolille ja kaikki ok. Sitä ennen olin jo kerran käynyt tarkistamassa siellä tilanteen. kuulemma jos syke havaittu jossain vaiheessa, niin 90 % vuodoista vaarattomia. Ja kovin yleisiäkin lekurin mukaan. Nyt rv 15+1 ja kaikki edelleen ok.

toivotan vaivatonta loppuraskautta!!!

Vierailija
6/8 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto ei ollut mitenkään runsasta vaan aina vessassa käydessä paperiin tuli vaaleanpunaista ja pari kertaa siteeseen tuli vähän enemmän.

Kävin eilen veritestissä ja vahvasti olen edelleen raskaana :o) Sairaanhoitajan mukaan on yleistä, että vuotoa tulee juuri silloin, kun menkkojen olisi pitänyt tulla.

Jännä juttu ja nyt on peukut kohti kattoa, että raskaus kestää loppuun asti!

Vierailija
7/8 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin omien laskujen mukaan noin rv:lla 7 kun menkat vielä tuli...mulla nämä menkat olivat siitä ihmeelliset että ne oli kivuttomammat kuin normaalisti....=)

Vierailija
8/8 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vuoto alkoi melkein heti +testin jälkeen ja kesti hyvin niukkana (pääosin ruskeana) noin 1 ja puoli viikkoa, jonka jälkeen vuoto muuttui runsaammaksi ja todettiin tuulimuna.

Toivotaan kuiten että sinun kohdalla vuoto on vaaratonta.

M