Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

****SYYSKEIJUT KESKIVIIKKOON****

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä heräilin vastenhakoisesti klo.8.30, nukuin kylläkin taas sen 11h, josta näyttää muodostuneen jo vakio yöunien hyvä pituus. Tänään minulla on aamupäivästä suunniteltuja menoja, kaverin kanssa kaupungille shoppailemaan ja syömään, sekä sitten vielä parturiin hiustenleikkaukseen, väriäkin tekisi kovasti mieli, mutta päätin olla sinnikäs ja värjäilen vasta hiuksiani sitten kun tämä eka kolmannes on takanapäin, luin jostain että värjääminen on sallittua, mutta suositellaan vältettäväksi ekan kolmanneksen aikana. Katotaan nyt miten jaksan odotella. Kuulostaa typerältä ja yli tarkalta, mutta en tosiaankaan halua riskeerata mitään. Hiukset on tosin hieman pahannäköiset, kun tummahkot hiukset vaalennettu ja selkeä juurikasvu näkyy, mutta kunhan nyt katson mitä teen.

Täällä väsymystä ja nuhaa/limaisuutta riittää yllin kyllin. Ajoittain ilmenee nippailuja ja hieman selkä särkyä , eilen myös oikeaa lonkkaa/jalkaa alkoi hieman särkeä. Valkovuoto on edelleen runsasta. Tällä viikolla olisi minulla ollut kuukaustiset, joten vaikuttavatkohan nekin oireisiin. Pääkipua on ollut koko viikon ajan aaltoilevasti pitkin päivää, mutta en ole särkylääkettä tarvinnut vielä syödä.

Mitenkäs teidän muiden olo ja oiresitukset?

vauva06 rv8+2

Vierailija
2/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=aquablue] Täällä tuli herättyä jo kahdeksalta neiti päätti pompata jo sillon pystyyn... Ei vaan itse millään jaksais herätä vielä niin aikasin... Tottunu siihen että normaalisti herää yheksän-kymmenen aikoihin. No, jospa sitä nukkuisi taas kerran päikkärit =). Eli siis väsymystä vieläkin riittää, mutta on jo pahin mennyt ohi. Enää ei niin paha väsymys ole kuin ihan alussa.

Pahoivointikin on jo hieman hellittänyt, en tiedä sitten vaikuttaako ne b-vitamiinit vai mikä siihen vaikuttaa... Ei kuitenkaan enää ole niin jatkuvaa pahoinvointia kuin aikaisemmin ja oksentanutkaan en ole kuin kerran, edellisessä raskaudessa varmaan noin tuhat kertaa...=) Toivotaan, että pysyykin tällaisena ettei lähde tästä enää pahenemaan.

Eilen " kärähdin" raskaudesta muutamalla ystävälle, huomasivat kun en juonut kahvia enkä enää imettänyt neitokaista (lopetin kun tulin raskaaksi). Niin että se siitä salailusta =). Nyt siis tietää melkein jo kymmenen kaveria ja pari sisarusta. Jos kuitenkin vielä saisi pidettyä salassa muilta jonkin aikaa...

Niin ja vielä eilisestä keskustelusta, syön siis itse Multiplus Special 2plussaa 2 tablettia päivässä ja B6-vitamiinia (se on siihen pahoinvointiin). Pitäisi kyllä syödä vielä kalsiumiakin, kun en maitoa juo. Pitää käydä joku päivä ostamassa.

Hyviä vointeja kaikille!

mamao, neito kohta 9kk ja masuasukki 7+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa tukkoisuutta ja nuhaisuutta,sekä aamulla selkäkipua,tosin se helpottaa kunhan nousee sängystä ylös.Meidän lapset on yövaeltajia joten senkin takia tuo selkä kipuilee kun vieressä möyrii jokayö ainakin yksi lapsista,ja joutuu itse välillä nukkumaan ties miten hankalassa asennossa.

Pahoinvointi pysyy ennallaan,illat on huomattavasti pahempia kuin aamut!Mitään ei tee oikein mieli mutta kuitenkin maha kurisee nälästä...ja kun jotai syö niin sitten vasta huono olo tuleekin...koskahan tämä pahaolo oikein loppuu???

Perjantaina olisi neuvola,joudun kyopustytön ottamaan mukaan.Toivottavasti malttaa olla hienosti,on nimittäin aikamoisen kova uhmaikä tällähetkellä päällä!

Mutta nyt siivoilemaan kotia,on kuin pyörremyrskyn jäljiltä...

Unelias76&UJO8+5

Vierailija
4/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mikä siinä on ettei ykskään miun raskaus voi mennä ilman ylimäärärstä huolta??? Perjantaina kuljin ystävän kyydissä ja nyt sen pojalla on parvorokko :( että pääsen sitte verikokeisiin...

Naurattaa kyllä jo itteesäkin nuo pahoinvointi asiat, eilen unohdin ottaa pahoinvointia ehkäisevän B-vitamiinin ja voin paremmin kuin aikoihin!! Aluks se tuntu auttavan, mutta voikohan siitä saada yliannostuksen tai jotain kun nyt ei auta.

Nyt taas töihin, jospa se tästä

Min juska ja hiirenherne 10+1

Vierailija
5/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kateellisena luin teidän juttujanne 11h yöunista ja heräämisestä " jo" klo 8...Meidän pojat heräävät yleensä viimeistään klo 6.30, säkällä saattavat nukkua klo 7 asti...!

Vauva2006: munkin pitäisi pikkuhiljaa värjätä orastava juurikasvu, mutta ajattelin itsekin odotella että ensimmäinen kolmannes on ylitetty - ihan varmuuden vuoksi. Eipähän tarvitse sitten jossitella jälkikäteen ja enköhän mä kestä tätä juurikasvua vielä pari viikkoa;)

Tänään on ollut suht hyvä olo, taas pystyin juomaan kahvikupillisenkin tänä aamuna. Vatsa tosin on vähän sekaisin, toivottavasti ei mikään masutauti ole iskemässä.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille,

Mäkimeirami rv 10+1 sekä pojat 06/02 ja 01/05

Vierailija
6/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän aamuun kuuluu taas vaihtelevaa, aamupala-appelsiinin jälkeen lensi taas pitkä sylki, sen jälkeen olo onneksi ollut pikkuisen parempi. Ei ole tuhruja näkynyt eikä muutakaan epänormaalia vaivaa, se kova selkäsärkykin tuntuu tältä erää loppuneen. Todella huojentavaa.

Np-ultra on nyt sitten varattu, sain ajan jo 23.2, yllättävän nopsasti. En ole sitä vielä osannut pelätä, kohta kai alkaa sitten jännitys mitä sieltä ilmenee. Kun en vaan näköjään osaa olla raskaana pelkäämättä koko ajan jotain.

Toivoisin niin älyttömästi että tämä väsymys jo hellittäisi ja vois alkaa taas lenkkeilemään ja tapaamaan kavereita, nythän mun illat töiden jälkeen menee niin että ruoan jälkeen kaadun sohvalle ja siitä nousen kun on aika mennä sänkyyn nukkumaan. Ärsyttää itseänikin tälläinen ainainen makaaminen, onneksi minulla on niin isot lapset etteivät he paljon äitiä " kiusaa" ja ovat täydellisen omatoimisia.

No jaa, se taas valituksista, ja nyt vaan odottelemaan parempia aikoja jolloin meidän pitäisi olla elämämme kunnossa!

Vierailija
7/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinah 10+4

Vierailija
8/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Olen siis kanssa syyskeiju...ja lueskellut teidän juttuja jo pitemmän aikaa mutta en ole itse uskaltanut kirjotella. Oon ollu jotenki niin varma että tää menee kesken:) Ja oon vieläkin, vaikka viime viikolla näkyi ultrassa jo sydämen sykekin. Esikoista ootellaan...

Käyn töissä mutta oon nyt taas saikulla...selkä ja maha kipujen kanssa. Viime yö meni taas itkeskellessä, todella kipeä alaselkä ja menkkamaista kipua mahassa. Olin jo varma että aamulla kun meen vessaan alkaa vuoto...mutta eipähän alkanu ja kun nyt kävin lääkärissä, se sanoi että pitäs ottaa vaan rauhallisesti ja rentoutua.

Mulla on takana jo monta keskenmenoa ja vaikeaa kyllä totella lääkäriä ja rentoutua. Mutta ehkäpä se helpottaa kun tulee viikkoja enemmän...

Onko muilla keijuilla ollu " menkkakipuja" alavatsassa? Mulla ihan alusta asti ja ne tuntuu vaan pahenevan koko ajan...mutta kun ei lääkäri kerran ollu huolissaan niistä niin ei kai minunkaan pitäisi.

Tuli melkoinen paniikki-viesti heti ensimmäisestä, mutta lupaan rauhettua kun raskaus etenee:) !!

Hauskaa keskiviikko päivää!

Kerttu rv 7+4[/color]

Vierailija
9/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa vaan ja ompas kiva, kun lisää keijuja liittyy mukaan.

ja sitten omaan napaan: itseasissa mulla oli eilen menkkamaista kipua oikeella alavatsalla. tai en oo ihan varma, kun mulla ei noita menkkakipuja ole, mutta olettaisin että eilen oli just sellasta tunnetta. ehdin sitten jo kaikki kauhukuvat käymään päässä läpi... aika hyvin olen jaksanut uskoa, että kaikki menee hyvin, enkä ole kummosia kuvitellut. paitsi toissa viikolla kun varasin aikaa ekaan ultraan (joka on 22.2) niin sen jälkeen mielessä vilisi kyllä kaikki mahdolliset jutut epämuodostumista kehitysvammaan jne. mutta kaipa se kuuluu asiaan.

meidän pikkumies on päiväunilla ja nyt on itellä siis omaa aikaa. pitäs tästä kyllä mennä syömään ja sitten koittaa vähän loikoilla...mä olen taas innostunut lukemisesta ja tuntuu että jokaisessa vapaassa välissä vaan luen.

mutta nyt tosiaan sinne syömään, kun mulla taas ollut kummempaa jaettavaa...

Hipsu rv 10+0 ja pikkumies 2 pv vajaa 10kk

Vierailija
10/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri liittämässä tietoni syyskeijuihin, vaikka toisaalta ei vielä millään jaksaisi kirjoittaa. Olo on sellainen kehnohko kaiken aikaa ja päätä kivistää vähän väliä. Minulle on ollut aikaisemmissa raskauksissa tyypillistä, että oksentelu alkaa vasta sitten, kun sen pitäisi normaalisti loppua, joten siihen en vielä ole päässyt - viikkoja on sellaiset 8 ja risat. Ja tämä väsymys... no tehän tiedätte... armotonta. Sitä jaksaa tehdä pakolliset asiat juuri ja juuri, muuhun ei riitä energiaa. Työasiat eivät voisi vähempää kiinnostaa.

Taustaa sen verran, että roikuin tammiksissa hetken n. puolitoista vuotta sitten, kunnes istukkanäyte varmisti tuomioksi 18-trisomian ja raskaus keskeytettiin vk 13. Sen jälkeen olikin kierrot kuukausitolkulla sekaisin eikä yrityksistä huolimatta tärpännyt uudelleen.

Eka neuvola on vasta ensi viikolla, että sitä tässä odotellaan ja myös sitä ensimmäistä ultraa pelon sekaisin tuntein, koska se sitten tuleekaan olemaan...

Vierailija
11/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Ulpunen rv 9+6 ja pahoinvoinnille ei vain näy loppua. Luin päiväkirjasta, että esikoista odottaessa pv loppui siinä rv 12 tienoilla, joten jospa tästä pian päästäisiin. Saattaa mennä pari päivää niin, ettei mitään hätää ja olo on loistava. Sitten on tällaisia päiviä, että aamusta iltaan etoo ja yökkäilyttää ja mikään ei maistu. Aamulla piti oksentaa tuoremehut eikä kyllä mitään mahiksia pidätellä.

Tulee vaan paha mieli, kun poju 8 kk joutuu leikkimään yksin pitkät pätkät. Äiti vaan makaa hissukseen eikä jaksa/voi hänen kanssaan leikkiä. :( Hyvä jos ruuat saan hänelle syötettyä ja vaipat vaihdettua. Ei tämä kyllä aina mitään herkkua ole, vaikka olenkin tosi onnellinen, että tulee toinen vauva. Poju on onneksi niin aurinkoinen ja hyväntuulinen, että aina irtoaa äiteelle hymy, vaikka kuinka ois tylsää. :)

Neuvolassa ei rv 9+0 kuulunut vielä sydänääniä ja päiväkirjasta luin, ettei viimeksikään kuulunut vielä tässä vaiheessa. Jäänee sitten np-ultrassa nähtäväksi, miten se pikkusydän lyö ja kuka siellä masussa oikein asustaa. :)

Katsoitteko muuten sitä dokumenttia keskosista? Itse näin vain mainoksen ja päätin, että mun ei sovi sitä katsoa. Itketti jo ne muutama kuva niistä pienistä reppanoista. :' (

Aurinkoista loppuviikon alkua (huh) muille keijuille ja erityisesti tsempit niille, jotka kärsii tästä yökötyksestä!

Ulpunen, poju 8 kk ja Tiitu rv 9+6

Vierailija
12/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupungilla tuli käytyä ja äsken vasta kotiuduin. Parturissa leikkuutin vain hiuksia, en uskaltanut värjätä ja jätin sen siis varmuuden vuoksi. Neuvolassa kun kysyin asiasta sanoivat,ettei ne hyväksi ole eikä ainakaan usein kannata väräjätä, mutta itse päätin odottaa ainakin siihen kunnes ensimmäinen kolmannes on takanapäin eli veilä muutama viikkoa.

Kyselin neuvolasta myös saako mahdollisesti sairaslomaa, jos tuntuu ettei jaksa töissä käydä väsymyksen takia. Sanoi että pitäisi enemmän käydä paikanpäällä jutustelemassa tuntojaan ja ihmetteli hieman väsymystä kun hemoglobiinikin oli 145, mutta kaipa se voi muutenkin väsyttää, jäi vain tunne ettei sen mielstä voi väsyttää jos hemoglobiinikin on niin hyvä. Mitä mieltä te olette? Tuli vaan vähän syyllinen olo, ihan kuin turhaan valittaisin neuvolan mielestä.

vauva06 rv8+2

Vierailija
13/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa, meillä taitaa olla muuten sama laskettu aika elikkä tuo 18.9. meillä vaan odotellaan ekaa.

vauva06 rv8+2

Vierailija
14/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli koko edellisen raskauden ajan hemoglobiini 130-150 ja alkuraskaudessa oli ihan samanlainen hillitön väsymys kuin tälläkin kertaa. Kyllä huono hemppari varmaan vaikuttaa niin, että väsyttää entisestään, mutta kyllä voi väsyttää vaikka hemppari ois tähtitieteellisissä lukemissa.

Neuvolantädin jutut on usein subjektiivisia ja vaihtelee tädistä riippuen. :)

Vierailija
15/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. tällä on kylläkin tänään ollut parempi päivä - voi miten ihanaa!!

B-vitamiini auttaa ehkä vähän. Mutta kävin luontaistuotekaupassa etsimässä inkiväärikapseleita - olivat loppu. Mutta ostin tavan ikivääriä kaupasta, siitä tehty tee ajaa kuulema saman asian. Sitten se täti sanoi, että kaikki hapan vois auttaa, esim. puolukat ja sitruuna. Pitää kokeilla kun tulee taas huononpi päivä.

Toivotaan että kohta alkais ällöyltksen hellittää itse kultakin !

Mulla on ollu viiltäviä kipuja ja " menkkakipuja" mutta kohtu siellä kai kasvaa....

t, k rv 8 + tuleva isoveli 1v3kk

Vierailija
16/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin nyt on ummetus tainnut löytää mut. Aluksi mun maha toimi normaalia vilkkaammin ja nyt sitten on iskenyt ummetus, voi itku. Eilen söin luumuja ja tänään olen juonut vettä normaalia enemmän mutta ei tulosta. Vinkkejä otetaan vastaan. Liikunta tekis terää, mutta kun on pakkasta niin paljon niin ei oikein sekään kiehdo.

Huomenna olisi ultra yksityisellä. Mua jännittää tosi paljon. Olen jo kerran käynyt ja silloin syke nähtiin, mutta siitä huolimatta jännittää. Samalla otetaan veritesti ja näitten yhdistelmästä sitten lasketaan jotain riskilukuja. Niitten perusteella sitten mietin menenkö jatkotutkimuksiin. Uhhuh... missäköhän vaiheessa tästä raskaudesta osais vaan nauttia.

rv 10+2

Vierailija
17/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsimpäs koneelle vihdoin.

Eilistä pinoa en kokonaan vielä jaksanut lukea, mutta tiitiainen79 (ko/kö) kyseli nenäsuihkeista? En tiä vastasko jo joku mut mulla ainakin auttaa nenän kuivuuteen/nuhaisuuteen Humidose ni minen nenäsuihke. Se on ihan pelkkä suolaliuos, joten sen käytöstä ei mitään haittaa raskauden aikana käsitääkseni ole. Iltaisin ja aamuisin sitä laitan ja mielestäni kyllä auttaa.

Mulla oli tänään sitten se eka neuvola. Eihän siellä sen kummempia ollut, mutta saipahan mieltänsä purettua.

Hemoglobiini oli 142 eli ei vielä rautaa käskenyt syömään. Kalsiumia pitäis syödä, kun en maitoa juo.

Kysyin siitä helokkiöljystä (täältäkin kerran kysyin) niin terkka sanoi että yleisesti ei suositella luontaistuotteita syötävän raskauden ja imetyksen aikana. No ei se helokki kyllä ollut kiellettyjen listalla, mut kaipa mä pudotan annoksen puoleen.

Niin siis ihottumaan aloin sitä syömään jouluna, no ihottuma on paljon parempi, mutta aloin miettiin että se voi johtua myös raskaudesta.

Jees, mut nyt olis ruoka valmista. Syömään.. kyllä syöminen on ihanaa kun on nälkä!! :)

rv 8 (neuvolan tädin mukaan)

Vierailija
18/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fullmoon: Yksi " tyhmä" kysymys koskien sitä istukkanäytettä: Nähtiinkö merkit 18-trisomiaan jo ultrasta tai jostakin muusta vai miksi istukkanäyte otettiin?

Minä yhä pähkäilen riskiraskausseulaa. Lääkäriaika on 22.2 ja siihen mennessä pitää päättää tehdäänkö tuo seula vai ei. Hinta on 157¿, joten ei aivan ilmainen.

Täällä juteltiin vatsakivuista. Minulla ei niitä ole, ei mitään nipistyksiäkään eikä viiltelyjä, eikä menkkakipuja. Väsynyt olen ja se onkin ainoa " vaiva" mikä minulla on.

Tänään olin uimassa ja kovasti jo esittelin vatsaani, vaikkei se vielä ole edes kasvanut... Oli kuitenkin kiva tunne siellä pulikoida " kaksin" !

Seirana rv9

Vierailija
19/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko teistä joku tekemässä tuota riskiraskausseulaa? Siinä raskaana olevan verta tutkitaan ja jotenkiin sopeutetaan odottajan ikään ja ultraan ja siitä lasketaan sitten todennäköisyys sille, että vauva on terve. Mutta siinä ei varsinaisesti saa 100% selvyyttä asiaan, ainoastaan tiedon kannattaako tehdä jatkotutkimuksia. Se tehdään rv12 hujakoilla. Onko kellään kokemusta?

Seirana

Vierailija
20/24 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen menossa huomenna siihen riskiraskausseulontaan eli ultrataan ja otetaan verikoe. Mulle lääkäri suositteli viikkoa 10+

rv 10+2