***JOULUTONTTUJEN keskiviikko***
Kommentit (23)
..että onhan nyt keskiviikko?! Hitsi et päivät vilahtaa niin nopeesti ettei pysy mukana... Toivottavasti on tosiaan keskiviikko että avaus meni oikein =) Hiphei tätä imettävän äidin elämää ;)
Paljon oli juttua isossa viikkopinossa, yritän muistaa vastailla edes joihinkin. Ihan ensin tervetuloa uusille joulumammoille! Jossain pitäisi olla jouluisten esittelypino, täytyy yrittää kaivaa se esiin -kirjoittakaahan esittelynne sinnekin!
Veera nukkuu omassa pinniksessä meidän sängyn vieressä. Imetän kyllä öisin sängyssä mutta röyhtäyksen jälkeen nostan tytön omaan sänkyynsä. En osaa nukkua jos vauva on ihan vieressä, pelkään et jotain tapahtuu. Ja mun mies on sellainen huitoja öisin et saan itsekin varoa sen käsiä... ;)
Meillä ei ole eläimiä, mä olen allerginen kaikille karvaisille olioille -paitsi miehelleni ;) Ukko tykkää tosi paljon koirista, sillä on aina ollut koira lapsuudenkodissaan ja kyllä mäkin pidän niistä mutta allergian takia ei voida ottaa karvaturria :( Enkä tiedä olisiko se kovin fiksuakaan, me kun asutaan kerrostalossa ja meitä on jo kuusi ihmistäkin. Pitäisi olla rivari tai omakotitalo jossa on pihaa.
Mitäs muuta.. Ai niin, rytmistä. Meillä on jonkinlaista rytmiä, kai.. Veera nukahtaa illalla klo 22-23, syö yöllä 1-3 kertaa. Mä herään aamulla seitsemän maissa kun pojat on aamutoimissaan joten mun käsitys yöstä on siis klo 23-07 =) Veera nukkuu usein vielä klo 7 jälkeenkin mutta mä en osaa nukkua niin myöhään. Olen siis aamunvirkku ja illantorkku. Olisin illalla nukkumavalmis jo klo 21 kun muut lapset ovat nukkumassa. Veera on kuitenkin päättänyt toisin, yöunille mennään myöhemmin. Päivällä Veera nukkuu yhdet pidemmät päikkärit, alkaen puolenpäivän maissa. Tyttö saattaa nukkua neljäkin tuntia. Isosisko Saara nukkuu myös samaan aikaan tunnin verran, joten usein kupsahdan itsekin sänkyyn hetkeksi. Muuten päivisin Veera syö ja simahtelee syliin tai sitteriin vaihtelevalla menestyksellä. Ihmeen pitkään tyttö välillä valvoo, jopa 4-5 tuntiakin.
Jaahas, tytöt alkaa heräilemään. Eiku puuron laittoon =) Yritän saada Saaran syömään taas puuroa pitkästä aikaa, tyttö teki puurolakon muutama kuukausi sitten. Olen aina silloin tällöin yrittänyt huijata sitä syömään puuroa esim. mansikkakiisselin avulla mutta ei onnistu. Jospa nyt onnais... :)
Mukavaa seksiviikkoa kaikille ;)
Tansku, Saara 1v 3,5kk & Veera 1,5kk (Ai niin, tänään mulla alkoi laihis! 20 kilon urakka edessä, kääk.... :/)
iiihanaa! pakkanen on lauhtunut! jos vaikka ulkoilemaan pääsis...
niin, unohdin kertoa mun kirjotukses viimeks että meilläki oli ristiäiset 28.1. poika sai nimekseen Mici Oliver. heips vaan tutut jos tääl niit on... voisin kertoa jotain itsestänikin... eli poika on meille ensimmäinen. kovan yrityksen ja 2n keskenmenon jälkeen kolmas kerta toden sanoi!
meillä oltiin aluksi rintaruokinnalla, mutta jostain syystä se tyssäs siihen kun poika alko saamaan hirveitä raivareita, eikä sitten huolinukkaan... pumppasin maitoa n 1.5 kk ja nyt sekin on loppunut, joten korvikkeella kasvetaan. muita?
jee! perjantaina lähetää eka kertaa miehen kans ulos, poika menee ekaa kertaa myös siis yöhoitoon... ollaan kyl miehen kans oltu erikseen ulkoilemassa, mutta poika sit tietty ollu jommankumman kanssa. nyt se on vaa nii outoo ku poika ei ookkaan kotona ku herää... ehkä se siitä... tässä tämä taas tällä kertaa. siivoomaan pitäis alkaa, BLÄÄH!
Hei taas... Meillekin tuli kutsu tuohon tutkimukseen ja mullekin tuli ekana mieleen nuo verikokeet, en minäkään halua että pikkuista sattuu =(
Ne kuitenkin pistää aina itkettään. Miehen kanssa pohdittiin että ei varmaan osallistuta tuohon tutkimukseen koska sitten pitää ravata siellä ja vielä sen jälkeen neuvolassa. Mielummin käyn vaan neuvolassa ottamassa ne rokotteet. Kaikki hoituu yhdellä käynnillä. Vielä kun ei ole tuota autoa niin ei liikkuminenkaan ole niin yksinkertaista...
Meillä nukuttiin viime yö ihan nätisti, nyt on tosiaan sitä rytmiä alkanut löytymään. =) Ennen kun oli sellasta että vauva saattoi valvo klo.1.00-8.00
. Huomenna pitäis lähtee vauvan kanssa käymään postissa ja vähän asioilla, pääsee ulkoileenkin. Kyllä on ihan erilainen mieliala ittelläkin kun käy vähän ulkona. Nyt on taas oltu sisällä pari päivää kun äitiä vähän laiskottaa =)