Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***JOULUTONTTUJEN keskiviikko***

08.02.2006 |

Aloitetaanko päiväpinot...?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksen heitän täältä vaan tämän oman alakuloni keskeltä.

Elikkäs olisko kenelläkään heittää hyviä vinkkeä maidon herumiseen?!?? Tilanne on täällä nyt jo niin kamala,että rinnat on paakussa ja pakottaa,mutta sen enempää minä kuin tyttökään ei niille juuri mitään mahdeta =`(

Oon kokeillut jo vaikka mitä...lämpöä,2-3l vettä päivässä, pumppausta/lypsämistä ainakin 2tunnin välein, imetystä (tyttö vaan kun ei mahda niille mitään niin ei jaksa pitkään olla rinnalla vaikka osaa ja tykkääkin imeä) oon kokeillut jopa ykkösolutta (olut kun ei koskaan ole ollut tämän naisen suosikki...yök ennemmin)

Mistään ei tunnu olevan apua herumiseen,joten kohta alkaa hyvät neuvot olla kultaakin kalliimpia!

[color=blue]Alakuloinen Minny ja nukkuva typy 2kk[/color]

Vierailija
2/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noustiin tytön kanssa tänään AIKAISIN ylös ;) jo klo 9. Kun yleensä nukutaan yhteentoista.Tosin typykkä simahti äsken uudestaan tissille ja mä tulin heti tietty nettiin moikkailee teitä :D.

[b]Päiväpinot[/b] käy mulle!! Mutta kirjotellaan sit kans ;) ettei pääse liikaa kutistuu.. :)

[b]Lemmikeistä[/b] oli puhetta.Mulla on kaksi koirulia, jotka kyllä nykyään asustelee vanhemmilla (vuoroviikoin) Ja silloin tällöin tulee meille ' hoitoon' . En vaan viikolla viitsi niitä tänne ottaa kun ulos vieminen olis niin hankalaa vaunujen kanssa.Ne piskit meinaan ei oo mitään maailman tottelevaisimpia,varsinkaan ulkona :P Toinen rynnii toiseen suuntaan ja toinen toiseen ja kauhee veto päällä koko ajan.Vanhempi jotenkin aina sekoaa kun pääsee ulos.Ei uskois että ikää jo 10v!! Sisällä se on niin kiltti ja symppis mutta ulkona *bling* vähäinenkin olemassa ollut järjen hiven katoaa.. ;) Nuorempaa taas saa sisällä vahtia ettei mene tekemään liian läheistä tuttavuutta vauvan kanssa.On nimittäin semmoinen pusupoika että..kieli lipoo koko ajan jotakin :PP Joskus huvikseen tehtiin siskon kanssa TESTI että kauanko jaksaa nuolla yhtä mittaan naamaa ja arvatkaapas tulos.. 20min nuoli systerin naamaa kun antoi nuolla.. Hyh hyh... Nyt kaikki ei-koiraihmiset laattaa ällötyksestä ;PP (heh)

[b]Hoitopaikasta[/b] joku kyseli..me itseasiassa just pari päivää sitten miehen kanssa aiheesta keskusteltiin, kun ukko kyseli että mihis me Nea laitetaan kun mä meen ens tammikuussa kouluun (?).. Tjaa tarhaan tuo lapsi vissiin pitäis laittaa mutta enpä tiiä miten raaskii :/ Pakko mikä pakko.Voipi päästä ainakin äidiltä itku jos toinenkin kun pitää pienokainen jättää KOKO päiväks muiden hoitoon :P aargs,en tohdi edes ajatella vielä koko asiaa.. :' ( Yritetään nyt nauttia tästä kotiäitiydestä niin kauan kun lystiä kestää :)

Eilen tosiaan varmistui että ollaan lähössä porukalla (miehen kavereita) Lappiin maaliskuun lopussa!! Oi joi että on ihanaa..ajatelkaa keväthangille laskettelemaan :DD

Minä ja Nea lennetään rovaniemelle ja Ukko tulee kavereineen autolla. Suomulle siis käy matka eli joudutaan mennä vielä bussilla Kemijärvelle josta ukko blokkaa kyytiin..Luojan lykky että mulla on tuo kantoliina.Koneessa saa tyttö olla siinä..samoin kuin kentällä ym..

Pitää kyllä tosi tarkkaan suunniltella tuo matkanteko jotta sujuis jouhevasti ja mahdollisimman ' kivuttomasti' ;) Saapi nähdä kuin käy. Vinkkejä otetaan vastaan jos joku on vauvan kanssa reissannu..

Meneepä jaaritteluks..Ja näköjään lapsikin taaaas äheltää..

Tämmöisiä mietteitä kuitenkin tänään.

Taidan yrittää uskaltautua tonne pakkaseen.Jälkitarkastuslappu on vietävä Kelaan :P

Hauskaa päivää isot ja pienet ihmiset ;))

[color=teal]-Tiggr&Nasu *huomenna pyöreitä viikkoja 10..*[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumisesta... Meillä tyttö nukkuu omassa sängyssä meidän makkarissa. Juuri viime yönä sadattelin kun nostin yösyötöllä tissille nukahtaneen tytön omaan sänkyynsä ja se heräs siihen. Ois niin paljon helpompaa antaa sen nukkua vieressä, mutta kuten Tansku, minäkin pelkään että jotain sattuisi. Nukun nykyään niin sikeästi että voisin varmaan vahingossa kierähtää tytön päälle! :/

Minny, en osaa oikein neuvoja antaa, mutta olisin kysellyt että mikä pumppu sulla on? Aventin pumppu on meinaan tosi tehokas! Ja sit yks keino on se kun pumppaa vauvan syödessä toisesta rinnasta, sillain mä ainakin sain maidon suihkuaan! ;)

Mulle on tänään tulossa pari kaveria kylään, mukavaa vaihtelua! Varsinkin kun uloskaan ei oo moneen päivään päässyt... Siis vauvan kanssa, yksin kävin shoppailemassa (taas) maanantaina. Joka kerralla mukaan tarttuu nättejä vaatteita tytölle :) Ei varmaan tarvitse muistuttaa että tyttö on meidän esikoinen! :D

Nyt täytyy mennä vähän järjesteleen paikkoja ennen vieraiden saapumista. Palailen varmaan vielä tänään. Tämä päiväpino on muuten munkin mielestä parempi, jaksaa lukea muidenkin viestit paremmin. Ihanaa päivää kaikille!

violet ja tyttönen 2kk

Vierailija
4/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkerana taustailijana päätin ryhdistäytyä ja tarttua toimeen, eiku näpyttelemään siis!

Meille tuli jouluinen typykkä 12.12 .52cm ja 3520g. Viimeviikolla neuvolassa oltiin jo komiat 58.5cm, mut painoa vois olla hieman enempi, sitä ku oli kertyny 4330g. Mut meillä seurataan nyt tilannetta ja ens viikolla mennään taas puntarille.

Rytmiä on jonkin verran nukkumaan mennään 22-00 ja eka syöttö 3-4 ja toinen 7-8. Ylös noustaan klo9. kolmena aamuna on herätys tullut ihan 2 minuutin heitolla. päikkäreitä nukutaan siinä klo11- 12 ja iltasin otetaan pieniä torkkuja. nii ja jos jossain käydään autolla ni sitte takuuvarmasti nukutaan.

Haluaisin vielä kiittää kaikkia jouluisia jo odotuspuolelta alkaen, olen teitä seurannut alkuraskaudesta saakka. Paljon on tullut hyviä neuvoja ja mukavaa ajanvietettä.

terv. tähti ja typy 8vko

Vierailija
5/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitopaikasta... Menen takaisin töihin tammikuussa 2007 :( Haluaisin olla kolme vuotta kotona mutta taloudellisesti se ei ole mahdollista. Otettiin just iso asuntolainakin joten töihin on pakko palata pian. ELLEI meille osu iiiiso lottovoitto, se tietenkin muuttaa suunnitelmia ;) Veera ja Saara menevät varmaankin päiväkotiin. Onneksi pääsevät todennäköisesti samaan ryhmään kun ovat molemmat niin myös perhepäivähoitajat tältä alueelta mutta on aika epätodennäköistä että saisi kaksi lasta aloittamaan samalla hoitajalla samaan aikaan tammikuussa. Meidän lähellä on onneksi kaksi päiväkotia, toivottavasti tytöt pääsis toiseen. Täytynee laittaa suht pian hakemukset jotta pääsisivät siihen mihin halutaan. Tammikuu on vain tosi huono kuukausi aloittaa hoito, elokuusta saisi varmemmin paikan haluamastaan hoitopaikasta... Mulla on jo nyt ihan kamalan huono omatunto töihinpaluusta. Miten mun pienet tytöt pärjää IHAN YKSIN päiväkodissa... Pojat menivät hoitoon vasta 3- ja 4-vuotiaina, silloin pystyin olemaan niin pitkään kotona. Nyt tunnen olevani huono äiti tytöille kun joutuvat aloittamaan päiväkotielämän niin pieninä, nyyh :(

Onneksi tammikuuhun on moooonta kuukautta aikaa. Eiku lottoamaan, jos vaikka se päävoitto osuis just meille ;)

Tansku

Vierailija
6/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan pari riviä uusiksi...

" Onneksi pääsevät todennäköisesti samaan ryhmään kun ovat molemmat niin pieniä. Täytyy kartoittaa myös perhepäivähoitajat tältä alueelta mutta on aika epätodennäköistä että saisi kaksi lasta aloittamaan samalla hoitajalla samaan aikaan tammikuussa."

Nim. Äiti on vähän väsynyt...

Vierailija
7/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen päivän tauon jälkeen kerkeen pari riviä naputtaan.

Piru kun mulla ei oo MITÄÄN itsekuria...Ollaan miehen kans alettu kattoon mitä suuhumme laitetaan ja urheillaan ainakin 3 kertaa viikossa. Mutta näin päivisin...salaa syön jotain herkkuja. Salaa itseltäni ja mieheltäni. Aina löytyy jotain namusia jostain ja äkkiä napsin ne. Itseinho ei oo näköjään vielä niin valtava, että noi makkarat sais yökkäämään peiliin katosessa...

Joku tuossa kyseli että onko vastikkeella kasvavia vauvoja. Meidän Severi saa jo lähes kokonaan Nania.Lypsän edelleen sen mitä tulee, mutta alkaa oleen jo aika minimaalista. Olen jokaisen lapseni syöttänyt korvikkeilla ja en jaksa asiaa enää sen kummemmin murehtia. Ekan lapsen kanssa oli valtavat itsesyytökset, mutta hänellä oli halkio joten se oli täysin mahdotonta. Toka lapsi joutui teholle 3 viikkoisena ja imetys tyssäsi siihen, kun murehdin maidot pois. Kolmaskin joutui 2 viikkoisena osastolle 5:ksi päiväksi ja tottui pulloon-mutta nyt olen melkein 2.5kk saanut lypsettyä ja tunnen olevani mainiotakin mainiompi lypsäjä-äiti=)

Näin lyhyesti kerrottuna nämä meidän lastemme alkutaipaleet ovat olleet hankalahkoja, mutta selvitty ollaan ja kaikki on hyvin. Positiivista asennetta kyllä vaadittu aika paljon. Ja loistavaa aviomiestä=)

Tulimme juuri keskimmäisen kanssa äiti-lapsijumpasta ja poitsu nukkuu vielä kaukalossaan täyttä häkää. Esikoinen eskarissa. Päivät menee niin valtavaa vauhtia, että ihan kauhistuttaa. Ei näin lujaa tarttis ajan kulua!!!

Mutta ei kai enempää. En muista mihin kaikkeen piti vastata.

Vierailija
8/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Meninkin puhumaan rytmistä tässä yks päivä teille.. ja nyt on sitten taas joku vaihdos menossa sen ns. rytmin suhteen. Yöt on mulle tosi vaikeita, pikkuherra herää syömään siinä klo 1-2-3 kieppeillä, nukkuu sitten ehkä tunnin ja taas syödään. Meillä kyllä tuon jälkimmäisen syötön on monesti mies hoitanut, mutta silti mä olen ihan finaalissa. Toisaalta on ollu hyväkin että on ollu pakkasta, ei tartte turata isompia poikia pihalle joka välissä. Toisaalta vauva ei paljon ulos pääse myöskään!?

Joku kyllä jossain mainosti että ihan hyvin voi vauvankin pakkasella ulos viedä, kun vaan laittaa vaunut lämpimiksi. Mie en kyllä jaksa, vieläkin toivun sektiosta ja tosiaan nuo isommat pojatkin olis.

Positiivisempiin asioihin, kaikille uusille jouluisille lämpimästi tervetuloa porukkaan! Täältä saa tukea ja kannustusta muilta samassa tilanteessa olevilta.

Ai joo, kävin hammaslääkärissä tänään, kun multa lohkes hammas. Olen kaikenlisäksi hammaslääkärikammoinen, joten voitte uskoa että puristin penkkiä siellä. Vaikka puudutuksen kanssa ei tietty koskenut yhtään ja nopeasti lääkäri operoi. Mulle on joskus tehty juurihoito ilman puudutusta, se jos mikä SATTUI! Vertaisin sitä jopa synnytyskipuun...

Ei mutta terkkuja mammoille ja kirjuutellaan!

rocka + " Nirppu" 1kk 4pv

Vierailija
9/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi onnea, oltiin ulkoilemassa tunnin verran aamusella!! Ihana auringonpaiste eikä ollut liian kylmäkään: -12. Ihan olen kuin toinen ihminen, kun pääsin Jaakon kanssa aamulenkille. Koiruuskin vinkui hurjana kun tajusi, että mammahan pukee vaavia ulkovaatteisiin! Jopa meidän vanhasta koira-rouvasta löytyi virtaa... me sitä leikkisästi hannibaliksi kutsutaan, kun se on NIIN karmea peto ;)

Minny: oletkos kokeillut pumpata saunassa tai lämpimän suihkun jälkeen? Mulla ainakin maito valuu ihan itsestään ko. tilanteissa. Ja vauvan itku saa myös tulvan aikaan... mutta jotenkin sun olis pakko saada tisut tyhjiksi ettei vaan tule tukos ja tulehdus...

Missä teidän vauvat oleilee päivisin? Meillä Jaakko keikkuu mun sylissä (nytkin, puoliunessa), makoilee taljalla lattialla (selällään viihtyy, masullaan täytyy viihdyttää), kulkee mukana liinassa tai hytkyy sitterissä (yleensä keittiön pöydällä). Tai sitten seurustellaan sängyllä. Mulle tulee heti sellainen " huonoäitiolo" , jos Jaakko on pitempään hereillä vaikka sängyllä yksikseen ilman seuraa... vaikka siis viihtyisi ihan hyvin...

Mies lähti laivalle työporukan kanssa hileilemään...ollaan sit poikien kanssa keskenään tää yö - esikoinen riemuitsee, kun saa nukkua äidin vieressä :)

Oikein reipasta talvipäivää kaikille!!!

t. Vanu ja Jaakko

ps. muistaako kaikki muut antaa d-vitamiinin IHAN joka päivä? Mä kyllä YRITÄN muistaa...

Vierailija
10/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mä useimmitewn unohdan antaa koko tipat!! Häpeäkseni tunnustan. Mutta en ole kuitenkaan ihan hirvittävän huolissani, koska poika syö melkein litran päivässä korviketta(paitsi nyt nuhassa) ja ainakin ennen oli sellanen suositus, ettei niitä tarvitse antaa jos syö niin paljon korviketta.

Nykyään taitaa olla silti suositus, että tippoja annettaisiin siltikin, vaikka söisi tuon litran korviketta?? Vai onko näin, tietääkö joku?

Vierailija
11/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että meillä kun Jaakko on täysin rintamaidolla... ja ihan joka päivä en millään meinaa muistaa koko tippoja *tunnustan häpeillen*. Onneksi valon määrä lisääntyy...

Noiden korvikkeiden kanssa tippoja annetaan ainakin reilusti vähemmän, kun ne on itsessään vitaminoituja. Mutta onhan lapset kasvaneet hyväluisiksi joskus ennen vanhaan ilman vitamiinilisiäkin, onhan?!

Vierailija
12/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nopeen nopeesti tulin kirjoittaa -pitkästä aikaa..

Ristiäiset on ohi ja poika sai nimekseen Sisu Antero.

Sisulla on tullut rytmiä, yöt on nukkumista varten, niinpä poika nukkuu n.20.30- 04, syö sitten pullon maitoa ja jatkaa unia samantein noin 7 asti. Päivällä sitten nukutaankin ihan miten sattuu.. Yleensä sisu nukkuu päivisin ihan lyhyitä unia monet, harvoin enää vetäsee mitää 3h maratoonia. Mutta pääasia kun nukkuu yönsä! Kyllä se alku oli niin hankalaa kun poika valvoi yöt6 ja nukkui päivät.

Nyt poika sitten heräsikin.. täytyy mennä..

Vierailija
13/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole aikoihin kirjoitellut kuulumisia, taisi olla odotusaikana... Mutta jos nyt ottaisi itseään niskasta kiinni ja parantaisi tapansa..=)

Meidän neitihän syntyi 7.12 ja on ollut oikein ihanan rauhallinen tapaus. Iloinen ja hymyileväinen, itkee vaan silloin jos maidon tulo kestää hänen mielestään liian kauan. Nimeksi pienelle pallerolle tuli Nea Katariina Linnea. Terveisiä Tikrulle, hyvä valinta teilläkin =) Kauniita nimiä on muillakin. Lempinimeltään likka on Nennu. Eilen oltiin 2 kk neuvolassa ja pituutta oli jo 60,5 cm ja painoa 5400 g. Missimittainen tyttö tulossa, vaan ihmekös tuo kun ollaan isukin kanssa molemmat aika pitkiä.

Joku pohti jo päiväkotipaikkoja. Samaa ollaan mietitty meilläkin, tammikuussa 2007 pitäis jotain saada järjestettyä. Täälläkin on paikat kiven alla ja olen kuullut kauhutarinoita lapsen joutumisesta ruotsinkieliseen hoitopaikkaan, koska muualla ei ole ollut tilaa. Ajatelkaa, kuinka vaikeaa pienen lapsen on sopeutua uuteen paikkaan ja uusiin ihmisiin, jos ei rassukka edes ymmärrä kieltä.... No jos hyvin käy, niin ehkä ollaan vuoden päästä jo ihan eri paikkakunnalla. Ollaan meinaan miehen kanssa alettu haaveilla oman talon rakentamisesta ja se tarkoittaisi muuttoa kotiseudulleni, jossa tontti jo olisi valmiina. Kyllä houkuttelisi kovasti oma talo ja vieläpä meren rannalla.... Lottovoittoa odotellessa=)

NiiskuPiisku ja Nennu

Vierailija
14/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauhtunut on sää meilläkin mutta inhottava kylmä viima tuolla on, ei kovin nappaa edelleenkään ulos mennä.. Olishan jo kiva alkaa poikaa ulkona nukuttamaan, lieköhän tuo oppii kun näin isoksi sisällä nukkunut, tosin päikkäreitä nukkuu sisällä vaunuissa eli vankkurit on tuttu peli kyllä.

Yöt me nukutaan pojan kanssa kaksin, levitän vuodesohvan ja siinä kuorsataan. Ukon takia, saa se nukkua kunnolla kun ei vauvan kanssa yöllä könytä, tosin ukko on varsin sikeäuninen ja poikakin syö vaan kerran yössä, sikäli varmaan voisi alkaa omaan sänkyyn laittaa mutta kun en HENNO, on niin ihana kun pieni tuhisee vieressä...

Käytiin neuvolassa tänään, " painontarkkailussa" ja kyllä oli hienosti pikkumies nyt kasvanut, arvelin, että n. 5,3-5,5 kiloa olisi painoa mutta olikin 5780g eli kahdessa viikossa on tullut kilo lisää painoa! Pituuttakin tullut 2cm, poju kirii kiinni muutamaa miinusviikkoaan ja taitaa saavuttaa sisaruksensa, siis mitä ne on olleet kaksikuisina. Kyllähän poika ihan silmissä on kasvanutkin, vaipoistakin huomaa kun ei meinaa pampersit enää riittää ympäri...Ja kahteen viikkoon ei ole ollut toppapuku päällä, viimen harmittelin kun on niin iso, vaikka 62 cm niin ihan liika suuri. Vaan poika oli kasvanut siihen ihan sopivaksi!!

Iskällä kova homma ristiäisissä pitää pötkyä sylissä! Toivottavasti pappi ei liika pitkästi puhu.. Siinä on kyllä sitä vikaa..

Meillä ei ole vieläkään päätetty pojalle nimeä... No, onhan tässä vielä puolitoistaviikkoa aikaa.......

Jovain, pitäsköhän koittaa jotain taas touhutakin..

Palaillaan!!

Lahja ja Hymypoika 7vko

Vierailija
15/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko paistaa ja onneksi on vähän lämpimämpää; happihyppelyt on suoritettu;)! Tyttö nukkuu pinniksessä (ihme kyllä) päikkäreitä ja aiti saa surffailla netissä. Yleensä tämä päiväsaikaan surffailu on vähissä, kun tyttö tahtoo nukkua vähän huonosti;nukahtaa yleensä sitteriin tai syliin (kuulen jo moitteet mummilta ja tädeiltä :( .

Meilläkin kasvetaan korvikkeella; ihan hyvin näyttää Nuppis pärjäävän, vaikka äidinmaito ei riitäkään tyydyttämään koko nälkää. Murehtiminen tästä alkaa pikkuhiljaa hellittämään.

Niistä D-vitamiineista..vaikka korvikkeet on vitaminoitu, silti lapsille pitäisi antaa tippoja 3v asti; mikäli lapsi on tummaihoinen, niin jopa 5v asti.Toki tippa-annosta tulee silloin tarkistaa,ihan samaa määrää eivät tarvitse kuin pelkällä äidinmaidolla olevat vauvat. Muutamat unohtamiset eivät vaikuta, kunhan nyt useimmiten muistaa antaa.

Nimiäiset olisi tarkoitus viettää 19.2, mutta nyt täytyy suunnitelmia tarkistaa, koska mun isä on joutunut sairaalaan sydänvaivojen takia ja me odotellaan, miten lääkärit päättävät hommassa edetä. Haluan ehdottomasti, että vaari on paikalla juhlissa, joten tarpeen vaatiessa niitä siirretään ja nimi kerrotaan kaikille ennen juhlia.

Nuppis ähkii..on mentävä;)

Vierailija
16/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausdementia taisi tulla jäädäkseen..

Imetysasioista tai siis korvikkeesta jne.. Meillä on poika osittaisimetyksellä, saa tissiä ja korviketta. Edelliset kaksi on samalla mallilla kasvaneet, enkä ole ottanut kovinkaan raskaasti sitä, ettei täysimetys onnistu. Nyt kyllä päätin tosissani yrittää pärjätä pelkällä tissillä mutta kun ei se riitä vaikka päällään seisoisi niin minkäs teet.

Korviketta menee n. 800ml päivässä, tissistä tulisikohan sellasta 500ml päivässä, ehkei ihan niin paljon. Poika on tosi kova syömään, meillä ei koskaan onnistuisi 3-4 tunnin syöttövälit.. Paitsi kun ukkeli vetelee kunnon uniaan. Neuvolassa juuri sanottiin, ettei D-vitamiinia tarvii välttämättä antaa, ja kun juttelin, että alan muutaman viikon päästä antamaan perunaa niin sanoi, että saa antaa sitten jo velliäkin, perunaporkkana ja maissivelliä.

Päivähoitoasioita mietitte jo moni.. meillä ei poika mene hoitoon kuten ei edellisetkään ole olleet. Ovat nukkuneet navetta-ajat tai olleet mukana, isompina päineen täällä sisällä. Naapurin tytöt on ammanneet kun ovat kerenneet. Nythän tulee olemaan erilaista kun robotti lypsää ja ruokintakin on automaattista, vaikkeihan meiltä homma lopu koskaan.. Nythän on sitten nämä isommat lapset apuna, pojasta on apua navetassa ja tyttö pystyy kattomaan pienimmän perään, että sikäli hyvin asiat. Nämä on tosi omatoimisia meidän lapset, vähän liiankin mutta eikös sanota, että laiskalla äidillä reippaat lapset?? oon varmaan laiskakin mutta myös kiireinen niin ite ovat kaikkea puuhailleet. Pojalla on nyt metsätyöt menossa, pistosahalla risuja katkonu pusikossa, polkutraktorin perässä on pulkka, sillä tuonu nätisti katkotut oksat pajaan ja polttanut pesässä. Rehunkin se pikkumies ottaa tornista ja jakaa jakovaunulla. Meillä käy paljon ihmisiä kattomassa rehutornia ja myyjä sanoo poikaa parhaaksi esittelijäksi mitä on...Näppärä poju ja itsevarma, ei tule mieleenkään etteikö osaisi jotain mitä keksii tehdä..kuinkas meneekään " muut tekee mitä osaa, minä teen mitä haluan" ..

Jo lipsahti taas nämä meikän jutut sivuraiteille, sori. Justiin anopin kanssa vaan naurettiin noita pikkuisännän touhuja.

Hoitoasiasta sen verran, että kokeilen kyllä saada työkkärin kautta jonkun amman, luulisi, että jollekin joka esim. lähihoitajakouluun aikoo hakea, olisi hyötyä kun on ammana.. on silti kivempi tehdä hommia kun ei tarvii lapsia raahata matkassa ja tietää, että ovat turvassa kunnon kaitsennan alla.

Lahja The Lörppö

Vierailija
17/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana päivä.ulkoiltua tuli kans reipas lenkki,meilläkin koira sekosi,kun aloin laittamaan vaunuja valmiiksi.Onkin ollut ihmeissään,kun ei moneen päivään ole lenkille lähdetty ja seurannu koko päivän ja odottanut.(toki se on käytetty pikaisesti tarpeillaan).

2kk:tis neuvolakin oli.Paino ja pituudet menee hienosti keskikäyrää ja kehuja tuli virkeydestä,tarkkaavaisuudesta ja kuulemma kannattelee harvinaisen vahvasti ylhäällä päätään vatsallaan,No tietysti ne äitien mieliksi kehuvat minkä kerkiävät :)

D-vitamiineista: meillä ei ole niitä juuri annettu,kun vauvalla oli kovia vatsavaivoja.Syötetään pelkästään korviketta ja sen vitamiinimäärä riittää hetkeksi,aletaan kohta antamaan lisävitamiinia kun vaivatkin alkaa jo helpotteleen.Yöt menee mukavasti,kerran herätään syömään.

Vihdoin saa nautia kunnolla tästä vauva-ajasta ilman väsymystä.

Jaahas,neiti kutsuu....Päivänjatkot!

Vierailija
18/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Pakkanen lauhtui riittävästi. Milja on jo toisilla päikkäreillä vaunuissa parvekkeella. =) Ite en vaunuilemaan ehtinyt, kävi kaveri kyläilemässä. Huomenna mennään joka tapauksessa siskon luo kylään. Se kun on niin sopivan kävelymatkan päässäki, 2 km suuntaansa. Huomaa kyllä, että oli pitkään kova pakkanen. Milja ei ole nukkunu tänään ulkona niin hyvin kuin se nukku ennen pakkasia. Silloin se veteli yhdet 4 tunnin unet ja toiset 3 tunnin. Nyt se inisee ja kitisee aina välillä. No, kai se tottuu taas... Minusta ulkopäikkäreillä on niin hyvä saada vähän rytmitystä päivään. Milja kun ei vielä tajua päivän ja yön eroa juuri lainkaan.

Päivisin Milja on valveillaollessaan jo lattialla ilman vaippaa, sitterissä ja jonkin verran sylissä. Aika tyytyväisesti se jaksaa maailman menoa katella ja äitin touhuja seurata. Sitten kun väsähtää, tissi suuhun ja sen jälkeen nukkumaan. Aina se ei tietty niin helposti käy...

Olen tähän mennessä muistanu antaa d-vitskut kertaakaan unohtamatta. Risti seinään! :) Olen ottanu tavaksi antaa ne aina ennen aamun ensimmäistä syöttöä, siten muistan ne parhaiten. Ja ehkä sekin auttaa, että ne on keittiön pöydällä näkösällä... ;)

Hoitopaikka kyllä täälläkin jo hieman mietityttää. Tarkoitus olisi mennä töihin tammikuussa 2007, riippuen tietysti siitä löytyykö töitä. Teen normaalista poikkeavaa työaikaa, mies samaten, joten Miljan täytyisi päästä vuoropäiväkotiin. En tiedä vielä yhtään, kuinka hankala sellaisesta on paikkaa saada, mutta varmaan aika hankalaa... Olen kyllä heittäny miehelle ilmaan ajatuksen, että jos mies jäiski kotiin hoitamaan Miljaa muutamaksi kuukaudeksi, jotta ei tarvi ihan vuoden ikäistä laittaa hoitoon. Ja mies ei edes tyrmänny ajatusta! Mutta ei sitä tosiaan sen enempää ole vielä mietitty.

Milja nukkuu sisällä omassa sängyssä. En myöskään osaisi nukkua tyttö kainalossa. Olen ajatellut niin, että niin kauan kuin sänkyyn nukahtaminen jollakin tavalla onnistuu, sinne se myös saa nukahtaa. En kuitenkaan suhtaudu vieressä nukuttamiseen kielteisesti. Mutta tällä hetkellä omien yöunien kannalta parempi näin...

Vieläkö teidän vauvelit pysyy kyljellään nukkuessaan? Milja kiehnää sängyssä ennen kuin nukahtaa ja onnistuu nykyisin saamaan itsensä aina selälleen. Minkäs sille sitten teet?! Ja naamansa tytteli kääntää peitonmutkaan niin ettei mitään näy. Vissin siitä saa jotain turvaa...

Tässäpä nämä taas tältä päivältä. Jaksamisia!

Äippä ja Milja 5vk 4pv

Vierailija
19/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekana kirjoitan,sitten vasta luen viestit...

Juholla oli eka lääkärikäynti TK:ssa tänään koska ollut yskää jo pidempään ja n.viikon yskä on ollut kovempaa..mutta ei sitten muuta löytäneet,korvat terveet,tulehdusarvo ok,8,5 ja nyt vaan seurataan tilannetta.Jos pahenee tai tulee muuta,niin uudestaan sitten.Joskus Juho herää yskäänsä mutta ei aina,mä kyllä joka yö...

meillä imetetään aina vaan harvemmin=( kun en jaksa aina väkisin kun Juho ei huoli,tänäkin aamuna huoli vain toisesta ja toisesta ei ja sitten lämmitin pulloa välissä ja jouduin toisen tissin lypsämään.Nyt toistaiseksi lypsän välillä sitten ja annan pullosta kun se sujuu hyvin.

Vielä en ole valmis luovuttamaan kokonaan,siksi tämmöistä...mutta jos se ei suju niin se ei suju...

mun äiti sai vuodeksi töitä ja muutti vasta lokakuussa tänne,jee!!!

nyt Juho taisi nukahtaa,jospa ehtisin lukea muitten viestit.

äitiliini ja Juho 10viikkoa2pv

Vierailija
20/23 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat muksut on unten mailla, kostautuu kyllä illalla kun antaa esikoisen nukkua tähän aikaan. Väsähti niin kovin kun oli kavereita kylässä, että nukahti äipän syliin sohvalle (ja äitin sydän suli taas).

Meillä poika nukkuu pääsääntöisesti perhepedissä, joskus koitan saada omaan sänkyynsä, kun tyttökin änkee samaan petiin. Päikkärit nukutaan kantoliinassa jos ulos ei pääse, muuten menee vain puolen tunnin tirsoiksi pitkin päivää.

Rytmiä alkaa löytymään jonkin verran. Illalla nukkumaan klo 22-23, syönti 02-03 ja toinen 05-06, riippuen ihan tuosta illan viimeisestä tisuttelusta. Aamuyö ähistään masua, tai sitten nukutaan noin 8 asti. Jos kovasti ähisee, niin herätään ennemmin, ja sitten mennään kahdeksan aikaan taas nukkumaan. Päikkäreitä nukutaan klo 10-11 alkaen 2-3 tuntia, ja 16-17 aikaan toinen mokoma, muuten nukkuu tai valvoo miten sattuu. Esimerkiksi eilen nukkui melkein koko päivän, tänään ei oikeastaan ollenkaan.

Mihinkäs muuhun sitä pitikään vastailla... Kun en kerran muista, niin heitänpä itsekin kysymyksen, eli: onko teille muille tullut " kutsua" hinkuyskärokotetutkimukseen? Ja aiotteko osallistua?

Kun mulla tökkii se, että ottavat 3 kertaa verikokeen, en halua pikkuselle sitä kipua. Oonko ihan hassu?

Nyt kuuluu jotain ähinää, taidanpa lopettaa ennen kuin tulee kiire.