***painonpudottajat 2006**** - kysymys :
Mitä syötte päivän aikana - eikö ois kivaa / mielenkiintoista lukea vähän miten muut syö, lasketteko te kaloreita? painonvartioiden kans? omia juttuja? entäs treenaamisesta? esim mulla
klo 8 täytetty sämpylä (tomaattia, kinkkua, juustoa, voita)
maitolasin
klo 13 rasvaton jogurtti
klo 16 spagettia ja jauhelihakastiketta
maitolasin
klo 20.30 ruisleipää ja kinkkua
maitolasin
appelsiinin
+ paljon vettä....
Treenaamassa käyn sen verran että uimassa 2-3 kertaa viikossa n kilsan ja n 2 kertaa tunnin kävelyllä, tänään olin kävelyllä lumipyryssä. Tsemppiä meille kaikille.****
Kommentit (3)
mutta eilinen päivä:
9.00 puuro+sokeriton mehukeitto, vesi
10.00 maitokahvi
11.00 3 porkkanaa, vettä
14.00 Hernekeitto, 4 ruisleipää margariinilla ja kalkkunaleikkeellä
16.00 mansikoita 2 pakastepussillista
19 murokeksi ja kahvi
20 puuro ja mehukeitto
tämä siksi näin vähäinen koska säästin pisteitä pizzapäivään:)
sauvakävely 30min
tänään:
9. puuro ja mehukeitto, 3 mynthonia(flunnssa:)
12. puolipakettia valmista kanaviillokkia, 4 ruisleipää margariinilla ja kevytjuustolla
14.30 muutama karkki:)
17.00 1/4 ravintolapizzaa, kaaliananasraastetta
19 mansikoita
20 iltapuuro ja mehukeitto
sauvakävelyä 40min
näin talvella liikuntapuoli koostuu sauvakävelystä, stepperillä steppaamisesta ja lumitöistä enimmäkseen:)
minun viikkooni kuuluu kahdenlaisia päiviä, tiukkoja ja välipäiviä. Jos pystyn pitämään koko viikon kiinni ruokavaliosta, niin kuin ed viikon, painoa putoaa 1-1,5kg/vk. Tässäpä esimerkki kahdelta päivältä.
Tiukka päivä:
07.00 1,5 näkkileipää + salaattia, kurkkua ja viipale juustoa + 1dl maustamatonta soijajogurttia
09.00 appelsiini
11.30 kanaa ja parsakaalia
15.30 omena
18.00 kanaa ja kesäkurpitsaa
Välipäivä:
08.30 vähän puuroa, 1 näkkileipä + juustoa 2 siivua, kurkkua, salaattia + ananasmehua
11.00 1/2 greippi
14.00 perunamuusia ja jauhelihaa + sieniä
17.30 perunamuusia ja jauhelihaa + sieniä
20.30 1/2 greippi
Päivien aikana juon paljon vettä, wishyä, kahvia ja joskus light colaa.
...ja useammin. Itse en millään pärjäisi ilman lounasta ja välipalojakin syön. Yleensä ruokailut menee seuraavasti:
aamiainen (klo 7-8): puuro
lounas (klo 11-12): vihersalaatti (+ruisleipää jos on kova nälkä)
kahvi (klo13)
välipala (klo 15): hedelmä, sokeritonta mehukeittoa ja leipä
päivällinen (klo 17-18): puoli lautasellista salaattia+ lämmin ruoka
iltapala (klo 20.30): salaattia/hedelmä, mehukeittoa, leipä jos on nälkä
Tällä tavalla minulla putoaa 0,5-1kg/vko. En laske pisteitä enkä kaloreita vaan koetan syödä mahdollisimman paljon vihanneksia , hedelmiä kohtuudella. Leivälle laitan vähärasvaista ohuenohutta leikkelettä, juustosta olen luopunut kokonaan, samoin jugurteista, muroista, myslistä ja tietty kaikesta turhasta makeasta. Vähän mietityttää saanko kalsiumia riittävästi, kun en syö oikeastaan mitään maitotuotteita.