***SYYSKUISTEN KESKIVIIKKO***
Kommentit (30)
Eli Ellen ei mennyt saunaan vaan ainoastaan kylpyyn... Minä saunoin YKSIN!!! Ja sitten mies sen jälkeen... Ja aina on löylyissä yhtä ihanaa...
Edellinen...
Itse en ole edes käynyt palstalla varmaan viikkoon, ollaan oltu reissussa ym. touhua ollut.
Vaipoista on ollut puhetta, meillä käytössä Lidlin vaipat ja olen ollut niihin tyytyväinen.
Tänään poju pääsi pitkästä aikaa vaunuihin ulos nukkumaan ja kyllä uni maittoi heti paremmin, 3 tuntia nukkui! Jollain muullakin oli samaa ongelmaa kuin meillä, että jos sisällä herää kesken unien, niin ei oikein saa rauhoittumaan takas unille. Kun tuttia ei enää huoli... Meillä ei tällä hetkellä nukahdeta muuten kuin rinnalle tai liikkuviin vaunuihin ja joskus pitää mennä heijaamaan päikkäreiden välissäkin vaunuja.
Vauva sylissä kirjoittelen, nyt ei tule enempää tekstiä ja tuli vaan omaa napaa... Tsemppiä kaikille tasapuolisesti =)
Noppis ja poju 4 kk + tyttö 4 v.
Minäkin vielä kerkeän pinoon :)) Tyttö nukkuu jo yöunia, oli reppana ihan poikki, kun on tänään ollut niin touhua ja päikkärit jääneet minimaaliseksi.
Iida-Ilonalle jaksamisia, toivottavasti saatte asiat puhuttua läpi!!!!!!!!!!!
Oliko auroora, jolta " kaikki" kyselee kiinteistä?? Meillä vähän samantapaista; anoppi juttelee vauvalle, " kyllä sinunkin" pitäisi saada jo kunnon ruokaa, kun olet niin iso" ...ja plaaplaa, ei kehtaa suoraan sanoa minulle, mutta juttelee tosiaan vauvalle niin, että minä olen kuuntelemassa ...ÄRSYTTÄÄ!!!!Ja kyllä monet muutkin asiaa ihmettelevät.....
Mitäs muuta pinossa oli...vaipoista jotain, meillä myös Lidln vaipat käytössä, eikä kertaakaan ole falskanneet, oon erittäin tyytyväinen niihin ja hintakin kohdallaan :)))
Minulta kanssa tsemppiä tupakkalakkolaisille!!!!!ja olipa Neiti saanut tosiaan surkeeta palvelua Kelasta :(((( Kannattaa reklamoida!!
Taidanpa hetken vielä surffailla ja käydä itsekin kohta nukkumaan, kun väsyttää NIIN paljon.
Huomiseen!!!
t.hope-a ja typy 5kk
Meillä myös hyppykiikku. Meidän paketissa luki, että saa käyttää alkaen 4kk. Aika harvoin tulee käytettyä, kun tyttö ei vielä tajua hyppiä siinä, lähinnä vaan oleilee. Ja suositeltavaahan oli, että max 10-15min. kerrallaan.
HYPPYKIIKUSTA piti jo aiemmin sanoa, että meidän paketissa myös luki 4kk eteenpäin ja jostain luin, että sitten voi käyttää kun vauva kannattelee kunnolla päätään. Meillä on myös, mutta vain pari kertaa ollaan kokeiltu...Pyörii lähinnä ympäri sen avulla (katossa on semmonen pyörivä koukku=)).
NEITI: Juu...Haistata samalla minunkin puolestani =)) Olen jo Idallekin kertonut, että pahasta pahasta täti Kelasta on syytä pysyä kaukana ;) Meillä ongelmia on tuottanut asumistuki, joka määritellään joidenkin ihme juttujen mukaan ja jota ollaan saatu naurettava vähän. Ei voi pieni ihminen Kelan päätöksiä ymmärtää, eikä Kela taas pienen ihmisen arkea, mutta toivotan siis voimia taistelussa heitä vastaan :)))
Meillä saunotaan yhdessä ja neiti istuu sitterissä kylpyhuoneen lattialla ;)
Nyt syömään pannaria, jonka tuo isukki on väsänny, lurps :p
maaly
Uni karkas imetyksen jäljiltä. Pistin uuden pinon kun on jo keskiviikko ;)
Hienostihan täällä päiväpinot kasvaa. Ai ettei syyskuisia ole, onhan!!
Olispa meilläkin kunnon parveke mihin laittaa vaunut. Muuten kiva kämppä mutta postimerkin kokonen parveke ---> jos haluaa vauvan ulos nukkumaan on mentävä itsekin. Ihan hyvä tietysti että tulee liikuttua, mutta aina ei jaksais marssia pitkin katuja, varsinkaan tappopakkasilla.
Tyttö kyllä nukkuu liikkuvissa vaunuissa ihan loistavasti. Sisällä paaaljon lyhyempiä unia.
Miten saatte vauvan jatkamaan unia omassa sängyssä, siis päivällä? Tuttia ei tyttö enää huoli joten on niksit vähän vähissä (jos niitä olikaan :D )
Tsemppiä tupakkalakkolaisille. Itse olen ns. tuuripolttaja ja nyt yritän pitää senkin vähän poissa näiden raskaus ja imetysaikojen jälkeenkin.
Josta tuli mieleen imetys ja isovanhemmat. Että on käynyt nyppimään kun ne kaikki vuorollaan kärttää kiinteiden alotuksen perään. ...kele että suututtaa.
Lapsi kasvaa loistavasti, on tyytyväinen, syö sopivin välein, nukkuu hyvin ja maitoa riittää. En ole mikään imetysnatsi, mutta kun meillä nyt on imetys sujunut enemmän kun hyvin niin miksi ei sitten imettää sinne 6kk asti? ' Joko se on saanut sosetta?' Syökööt itse sosetta.
En olisi ikinä uskonut joutuvani omien vanhempieni taholta tällaisen painostuksen kohteeksi. GRR....
Onneksi edes neuvolassa ollaan oltu samoilla linjoilla.
Anteeksi kiukkuaminen.
Kenenkäs muksu se oli saanut karitsan liikanimen? Kuulostaa hauskalta. Meillä oli joku viikko sitten kiljumis & kurlaus-villitys. Erikoisen kuuloista. Nyt tulee taas sellasia yli-inhimillisen korkeita ääniä. Ei voi olla nauramatta.
Olipas asiaa.
Pitäis varmaan yrittää nukkua eli keskiviikkoa syyskuiset!
Auroora ja typy 5kk ja vähän päälle
Anteeksi etukäteen vuodatus!
Eipä ole tänä yönä meillä nukuttu! Siskoni ja eräs kaverini lähtivät eilen baariin ja yöllä tulee minulle viesti että siellä se minun mieheni bailaa kavereidensa kanssa ja on siellä joku muijakin!! Herra oli minulle aiemmin illalla sanonut että on omalla kämpällään nukkumassa kun on niin kipeä ettei sängystä ylös pääse!! Eikä suostunut edes puhumaan minulle vaan löi luurin korvaan kun yritin et olisi kaverin puhelimesta minulle puhunut kun oma ei muka ollut mukana!
Minä siis kotona yksin pienen neitokaisen kanssa!:(:(:(
EI tiedä miten päin olisi, itkisikö vai raivoaisiko! Tuntuu ettei tunne enää mitään! Olen ihan turta! Itkettää taas! Tämä ei ole reilua, en tiedä mitä tehdä! Pitää yrittää jaksaa ja olla vahva Amiran takia mutta on niin paha olo. Oikein oksettaa ajatus että olisi jotain muijaa kosketellut ja sitten koskettaa minua! Onko ainut kerta vai onko ollut ennenkin?! Sitä en tiedä! Jos ja kun ilmestyy niin saa kuulla kyllä kunniansa ja hirtän sen ukon munista!!
Anteeksi vuodatus mutta on niin kurja olo!:( :' (
Iida- (ei niin iloinen)Ilona
Oon nukkunut vaatimattomat 5 tuntia viimeyönä, poika heräs vaan kolme kertaa, mutta oli hereillä 01.30-04.00 tai jotain sinne päin. Heräs jo puol kasi. Pää tyhjä... tosin, eilisen 4D dokkarin jälkeen jaksan olla ilonen, vaikka yö menikin harakoille, on sentään terve lapsi.
Iida-Ilonalle paljon jaksuja!
Sori nyt ei irtoo enempää, hyvät keskiviikon jatkot mammat!
Erittäin väsynyt Ooo ja pikkuäijä
Pikkuneiti nukkuu jo aamupäikkäreitä ja äiti ihan hermona. En siis omasta neidistä vaan ystävä juuri synnyttämässä! Se oli niin paljon helpompaa olla siellä itse kun tämä että kotona odottaa. Kovasti sitä kyllä muistelee omaa synnytystään että millasta oli. Jännät paikat täällä! Sen takia aloinki tekemään oikein ison satsin perunaporkkanasosetta jotta on jotain tekemistä!:)
Iida-Ilonalle kovasti jaksamisia, varmasti tosi paha olla...:(
Meillä ollut kovin levoton yö, en tiedä mistä johtui. Meillä kun perhepedissä nukutaan niin herään kaikkeen Emilian liikuskeluun. Mutta kun omaan sänkyyn ei saa millään nukahtamaan. Pari viikkoa sitten onnistui hyvin, nyt nukahdetaan päikkäreillekin äidin/isän viereen sängylle. No ehkä joskus sitten...
Näin meillä tänä aamuna.
Kuukkeli ja tytsä 4,5kk
VAIPOISTA: Kaikki muut falskaa paitsi Liberot, eli niitä sitten ostelen. Nyt menossa 7-14 kg (maxi.) Pysyy iho siistinä ja peppu kuivana eikä ole kuin kerran tullut yli (luultavasti vaippa huonosti), vaikka yöllä emme vaippaa vaihdakaan.
IIDA-ILONA: Mielettömästi voimia!!! Varmasti todella rankkaa ja sydämeen sattuu!!! Voi kunpa voisin auttaa!!! Muista olla tiukkana, vaadit keskustelemaan ja selittämään! Etkä per**** päästä vähällä!!! Mä en tiedä mitä tekisin, jos meillä kävis noin! Varmaan hajoaisin tuhansiksi kappaleiksi, kuolisin kyynelmereen jne... Mutta meillä on kyllä 100 prosenttinen luottamus, mieheni ei käy kuin hiihtoladulla :)
NEITI21: Siis kuvitteleeko ne juma*****, että halkio ei muuta teidän elämää ja arkea!!! Aina kyynelsilmin luen, miten hankalaa teidän syömiset, korvajutut ja muut on!!! VOIMIA!
MUUTA: Pikkuneiti jatkaa loistavaa rytmiään! Eli nukkumaan kymmeneltä illalla ja ekan kerran herätys 5.30!!!! Ja sitten jatkoi unia klo 9.00 asti!!! WAU! Ihan kuin uudestisyntynyt tämä äiti!
Eilen jatkoi loistavaa jumppatreeni alkua ja olin painotankojumpassa. Kyllä nyt on peppu jumissa :) Huomenna taas jumppaamaan! '
Tänään taas treffattiin naapurin mammojen kanssa! On tämä vaan ihanaa, kun on ystäviä jakamassa kokemuksia ja fiiliksiä.
Joskus tuntuu, että ei jaksais. Eilen pohdin ekan kerran, miten kaikki on muuttunut. Ei sillä, ettäkö kaipaisin entistä elämää, mutta kaikki on vain muuttunut... Tuolla jumpassa juuri ajatukset palasi entiseen elämäntyyliin. Joka päivä " minä itse" päiviä. Treeniä, jumppia, uintia, juoksulenkkejä, kroppa timmissä kunnossa. Terveellinen ruokavalio, hiukset siististi ja kevyt meikki, kynnetkin suht kauniit... Nyt peilistä katsoo nainen, jolla on pelastusrengas masussa, leikkaushaava alavatsassa, tukka ohentunut, ja aamumeikkinä hampaiden pesu :) Kynnetkin on jyrsitty TODELLA lyhyeksi... Ja sitten ajattelin Ellen-vauvamme hymyä, iloista kujertelua ja kikattelua äidin kanssa ja tiesin, että MILLÄÄN MUULLA EI OLE VÄLIÄ!!!! Pakkasin jumppakamat venyttelyn alkaessa kasaan ja juoksin kotiin (tuon 200metriä), koska kylvetimme Ellenin ja menimme saunaan. Ja nyt olen päässyt jo jumppaamaan. Joskus vielä ehdin juoksulenkille ja laittamaan hiukan itseäni ihmisen näköiseksi :) Nyt riittää puhtaat vaatteet ja hammaspesu :) Että tällaista tänne...
VOIMIA JA HALEJA KAIKILLE!!!
T: Laurukka ja pikkuinen Ellen :)