Kuukautiskivut rv 25+1???
Eli mulla on ajoittain sellasia kuukautiskipumaisia jomotuksia tuolla alavatsassa. Mistäköhän johtuu ja tarviiko huolestua?
Vauva kyllä potkii ja mellastaa mutta mielestäni kivut ovat aika epämiellyttäviä ja suht kivuliaita. Toisekseen, musta näyttäis vessassa käydessä ja pyyhkiessä siltä, kuin olisi kevyesti vaaleanpunaista vuotoa (voi olla luuloharhakin)!!!
Onko kellään kokemuksia vastaavasta? Nyt pelottaa ihan kauheesti, jos vauva haluaakin tulla jo kohta ulos... se olis niin mun tuuria!!!
Kurmeli rv 25+1
Kommentit (3)
Tänään on noin tunnin jomotellut! Mutta ei siis ole koko päiväistä tai jotenkin kellolla laskettavaa...
Ei siis ole kyllä verrattavissa minun omiin kuukautisiini mutta iljettävältä silti tuntuu, koko ajan jännittää, että alkaako kohta kuukautiset...
Soitin äippäpolille viime viikolla ja sanoivat, etteivät he hoida kuin päivystystapauksia ja minä en kuulema siltä kuulosta... hän veikkasi, että kivut johtuvat kannattimien venymisestä mutta totesi samaan hengenvetoon, että supistukset tuntuvat juuri kuukautiskivuilta...
Tää on ihan kauheeta, nyt tekis taas mieli vaan itkee... tähänkö tämä odottamisen onni nyt sitten päättyy???
mulla on supistellut viikolta 16 lähtien päivittäin, sekä kivuttomia että tosi kipeitäkin on ollut. 2 kertaa olen lääkärissä käynyt tutkituttamassa kohdunsuun tilanteen. ei ole tapahtunut muutoksia, vielä ainakaan. mutta olen siis nyt sairaslomalla, heti menen lepäämään vaan kun alkaa supistella.
kannattaa siis mennä lääkärille tarkastamaan tilanne. jos eivät ota äippäpolille, niin neuvolalääkärille aika sitten. jos et saa heti aikaa, ja hirveästi huolestuttaa, niin yksityiselle vaan, jos on mahdollisuus. jos ei kohdunsuulla muutoksia, niin saat sitten mielenrauhan. ja jos vaikka onkin kohdunkaula lyhentynyt tms. niin kyllä asialle jotain sit tehdäänkin, siis määrätään lepoa vähintään.
koita jaksaa, tiedän kyllä että huoli on valtava.
gabriela rv 21+4
Ainakin kertomasi perusteella kuulostavat supistuksilta, ja mikäli niitä ilmenee säännöllisesti ja kun ovat vielä kivuliaita niin ehdottomasti kannattaa/pitää käydä näyttämässä tilanne.
Ota yhteyttä neuvolan terveydenhoitajaan heti aamulla!!
Voihan se olla ettei kohdunsuulla ole tapahtunut mitään (mikä onkin toivottavaa) mutta saat mielenrauhan kun käyt neuvolassa!
Hyvin se menee!