TOIMINIMI
kertoisko joku ihan perustietoa tästä...
eli lyhyesti minun pitäisi perustaa toiminimi, olen menossa töihin paikkaan mistä laskutan. Perustaminen tapahtuu maistraatissa vai?? ja maksaa n.60e??
Kuulin että tmissä verot veloitetaan jotenkin ennakkoon??? miten se tapahtuu? pitääkö mun tosiaan maksaa veroja jo ennen tuloja? entä pitääkö mun tietää kk-tuloja kun perustan yritystä? miten voin tehdä monitoimialayritysen, merkitäänkö se hakuvaiheessa johonkin?
entä kertosko joku kumpi on " kannattavampaa" , mennä töihin tmi:llä vai palkallisena? jos laskutan 2000e niin paljonko verojen yms jälkeen jää? entä tarvinko kirjanpitäjää?
olen kiitollinen kaikesta tiedosta:)
Kommentit (2)
Kun sinulla on noin olemattomat tiedot yrityksen (=toiminimen) toiminnasta, niin on parempi että menet töihin palkollisena.
Tai sitten otat itsellesi kunnollisen kirjanpitäjän, joka kädestä pitäen neuvoo ja kertoo sinulle mitä kaikkea pitää hoitaa ja muistaa. Ja ennen kaikkea laskee sinulle kuinka paljon sinun pitää laskuttaa per tunti tai per kuukausi pystyäksesi hoitamaan kaikki maksut (alvit, ennakkoverot, vakuutukset ym. kulut)
Olet sen verran pihalla, että teet itsellesi todella hallaa, jos et ota ammattiapua heti.