Onko täällä muita työttömiä joiden lapsi on hoidossa?
Itse jäin työttömäksi joululta, vanhempi lapsi on koulussa ja nuorempi 5-vuotias jatkaa puolipäiväisenä päiväkodissa. Työttömyys on toivottavasti vain väliaikaista, ja yritänkin saada töitä koko ajan. Välillä teen lyhyitä sijaisuuksia, opettaja kun olen. Tästäkin syystä on tärkeää, että nuorimmaisella on hoitopaikka. Vihdoinkin on aikaa lapsille, itselle, kaappien siivoamiselle, ammattitaidon ylläpitämiselle, liikunnalle, leipomiselle, haaveilulle... Ei tietenkään toivottavasti pitkään, mutta nyt väliaikaisesti, kamala tunnustaa mutta ihanaa!
Viisivuotias viihtyy päiväkodissa kavereiden kanssa, ja on siellä kolmena päivänä viikossa n. 5 tuntia. Uskaltaako joku sanoa, että teen väärin kun pidän lapseni päiväkotipaikan ja nautin tästä ajasta? Enkä kysy piruuttani tai provosoidakseni, vaan muuten vaan!
Kommentit (4)
Ja lapsi oli sitten vähintään sen 3 päivää hoidossa että saatiin se paikka pitää...
Valilla oli viikkoja kun oli 6 päivää töitä ja välillä (todella harvoin) niitä kun oli vaan 1 tai ei yhtään... mutta lapsi oli silti sen 3 päivää hoidossa koska viihtyi siellä ja oli jo kuitenkin 4 vuotias ja kaipasi kavereita ja ei kuitenkaan ollut joka päivä vakituisesti siellä... että ihan hyvällä omalla tunnolla sen hoitoon vein.
Olin syksyllä töissä tosi kovilla eikä aikaa perheelle juuri ollut, ja nyt kun on, lapsetkin uskaltavat taas olla kiukkuisia kun tietävät, että äiti jaksaa ;) ap
Jos töitä koko ajan etsii. Missään nimessä ei päivähoitopaikkaa saa antaa pois. Näin mä tein esikoisen kanssa, kun jäin työttömäksi. Idiootti minä! Sitten sain työpaikan ja oli vaikeuksia saada lapsi uudelleen hoitoon. Työkkärissä epäili että, en ollu edes halukas töihin kun olin lapsen ottanut kotihoitoon.
No, elämä kasvattaa! Nyt tiedän tämänkin.
Itse olen kotona lasten kanssa ja viihdyn kyllä mutta lapsille tekisi hyvää päästä toisten lasten seuraan. Toivottavasti löytäisin töitä.
Nauti ihmeessä ja tee kaikkea mitä et muuten pystyisi tekemään!