Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saisin ystäväni tajuamaan ettei hän voi enää jatkaa näin?

Vierailija
07.02.2006 |

Ensinnäkin haluan korostaa että kyseinen henkilö on minulle todella hyvä ja läheinen ystävä, vaikka teksti minkä kirjoitan voi antaa sellaisen kuvan että halveksun häntä.

Eli ystäväni ei todellakaan tiedä, että mikä on hygienia. Tai siltä se siis vaikuttaa. Haisee hielle kokoajan. Vaatteet ovat aina likaiset, rikkinäiset tai muuten vain epäsiistit. Ei pese, luoja ties koskaan, hampaitaan. Ovat sellaisen keltaisen möhnän peitossa. Olen hänelle useasti huomauttanut asiasta. Kertonut näiden asioiden tärkeydestä ja mitä todellakin tapahtuu jos laimin lyö. Hän vaan kohauttaa olkapäitään ja sanoo entäs sitten. Ei edes suutu eikä ärsyynny, kun minä yritän näistä asioista keskustella.

Nämä asiat eivät vaivaisi minua olenkaan, jos hän ei olisi äiti. Hän opettaa lapselleen näitä samoja tapoja. Lapsi ei ole todellakaan käynyt kylvyssä AIKOIHIN. Ei ole tämän vuoden puolella kertaakaan, koska hänellä on vielä samat lika tahrat jaloissa kuin ennen uutta vuotta. Hän ei leiki lapsensa kanssa koskaan. Ei vie häntä ulos leikkimään, joten lapsi on kotona siinä seka sorrossa aivan koko ajan. Kyseessä on kohta 2vuotias lapsi. Itse leikin aina, kun heille menen, niin tämän lapsen kanssa, ja vain silloin ( kuulostaa varmaan kornilta, mutta on totta) hän hymyilee kun hän saa leikkiä. Omia lapsiani en voi siihen asuntoon tuoda. Muuten lapsi on vaan omissa oloissaan ja aivan hiljaa. Ei ole todellakaan normaalia. On sellainen apaattinen. Ystäväni ei siinä näe mitään ihmeellistä, on vaan onnellinen kun lapsi ei kitise. Lisäksi hänen kotinsa on kuin pommin jäljiltä. Hän ei siivoa koskaan. Tiskialtaalla voi lojua monta viikkoa vanhat astiat ja homeiset hese paperit. Ja likaisia alusvaatteita ja mädäntyneitä ruokia voi olla ihan missä vaan.

Kysymykseni onkin että kuinka kauan voin vain varoitella häntä vaaroista? Olenko ollut todella huono ystävä, kun en ole enempää tehnyt kuin " saarnannut" ? Hän kun ei ota mitään kuuleviin korviin.... Mieskin häneltä löytyy, mutta se on vielä pahempi..=( Pitäisikö minun ottaa yhteyttä johonkin viranomaiseen? Olen todellakin huolissani siitä pienestä lapsesta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin yleensä kärsii henkilökohtainen hygienia, samoin kodista huolehtiminen jne. Tämä siis ihan maallikon veikkaus...

Mutta varmasti jotakin vakavampaa on taustalla, että mistä tuollainen välinpitämättömyys johtuu.

Vierailija
2/4 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siivoatte kämpän vaikka yhdessä?Eihän se sun tehtävä tietenkään ole ja kaikki kai palautuisi taas ennalleen mut olis edes hetken siistimpää.Ystäväsi tapoja et ehkä pysty muuttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tota ehdottanut useamman kerran, mutta ei hän siihen suostu, hän kuulemma siivoaa kun kerkeää. Eli ei koskaan.

Ja tohon masennus juttuun sen verran, etten oikein usko että hän on masentunut. Ei olemukseltaan käyttäydy sillälailla. Kokemusta nimittäin siltä asialta on. Jotain muuta kylläkin voi olla.

AP

Vierailija
4/4 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muuten olen samanlainen. Kämppä on karmea, kuin paskainen varasto, ja ulkona en tykkää käydä.