Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri pyysi mua kanssaan kaupoille, nyt pyytää bensarahaa?

Vierailija
21.09.2015 |

Kaveri siis soitti eilen aamulla ja kysyi, haluaisinko lähteä hänen kanssaan ostoksille. Itselläni ei ollut sen kummempaa menoa, joten suostuin. Kaveri halusi käydä Ikeassa sekä eräässä ostoskeskuksessa, itse olin lähinnä seurana mukana ja tein muutaman pienen heräteostoksen. Ajomatkaa kertyi yhteensä noin 50 kilometriä (kaverilta mun luokse ja meiltä Ikean kautta ostoskeskukseen ja takaisin).

Äsken laiteltiin viestiä puhelimella, ja kaverini mainitsi ihan ohimennen että voisinko seuraavalla kerralla kun nähdään antaa vaikka 5€ bensarahaa tuosta eilisestä. Raha nyt ei sinänsä ole ongelma, mutta mielestäni kummallinen pyyntö kun en itse kyytiä pyytänyt.

Mitä mieltä on av-raati?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mieltä tästä: oltiin kaverin kanssa vuosia sitten baarissa. Sovittiin että mennään taksilla, hän maksoi baariin ja minä maksan takaisinpäin sovimme. Iskin sitten baarista miehen, joka kuljetti kaverin kotiovelle ja jatkoin itse matkaa hänen luokseen. Kaverin mielestä minun olisi pitänyt maksaa puolet taksikyydistä baariin, koska en maksanutkaan taksia takaisin vaan pääsimme miehen kyydillä. Teinkö väärin kun en maksanut? Itse ajattelin että kyyti kuin kyyti.

Vierailija
42/56 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 22:50"]

Kaveri siis soitti eilen aamulla ja kysyi, haluaisinko lähteä hänen kanssaan ostoksille. Itselläni ei ollut sen kummempaa menoa, joten suostuin. Kaveri halusi käydä Ikeassa sekä eräässä ostoskeskuksessa, itse olin lähinnä seurana mukana ja tein muutaman pienen heräteostoksen. Ajomatkaa kertyi yhteensä noin 50 kilometriä (kaverilta mun luokse ja meiltä Ikean kautta ostoskeskukseen ja takaisin).

Äsken laiteltiin viestiä puhelimella, ja kaverini mainitsi ihan ohimennen että voisinko seuraavalla kerralla kun nähdään antaa vaikka 5€ bensarahaa tuosta eilisestä. Raha nyt ei sinänsä ole ongelma, mutta mielestäni kummallinen pyyntö kun en itse kyytiä pyytänyt.

Mitä mieltä on av-raati?

[/quote]

Aika kummallinen kaveri,jos ensin itse pyytää kaupoille niin että menette hänen autollaan,ja sitten jälkikäteen odottaa korvausta kyydistä.On eri asia,jos vaikka haluaa Ikeaan mutta ei ole autoa,jos pyytää kyydin on kohtuullista tarjota bensarahaa.Tässä tilanteessahan sinä olit vain mukana,olisihan kaverilla kulunut reissuun bensaa vaikka olisi mennyt yksinään Ikeaan ja ostoskeskukseen? Sanoisin kyllä kaverille,että jos on niin rahapulassa,voin sen vitosen maksaa,mutta ensi kerralla en lähde kauemmas kaupoille,ainakaan hänen kyydissään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:08"]Olenko ainoa joka olisi tarjonnut automaattisesti bensarahaa tai kahvit? Onkohan tää ikäkysymys tai eri paikkakuntien ero käytöskulttuurissa. Meillä on läpi kaveripiirin tapana tarjota kahvit sille jonka autolla ollaan liikkeelle, vaikka olisikin kuskin ideoima shoppailureissu.
[/quote]

No en todellakaan oleta, että mulle tarjoillaan rahaa ja kahvia jos itse pyydän jotain seuraksi shoppailemaan, naurettava ajatuskin. Eri asia sitten jos joku vartavasten pyytää autokyytiä johonkin (varsinkin pidemmälle matkalle).

Vierailija
44/56 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa auto, köyhät! On se kumma jos jostain femmasta tai kahvin tarjoamisesta kaverille on av-mamman talous kiinni. Huomaa ettei kommentoijilla ole omaa autoa tai pienimpiäkään käytöstapoja. Juntit.

Vierailija
45/56 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin kaverin miesystävä vaatii tätä mun kaveria maksamaan osan hänen vesi- ja sähkölaskusta. Aikaisemmin myös vaati, että maksaisi osan hänen vuokrastaan, mutta luopui sitten tästä vaatimuksesta pitkän riidan jälkeen. Asuvat siis molemmat yksin omissa vuokra-asunnoissaan. Musta tää oli älytöntä! Ymmärrän sen, jos vietetään paljon aikaa vain toisen luona, mutta hekin näkevät lähestulkoon vain viinonloppuisin ja ovat vuoroperään toistensa luona. Kaverini pitää myös viedä omat ruokansa mukanaan, mutta toisin päin tämäkään asia ei päde. Uskomatonta.

Vierailija
46/56 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kerännyt paljon kommentteja ja ihania tarinoita tämä aloitus :D hauskoja piheysjuttuja, on se ihmismieli välillä kummallinen.

Vastasin siis tuohon kaverin viestiin, että vähän hassua mielestäni pyytää bensarahaa näin jälkeenpäin hänen matkastaan, mutta mikäli se on hänen taloutensa kannalta välttämätöntä niin voin tämän kerran maksaa. Laittoi takaisin vain että katsotaan asiaa ensi kerralla kun nähdään. Toivottavasti tajusi että rahojen kinuaminen oli vähän epäkorrektia eikä ota asiaa enää puheeksi :D

- ap

Vierailija
47/56 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIISI EUROA! Voi taivas! :D

Maksa pois, äläkä enää lähde hänen mukaansa. Raha on sivuseikka, mutta kaverisi asenne on minusta outo. Näkyykö tuo sama piheys/ ahneus muussakin? Jos saan autokyydin Ikeaan (meillä ei autoa), piffaan kuskille tietysti ruuan tai kaffet tai mitä nyt siellä ostosten lomassa nautimme. Ja tässähän kaveri itse nimenomaan halusi ostoksille ... voi ihmistä. 

Tuo 20:n tarina nauratti myös. Mahtoi sukulaismiehen ex olla ankea nainen. :D

Pitkillä matkoilla bensakulujen korvaamisesta tietysti sovitaan.

Vierailija
48/56 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverilla on miesystävä, joka pyytää rahaa (vuokra, vesi, sähkö) kun kaveri menee esim. viikonlopuksi miesystävälleen kylään. Ja kun tää miesystävä tulee kaverin luo ja tuo sinne pyytämättä jotain jääkaapin sisältöä, niin se pyytää rahaa niistä ostoksista.

Me kutsuttiin ne meidän mökille kylään viikonlopuksi ja tietenkin tarjottiin ruuat ja majoitus. Mä ehdotin, että jos joku voisi hakea lähileipomosta pullat iltapäiväksi. Tää miesystävä tarjoutui menemään ja annoin sen mennä meidän autolla. Takasin tultuaan tää saituri kertoi kuinka paljon kukin oli hänelle pullista velkaa. Kas kun ei bensarahaakin pyytänyt.

Tää mun kaveri on pyytänyt meitä vastavierailulle, mutta en uskalla mennä kun en tiedä millaisen laskun mies meidän nelihenkiselle perheelle siitä kirjoittaa. Kyllähän siinä sähköä, vettä, ruokaa ja vessapaperia kuluu. Unohtamatta yleistä asunnon arvonlaskua ym.

En ymmärrä miten joku jaksaa tollasta ihmistä katsella. Mulle riittää ihan pienissäkin annoksissa jo.

Vierailija
49/56 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tuo on sairaalloista, patologista saituutta tai jonkin sortin muuta mielenvikaisuutta. 

Ei kukaan normaali pyydä viittä euroa yhtään mistään. Jos on kympin meno yhdessä ja minä maksan sen, niin voi antaa tietysti sen vitosen mulle takaisin, jos tyrkyttää oikein. Mutta mitään sellaista en odota. Tietysti jos jatkuvasti maksataa pikkumenoja toisella, niin tilanne muuttuu. 

Mutta sinun tapauksesi on yksiselitteinen: maksa pois ja tee johtopäätöksesi tämän "ystävän" mielenlaadusta. 

Vierailija
50/56 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh... vai että vuokraa/sähköstä pitäisi maksaa, jos kyläilee jonkun luona. Ja kyseessä on sentään parisuhde? Menee kyllä niin yli hilseen, etten tuollaista menoa jäisi kyllä katselemaan.

Itselläni oli nuorempana kaveri, joka oli hyvin innokas illanistujaisten järjestäjä. Laati aina suunnitelmat, että kuka tuo mitäkin syötävää tai herkkuja. Itse osallistui hyvin pienesti muihin verrattuna, sillä oltiinhan hänen kotonaan ja hän joutuu sitten siivoamaan yms. Tämä olisi ollut vielä ymmärrettävissä, mutta laittoi tarjolle vain osan tuomisista ja loput kaappiin. Jos oli tuotu esimerkiksi 3 sipsipussia laittoi 2 kulhoon esille ja yhden säästi. Karkkia tuli myöskin tarjolle yhtä tai kahta sorttia, vaikka olisi tuotu 5 pussia jne. Minusta näiden nyyttärien idea on, että maistellaan ja herkutellaan useampaa sorttia eikä emäntä jemmaa mielensä mukaan kaappeihin itselleen. Jos jotain jäisi yli, niin voisi pitää hyvänään.

Vierailija
51/56 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en maksaisi, koska et ole kaverille mitään velkaa. Jos maksat, kaverisi ei opi tuosta mitään. Todennäköisestihän kaverisi pyysi sinut alkujaankin mukaan rahan toivossa.

Vierailija
52/56 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 09:37"]Mun kaverilla on miesystävä, joka pyytää rahaa (vuokra, vesi, sähkö) kun kaveri menee esim. viikonlopuksi miesystävälleen kylään. Ja kun tää miesystävä tulee kaverin luo ja tuo sinne pyytämättä jotain jääkaapin sisältöä, niin se pyytää rahaa niistä ostoksista.

Me kutsuttiin ne meidän mökille kylään viikonlopuksi ja tietenkin tarjottiin ruuat ja majoitus. Mä ehdotin, että jos joku voisi hakea lähileipomosta pullat iltapäiväksi. Tää miesystävä tarjoutui menemään ja annoin sen mennä meidän autolla. Takasin tultuaan tää saituri kertoi kuinka paljon kukin oli hänelle pullista velkaa. Kas kun ei bensarahaakin pyytänyt.

Tää mun kaveri on pyytänyt meitä vastavierailulle, mutta en uskalla mennä kun en tiedä millaisen laskun mies meidän nelihenkiselle perheelle siitä kirjoittaa. Kyllähän siinä sähköä, vettä, ruokaa ja vessapaperia kuluu. Unohtamatta yleistä asunnon arvonlaskua ym.

En ymmärrä miten joku jaksaa tollasta ihmistä katsella. Mulle riittää ihan pienissäkin annoksissa jo.
[/quote]

Mulla oli kaveri, jonka luokse piti tuoda omat vessapaperit jos halusi käyttää vessaa :D

Vierailija
53/56 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi kaveri, jonka kanssa en reissaa juuri koskaan ja syy on juurikin tuo ainainen bensarahojen kinuminen. Saattaa lupailla että vie minut kotiin asti jos olen tullut hänen paikkakunnalleen, todellisuudessa heittää lähimmälle juna-asemalle. :D Tai jotain vastaavaa.

Mutta joo, en lähtisi jatkossa bensarahojen kerjääjän kanssa asioimaan minnekään.

Vierailija
54/56 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaisin mutta sanoisin myös asiasta, muuten ei opi. Itse en lähde kenenkään kuskattavaksi. Okeastaan on aika rasittavaa olla mukana toisen ostosreissulla ja vielä maksaa siitä.

Niimpä

Vierailija
55/56 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi koska hän halusi mukaansa vain siksi että saisi omia kulujaan pienemmäksi.

Vierailija
56/56 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroin tämän joskus johonkin muuhunkin ketjuun täällä, mutta itse lupauduin tekemään kaverini puolesta erään työn, jota hän ei osannut tehdä ja johon meni aikaa noin viikonlopun verran. Ihan mielelläni sen tein, työ ei ollut raskasta ja ajattelin että voisimme vaihtaa kuulumisia samalla, koska emme välimatkan takia nähneet usein. Tulin kaverin luokse toiselta paikkakunnalta (ihan omalla kustannuksellani) ja kaupassa käydessämme kaveri piti tiukasti huolta, että maksoin tasan puolet viikonlopun ostoksista ja kun kesken viikonlopun minun piti päästä äkillisesti apteekkiin käymään, kaveri pyysi bensarahaa 5 euroa. Hämmentyneenä bensarahat maksettuani palasin sitten takaisin työn touhuun hänen hommaansa tekemään.

Olisit sanonut että tästä poikki. Terveys ei salli. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän