Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma kokemus

Vierailija
06.02.2006 |

Itse poltin raskauteni aikana yhteensä viisi tupakkaa, sain terveen pojan, pituus 47cm paino 2510gr.

Pieni siis.

Kaksi tuttavaani polttivat raskautensa ajan kuin hullut ja molemmat saivat noin 3,5kg ja 52cm lapset.

Pointti: ei tuo tupakointi aina ole tae sille, että lapsi on pienikokoinen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onhan tupakoinnilla raskauden aikana vähän muitakin haittavaikutuksia kuin vain se että lapsi olisi pienikokoinen...esim.riski saada myöhemmin pahoja allergioita, sairastua astmaan jne, kätkytkuoleman kasvavasta riskistä puhumattakaan!

Vierailija
2/7 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet aivan oikeassa, puutuin kommentissani vain tuohon yhteen asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onhan siinä riskinsä. Mutta onhan riski myös jäädä auton alle joka päivä. Mun mielestä toi on aikamoista lietsontaa. Yleensäottaen. On riskejä muitakin kuin pelkässä raskauajan tupakoinnissa. Se on vaan niin helppo tuomita. Kuitenkin monessa tapauksessa mitään ei tapahdu koskaan. Sitä vaan höyrytään, koska toki se on totta että sikiöllä on terveellisempää se ei tupakoiva äiti kuin tupakoiva.

Mä poltin esikoisen aikana nyt odotan pikku kakkosta ja ollut kaksi viikkoa polttamatta. Mutta se miksi, ei kuulu kenellekkään. Mulla terve poika ja ihan normaalipainoinen. Ei ole astmaa, ei allergiaa, ei ole ylivilkas eikä mitään muutakaan mitä tulee kun raskaanaollessa tupakoi :) Päinvastoin lapseni on ollut terve kuin pukki kohta kolme vuotta. Jos ei normaali flunssia lasketa, joita on kerran kaksi vuodessa :D

Vierailija
4/7 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tupakointia raskauden aikana ei voi verrata riskeihin kuten auton alle jäämiseen tms. Tupakointi on itseaiheutettu riski lapselle , johon voi vaikuttaa!!!!!

Vierailija
5/7 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan jäädä auton alle jne. Voihan omatuntoaan yrittää sillä hiljentää ja itseään kusettaa, mutta kyllä se vaan niin on, että tupakoiva äiti tekee jo ennen lapsen syntymää päätöksen siitä, että pistää oman mielihyvän lapsen parhaan edelle! Ja toisin kuin väitetään, kyseessä ei ole jokaisen oma asia, vaan päinvastoin, asia koskee myös syntymätöntä lasta ja hänen terveyttään. Tosi kiva juttu, että niin moni voi nyt jälkeen päin kehuskella, että on polttanut ja lapsi on terve kuin pukki (kuulostaa välillä jopa ihan kuin tupakointi olisi vaikuttanut positiivisesti asiaan) mutta tosiasia on, että etukäteen ei voi tietää käykö niin hyvä tuuri. Ainoa fakta on tupakoinnista raskausaikana se, että lapsi voi sairastua vakavasti yms., ja äiti, joka siitä huolimatta VALITSEE tupakoinnin, on mielestäni järjettömän itsekäs. Itselle kyllä oli selvä peli, että vaikka olin 15 vuotta polttanut, niin lopetin heti kun raskaustestin olin tehnyt. Ei huvittanut myrkyttää lasta jo ennen kuin hän oli syntynyt, ja sama pätee nyt kun imetän. Vaikeaa on ollut, mutta mä olen äiti, ja suojelen lastani!

Vierailija
6/7 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

poltin koko rauskauden ajan.poika syntyi terveenä 3400g ja 52cm.poika on nyt 9kk.Vielä ei ole sairastellut kertaakaan.Allergioita ei ole ja kasvu on normaali.

Vierailija
7/7 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

matemaattisiin taitoihin ja aikuisena hedelmällisyyteen. ei se mitään vielä kerro, että on 9 kk ja terve.