Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G:Ensimmäinen yökyläily?

06.02.2006 |

Minkä ikäisenä veitte pikkuisenne ensimmäistä kertaa yökylään?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on nyt pikkasen reipas 10kk eikä ole yöhoidossa vielä ollut. Päivälläkin vain parisen kertaa noin 1-2h.

Ei ole ollut tarvettalähteä mihinkään niin miksi viedä yöhoitoon?

Kaveri vei jo ennen ristiäisiä, eli siis alle 2kk ikäisen, kaikki toki tyylillään.Itse vien varmaan maalis-huhtikuussa kun poika on vuoden, jos sit kävis ulkona tuulettumassa; vauvavaihe ohi, taaperi ikä alkaa!

Vierailija
2/11 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika oli 2kk tasan kun vein omalle äidilleni yökylään. Ja toisen kerran ollessa 3kk. Olen ajatellut että kerran kuussa on hyvä päästä itse tuulettumaan(leffaan ja/syömään) miehen kanssa. Enkä mä välttämättä itsenikään takia vaan tahdon et vauva oppisi mahdollisimman pian et on muitakin luotettavia aikuisia kuin äiti ja isä. Ja mun porukat parkuu poikaa vaikka joka viikko sinne. Tekee tosi hyvää ittelle ja pojalle olla vähän aikaa erossa. Ja kun pojan vie illalla ja menee heti aamulla hakemaan ni eihän siinä montaa tuntia edes pois ole. 3-4 syöttöä.

Mulla itselläni ei ollut sellaista mummoa joka olisi ottanut mut hoitoon ja palluttanut niinkuin ne mummot yleensä ja päätin et mein poika ei joudu koskaan kärsimään samasta. Koska mummu ja pappa on ihan best ;)

Annu ja pieni mies 3.5kk

Mut tosiaan jokainen tyylillänsä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on etäisä ja suunnitelmissa on, että lapsi alkaisi viettää ainakin kerran kuussa viikonloppuyön isällään. Mutta ekalla kerralla kun yritettiin, juniori 4kk (joka siis normaalisti viihtyy isänsä kanssa hyvin ja on hänen luonaan ihan rauhallinen) oli järjestänyt sellaisen karjukonserton, että isä toi hänet kotiin vielä illalla ja päätettiin lykätä asiaa eteenpäin.

Nyt olisi parin viikon päästä tarkoitus yrittää uudelleen (lapsi nyt 6,5kk), tällä kertaa paremmalla valmistautumisella ja niin, että ollaan illalla myöhään isällä kylässä.

Minun mielipiteeni on siis, että lapsen ehdoilla, jos vaan mahdollista. Jotkut pärjää aiemmin, toiset myöhemmin, ja vaiheita varmasti tulee suuntaan ja toiseen..

Vierailija
4/11 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli meidän poika minun äidillä yötä ekan kerran, ihan vaan sen takia, että äidin mielestä mulle tekis hyvää nukkua ihan koko yö. oli kyllä oikeassa, teki todella hyvää, vaikka ikävä olikin kova, ja tissejä piti pumpata aikasin aamulla, kun ne oli ihan kivikovat!

Vierailija
5/11 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pojalla meni oikein hyvin enemmällä ja vähemmällä huudolla = )

mutta äiti (siis minä) itse lähti itkien ovesta ulos ; )

Vierailija
6/11 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva nyt 6,5 kk emmekä ole aikeissa ainakaan vuoteen vielä viemään yökylään. Ei ole tullut tarvetta yökyläilyyn, tuskin tuleekaan tässä ihan heti.

Vierailija
7/11 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tossa maalis-huhtikuussa olis tarkoitus lähteä miehen kanssa kylpylään ainakin yhdeksi yöksi. Kahta yötä ajateltiin ensin, mutta voi olla ettei malteta olla niin kauaa poissa! =) saa nähdä...

Vierailija
8/11 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käni mummilassa yötä ensimmäisen kerran 3 vk ikäisenä. Ja sen jälkeen on ollut jo useita kertoja kummassakin mummilassa.

Mitään ongelmia ei ole kertaakaan ollut ja mummit mielellään ottavat tytön hoiviinsa.

Vierailija
9/11 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli 3v11kk. Osasi itse pyytää sitä.

Kuopuksen, 7kk, kanssa sama linja.

Joskus on ollut esikoisella hoitaja meillä kotona alkuillan/yön, mutta aina on ainakin jompikumpi vanhemmista kotiutunut jossain vaiheessa iltaa/yötä lapsenvahdiksi. Esikoinen taisi olla n. 1½ vuotta eka kerralla.

Vierailija
10/11 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkotus viedä tulevana viikonloppuna neitimme ekaa kertaa yökylään äidilleni ja ikää on 3.5kk.Minusta se on ihan itestään kiinni milloin vie.Se on vähän niinkuin jokasen oma asia,tästäkin löytyy varmasti laidasta laitaan mielipiteitä.

Vierailija
11/11 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei ole ollut ilman äitä tai isää, ja vauveli on jo taapero iässä, eli reilu vuosikas. Meilläkään ei ole ollut tarvetta jättää, ja olenkin sanonut, että eiköhän me vielä ehditä! Jostain luin että alle 1/2-vuotiaalle on kokemus traumaattinen, jos hoitajana ei ole ns." tuttu" . Tiedä sitten?

Joku kirjoitti, ettei itsellään ole ollut semmoista mummua joka olisi hoitanut.... minäpä kerron että itse olen ollut paljon hoidettavana mummulassa ja tädeillä, ja sanon, että nyt kun itselläni on lapsia, niin en mistään hinnasta halua, että lapseni joutuu kokemaan sen eroahdistuken mitä minä olen (sisarukseni kanssa) joutunut kokemaan! En tiedä olenko vielä herkässä " hormoni" tilassa, mutta koen asian todella ahdistavana, ja olen äidilleni katkera siitä, että miten hän on voinut tehdä sen mitä on tehnyt? (töissä käyvä yksinhuoltaja, joka halusi " parasta" lapsilleen)

Nyt on nuorimmaiseni päivähoidossa, koska jouduin palaamaan töihin. Ja koen lapseni jättämisen hoitoon TODELLA rankkana! Näen itseni itkevän äitini perään... HUH!

Mutta, niinkuin moni kirjoittikin, kaikki tavallaan! Halusin vain kertoa oman tarinani... Asioilla on monet puolet!

Jatkoja!

T-o4