Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksityinen pph:mme jää sairaslomalle, kuka " velvollinen" järjestämään

Vierailija
06.02.2006 |

varahoitajan. Kuusi viikkoa hoitaja on sairaslomalla.

Tarviiko kunnan järjestää paikkaa siksi ajaksi, vai riippuuko ihan kunnasta?

Soitin kuntaan ja kysyin, nauroi ivallisesti ettei kukaan ole " velvollinen" järjestämään. Mitäpä seuraavaksi tehdä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai miten teidän hoitajan kanssa on sovittu asiasta? jos sopimuksessa lukee, että varahoitopaikka on vanhempien itse järjestettävä niin se on sitten siinä...

Vierailija
2/10 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kun pitkästä saikusta on kyse, niin ovat useimmiten ottaneet johonkin pk ryhmään missä on tilaa. Tosin se voi olla sitten missä tahansa päin kaupunkia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummit ja mummit tai etsitte uuden hoitajan.

Vierailija
4/10 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen on yksityinen, ei siinä kunnalla ole mitään velvollisuutta. Teillä on varmaan hoitosopimuksessa sovittu jotain tälläisen asian varalle?

Keskuspäiväkodin johtajalta voit kysyä mahdollisuutta saada päivähoitopaikka nopeasti, hän tietää tilanteen.

Vierailija
5/10 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yks. pph saa yks.hoidontuen ja kuntalisän. Jos pph jää saikulle hän saa kelalta yel:in mukaisen sairaslomakorvauksen. Saanko minä siltä ajalta kodinhoidontuen, jolla voin varahoitajalle maksaa palkan?

Vierailija
7/10 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei ajateltu että näin käy (nyt sen sitte tajuaa kuinka typerä sitä on ollut). Eikä tällä alueella, missä asumme edes ole toista pph:aa...

Onneks olen opiskelija. Koulupäiväni ovat melko lyhyitä ja vaihtelevia. Ja tietysti luennoilta voi myös olla pois. Eli kyllähän tuon ajan selviää (melkein) mitenpäin vain...

Mutta onnistuukohan sellainen, kun äitini on työttömänä, ja tulisi mielellään hoitamaan lapsia, että siirtäisi sen tuen äidilleni (minkä siis pph saa)? Asumme eri kunnissa, voiko se vaikuttaa siihen ettei tämä onnistu?

Kiitos kaikille vastanneille

ap

Vierailija
8/10 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis yksityisen hoidon tuenko? sitten äitiltäsi lähtee työttömyyskorvauksista pois. Jos lapsi on alle kolme vuotta, niin ota omiin nimiisi kotihoitoon, jos olet opiskelija. opiskelija voi nostaa opintotukea ja kotihoidontukea yhtä aikaa, jos lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa, etkä saa yksityisen hoidontukea. Voithan aina antaa äidillesi ne kotihoidontuet käteen, niin hän ei menetä omia etuuksiaan.

Vierailija
9/10 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli siis vain yksi hoitolapsi, he järjestivät sukulaisia hoitamaan lastaan ja saivat kotihoidontuen, lapsi siis alle 3v.

Vierailija
10/10 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla papereissa, että päävastuu varahoidosta on vanhemmilla, mutta teen parhaani varahoitopaikan järjestämiseksi kyllä itsekin, ja niin myös kaupunki huolehtii apuna, jos tarvitaan. Usein pph:t sopivat keskenään; jos vain ryhmässä on tilaa, niin mielellään siihen ottaa varahoitoon.

Olen kahdeksatta vuotta yks. pph ja oman sairauden takia ollut poissa sillä ajalla ehkä jonkun neljä-viisi päivää... Mutta onnettomuus on kyllä aina onnettomuus, minkäs teet jos joskus jotain sattuu. :( Kehno tuuri teillä.

Pidän peukkuja...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä