Muilla vauvoja, jotka eivät huoli kun äidin? Meneekö tämä ikinä ohi?
Käytännössä katsoen en saa tehdä mitään. En mennä vessaan, en mitään.Vanhempia lapsia pitäisi huomioida vaan ei meinaa onnistua ellei vauva rääkymässä ja kometamassa! Ei edes isä kelpaa. Tätä on jatkunut 2kk ja vauva on nyt 6kk. Alkaa äiti kyllä väsymään. Jos jätän vauvan huutamaan niin huutaisi todella 2-3h tai minkä ajan sitten olisinkin poissa. Mikä neuvoksi? Mistä tämä johtuu? Helpottaako kun lopettaa imettämisen?
Kommentit (5)
ainakin toivon niin :)
mulla neljä tenavaa. yleensä tuo riippuvuus ollu 8kk ikäisen tienoilla mut jos teillä edelliset kirjottajat on senverran kehittyneempiä kavereita! Jospa se menis sitten aikasemmin ohikin.
Kaipaaakohan ne vaan läheisyyttä ja lämpöistä syliä jos ympärillä meteliä ja tohinaa. jos pientä vierotusta tekee ja isä hoitaa välillä, edes pätkiä. se symbioosi kun äidille todella kiduttavaa välillä. Ei ollenkaan ihanan korvaamaton olo! tiedän kokemuksesta.
täällä 3-vuotias lapsi ja sama meininki.
Nyt en tarkoita ihan sylivauvoja vaan lähinnä yli 1v. Teillä joilla isä ei kelpaa mihinkään niin onko isä läsnä vähän vai ei ollenkaan? Kuinka paljon muuten viettää perheen kesken aikaa? Meillä kaksi lasta eikä kummallakaan sellaista aikaa ettei isä kelpaisi...
ja jo muutaman kuukauden ollut vain äidin kulta! Tosin jos on kotona pelkästään isän kanssa, niin silloin ei ole mitään hätää, mutta jos olen vaikka toisessa huoneessa ja kuuluu touhuamisen ääniä, niin pitää kauheaa meteliä. Samoin, jos olen vaikka koneella vauvan hereilläoloaikana, niin protestoi, kun en huomaa tarpeeksi. Kamalaa lukea, että joillakin tämä vaihe kestää jopa vuosia!
Vauva tosin vasta 3 kk ja kuukauden päivät huutanut kuin hysteerinen jos joku muu ottaa syliin, eikä rauhoitu kun äidin sylissä vasta.