Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako raskaana syödä SUOMALAISA pakastemarjoja?

Vierailija
06.02.2006 |

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eikös se rajoitus koske vain ulkolaista pakastevadelmaa?

Vierailija
2/17 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni saa. ja ulkolaisia vadelmia yms myös jos kypsentää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskitöntä ei ole mikään.

Vierailija
4/17 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan ohjeessa on vältettävien asioiden listalla " pakastemarjat" ei eriteltyinä alkuperämaata. Edellisessä raskaudessa ohje oli " ulkomaiset pakastemarjat" .

Vierailija
5/17 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

salmonellaa ja suomalaisissa ei. En tiedä. Itse olen keittänyt kaikki ostomarjat ja itsepoimitut vadelmat on keittämättä. En tiedä.

Vierailija
6/17 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauhee himo pakastemansikoihin! Miksei niitä sais syödä? Nää on suomalaisia, taitaa olla pirkkamansikoita...

Vierailija
7/17 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi olla totta !!!Älä nyt ihemeessä syö ja muista myös ettet vaan juo kraanavertä suomessakaan sillä se sisältää sikiölle todella vaarallisia myrkkyjä!!!!!ONko Suomen äitien taso todellakin tätä luokkaa??????

Vierailija
8/17 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat Listerian,ja SE TAPPAA ihan varmasti tai vauvasta tulee ainakin 100% varmuudella vammainen.

Vierailija
9/17 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia söisin kyllä raakanakin.

Vierailija
10/17 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan pysyy kohtuudessa.

Minä syön kylmäsavukalaa, homejuustoa, maksaa, salaattia, pakastevihanneksi, virolaisia marjoja ja vaikka mitä! Juon vihreää teetä, lasin viiniä viikossa ja kahvia viikonloppuisin. Syön myös karkkia joskus ja pullaa usein. Kohtuudella siis kaikkea.

Toimin samoin esikoiseni raskauden aikaan eikä minkäänlaisia ongelmia ollut. Ei ole nytkään. Höpötystä ja hysteriaa koko syömävouhotus. Ainoastaan tupakkaan en koske, en ole ikinä polttanut enkä polta. Se on myrkkyä. Monesti ruokavouhottajat vetävät sitten sauhuja, törkeää.

Olen kohtuuden puolesta puhuja, ei raskaus ole sen kummempi tila kuin muutenkaan, kunhan muistaa ajatella vatsassaan olevaa vauvaa eikä stressaa liikaa. Tärkeämpää on muistaa että syö NORMAALISTI. Ja että rentoutuu ja lepää. Niillä on isompi merkitys kuin sillä, maistaako jotain vai ei.

Vierailija
11/17 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kunhan pysyy kohtuudessa.

Minä syön kylmäsavukalaa, homejuustoa, maksaa, salaattia, pakastevihanneksi, virolaisia marjoja ja vaikka mitä! Juon vihreää teetä, lasin viiniä viikossa ja kahvia viikonloppuisin. Syön myös karkkia joskus ja pullaa usein. Kohtuudella siis kaikkea.

Toimin samoin esikoiseni raskauden aikaan eikä minkäänlaisia ongelmia ollut. Ei ole nytkään. Höpötystä ja hysteriaa koko syömävouhotus. Ainoastaan tupakkaan en koske, en ole ikinä polttanut enkä polta. Se on myrkkyä. Monesti ruokavouhottajat vetävät sitten sauhuja, törkeää.

Olen kohtuuden puolesta puhuja, ei raskaus ole sen kummempi tila kuin muutenkaan, kunhan muistaa ajatella vatsassaan olevaa vauvaa eikä stressaa liikaa. Tärkeämpää on muistaa että syö NORMAALISTI. Ja että rentoutuu ja lepää. Niillä on isompi merkitys kuin sillä, maistaako jotain vai ei.

Vierailija
12/17 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi vältän raskauden aikana tuotteita, joista on keskimääräistä suurempi riski saada listeria. Eipä ainakaan tarvitse syyttää itseään ja harmitella jälkeenpäin.

Vierailija
13/17 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuus ei paljon auta. Jos saa listerian, saa sen, vaikka olisi syönyt k.o. ruokaa kuinka kohtuudella. Minusta ei ainakaan ole mitään järkeä riskeerata vauvan henkeä ulkomaalaisilla pakastevadelmilla, sillä niistä on kuulemma löydetty kaikkein eniten listeriaa suomessa myydyistä elintarvikkeista.

Itse syön kyllä kotimaisia marjoja sellaisenaan, mutta nuo ulkomaiset kuumennan ennen käyttöä.

Vierailija
14/17 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan tunne yhtään ainoaa ihmistä joka olis saanut listerian, niin eikös se ole äärimmäisen epätodennäköistä, että sen raskaana ollessa saa. Todennäköisyys on luokkaa lottovoitto...

Vierailija
15/17 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mä en ainakaan tunne yhtään ainoaa ihmistä joka olis saanut listerian, niin eikös se ole äärimmäisen epätodennäköistä, että sen raskaana ollessa saa. Todennäköisyys on luokkaa lottovoitto...

Eli vaikka olisit jopa itse sairastanut listerian, et välttämättä tietäisi sitä. Listeria voi aiheuttaa tosi vähäiset, flunssamaiset oireet. Tästä syystä ei ole myöskään tiedossa miten yleinen se on tai miten helposti se tarttuu, koska harva listerian saanut hakeutuu lääkäriin.

Ihan vain tiedoksi, esim. pakastevihanneksista 25% pusseista sisältää listeriabakteeria vähäisiä määriä. Ja koska ei tiedetä mikä altistus on sikiölle vaarallinen, ei tosiaan ole järkeä lähteä noilla jutuilla urheilemaan.

Vierailija
16/17 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI pitäisi riskeerata sikiön terveys syömällä tuotteita, joita neuvotaan välttämään? Eikö todella voi sen 9 kuukautta elää ilman homejuustoa ym? Epätodennäköinenhän se listeria on, mutta jos sen saa, niin se on todellinen riski sikiölle. Miksi siis pitäisi väen vängällä rikkoa kaikkia ohjeita? Kyllä niille suosituksille on perusteet.

Vierailija
17/17 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon kahvilassa töissä, ja odottavat äidit saa siellä melkein itku-raivarit jos on syönyt jotain " kiellettyä" . Sitten tullaan meille huutamaan, että kyllähän teidän olisi pitänyt varottaa. Naurettavaa sanon minä. Löysätkää pipoa mammat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan