Onko koko suhde sitten tässä, kun seksielämä ei tyydytä...?
Eli miehen haluttomuudesta on kyse. Pari vuotta ollu jo niin harvoin seksiä, että sormilla ne kerrat on laskettavissa. Nekin kerrat kun seksiä on ollu, niin oon saanu vongata kauan ja hartaasti, suorastaan niin paljon, ettei mies kestä kieltäytyä. :(
Oon yrittänyt puhua asiasta jo tuhansia kertoja ja kaikkee, mut ei tää näytä vaan lämpenevän tästä. Enkä haluais aina vongata ja saada jotain säälipanoa 3krt/vuodessa.
Vinkkejä otetaan vastaan, kun tuntuu, että tää kaatuu kyllä sitten tähän ellei nyt tuu muutosta. Oon alkanu liikaa katella jo muita miehiä. :( Enkä haluis mitään eroakaan, kun tullaan toimeen muuten ja on noita lapsia.
Kommentit (12)
Ja keskustelun ongelmanakin kai se, että mies ei suostu käsittelemään asiaa. Tabu tai jotain... :( En keksi mitään muutakaan lähtötapaa enää. Muuten suhde toimisi ja olisikin loistava näin, mut...
saattaisi olla tapa pakottaa miettimään asiaa läpi. Itse en tiedä mitään mistään parisuhdeterapioista mutta pari kertaa ollaan oltu erilaisilla perisuhdeleireillä ja vastaavilla. Kyllä niistä on jotain irti saanut. Etenkin on " mukava" huomata että muillakin on ihan yhtä vaikeita ongelmia.
Voi tosin olla että miehen saaminen moiseen paikkaan voi olla vaikeaa. Itse lähdin aikanaan aika helposti mukaan kun taisin itse kärsiä huonosta suhteesta enemmän kuin vaimoni.
Ensin kun asia alkoi korveta kunnolla, niin päätin lopettaa vonkaamisen. Katsoin, kauanko menee, et mies alkaa haluta. No, sit selvisi, et haluaa aina? joka toinen tai kolmas lauantai saunan jälkeen.
Nyt olen tyytynyt sitten tähän tahtiin...vaikka itse haluaisinkin useammin. Olen miettinyt samaa, että hairahdunkohan mieron tielle, jos tilaisuus tulee. Meillä ei ole asiasta puhuttu (jos omaa vinoiluani ei lasketa mukaan), koska mies näyttää olevan tyytyväinen siihen 1-2krt/kk.
Eli siis mitään en osannut neuvoa, kunhan narisin omaa kohtaloani...
Vaikka mullekin tuttu
Joo mun vastaus:
Onhan ruokakin syötävää jos ei suolaa mutta suolan kanssa ...
eli onhan parisuhde jotain mutta jos seksiäkin niin .......
-mici-
... mut hermo pettää 4kk:n päästä. :( T.AP
Ja itsetunto vähän hakoteillä, kun joutuu vuosia vonkaamaan. Enkä enää halua vongata, koska se on tosi säälittävää. :( Enkä enää uskalla ottaa asiaa ees puheeks, kun oon niin nollilla itsetuntoni kanssa.
Vaika mulla tosin on pari miespuolista ystävää, jotka ihan kiitettävästi on ihmetelly, et on omituista jos en äijälle kelpaa. Mut silti... En oikein tiiä mitä pitäis tehdä enää.
Löytyisikö näistä jotakin:
http://www.sexpo.fi/?page=terapia
http://www.vaestoliitto.fi/seksuaaliterveys/seksuaaliterapia/
Mielestäni teidän kannattaa kyllä vielä yrittää. Mutta tuo ulkopuolinen apu on varmaan jo tarpeen, jos kahdstaan ei asiat etene. Peratkaa ongelmanne perin pohjin, etsikää ratkaisukeinoja ja kompromisseja! Onnea matkaan!
Onko sinulla käsitystä, mistä miehesi haluttomuus voisi johtua?
Liian stressaava työ?
Ylipaino? (Ei jaksa sekstailla?)
Masennus?
Joku lääkitys?
Kilpirauhasen liika- tai vajaatoiminta?
VAi oletteko vaan suhteessanne ravistelun tarpeessa. Pitäisikö teidän löytää hellyys ja läheisyys uudestaan? Oletteko seksissä ajautuneet liikaa rutiineihin ja suorittamiseen.
En itse ole käynyt seksiterapiassa, mutta siellläkin varmaan aletaan käydä edellä olevia asioita muiden muassa läpi. Ja kyllä sun miehesikin olisi itsekin alettava ponnistella halukuuutensa lisäämiseksi!
Lues muuten vielä täältä Sexpon kysymys-vastaus -palstalta, löydätkö mitään teidän tilannetta vastaavaa:
http://www.sexpo.fi/halut.htm
jotain on vielä tehtävissä. Rivien välistä voi ymmärtää että sinulla on toivo aika vähissä että jotain muutosta tapahtuisi. Jostain se toivo pitäisi ammentaa että saisi voimia suhdetta parantaa. Jos toivo tuntuu menetetyltä on todella uuvuttavaa taistella samoista asioista päivä toisensa perään *tietää*. Onneksi tässä maailmassa mikään on harvoin mahdotonta...
Ehkä keskusteluunne pitäsi tulla jotain uutta? Sanoit että olette puhuneet tuhansia kertoja, joten määrästä ei ole kiinni. Saisikohan jostain kirjasta uusia ideoita, tai jostain parisuhdeviikonlopusta tai parisuhdeterapiassa yms?
T____