Club-30 viikkoon 6
Hei vaan naiset!
Mitä minun silmäni näkevät, ei pinoa tälle aamulle!?! Täytyy sit ite aloittaa kun mulla on koko viikko aikaa palstailla täällä teidän kanssa;)
Ihana auringonpaiste täällä länsijaoksessa, aamulla oli -25 pakkasta mutta aurinko lämmittää ihanasti jo ilmaa. Auringossa on vain yksi huono puoli, loman sain aloittaa siivoamalla=( Hitto miten meillä voi olla näin paskasta vaikka joka viikko siivotaan??? WC:n pesin ensimmäisenä kun aurinko mukavasti suuntasi säteensä pöntön taakse, voitte kuvitella sitä pölymäärää........
Kiitokset kaikille ihanille ihmisille peukutuksista ja tsempityksistä=) Tuntui niin hyvälle lukea niitä.
Helmin oireet kuulostaa lupaavalta, pidähän meidät ajan tasalla!!! Sehän on jo pp12! Ja tosiaankin ollaa oulun VL:ssa hoidossa tai osittain siellä, punktiot ja siirrot tehdään siellä, muuten täällä omalla paikkakunnalla.
Oikein mukavaa viikon alkua kaikille!
T: Waimo
Kommentit (28)
Aamukaffit nautittu ja heti koneen ääressä, taidan olla myös hieman riippuvainen tästä sivustosta.
LeiaK, kuulostaa upealta teidän talo, milloin sen pitäisi valmistua?
Tuosta sinun kierron pituudesta, minulle kävi ihan samoin, johtuisikohan vyöhyketerapiasta?
Kierto oli suht. säännöllinen 30 pvää ja nyt yhtäkkiä vain 25.
Kovasti piti kummastella asiaa.
Tosin tuo lyhyt kierto sopi mainiosti tuleviin hoitoihin, aikataulut sopivat paremmin
Waimolla piinaa, piinaa, tuo on kyllä minusta se inhottavin aika hoidoista. Voi kun olisi jokin testi, josta näkisi tuloksen heti.
Oireet kyllä kuulostivat hyvältä, joten paljon peukutuksia täältä.
Miten muuten noiden sumujen kanssa, jatketaanko niitä myös sen jälkeen kun menkat tulevat eli ihan eka nollaultraan saakka?
En ole lääkkeitä vielä hakenut, siinä tulee varmaan ohjeet mukana, mutta kysäisen kuitenkin teiltä.
Ajattelin hakea lääkkeet vasta, kun tämä kierto päättyy, voisihan tulla vaikka luomutärppi, hih, siihen en kyllä usko hetkeäkään..
Helillä taisi olla työpäivä tänään, mitenkä sen tätin kävi, tuliko kylään sopivasti viikonlopuksi?
Eilen piti katsoa se teeman ohjelma lapsettomuudesta, meni tiistaina ohi. Ihan mielenkiintoinen oli ja lopussa tietysti piti hieman kyyneliä vuodattaa, kun sen vauvan saivat, olen näköjään aivan toivoton tapaus.
Tämä tyttö taitaa lähteä voitelemaan sukset ja sitten eiku ladulle!
Pohjoisjaosto päättää tähän :)
No huomenna tämä loppuu, menen töihin ja sitten pinoudun taas illalla tai pari päivää myöhässä...
Minervalle: Sumuja jatketaan irrotuspiikkiin saakka. Ne estää munasoluja kasvamasta kovin eriaikaa ja irtoilemasta itsekseen väärään aikaan eli tärkeää jatkaa niin pitkään.
Waimo pp 9
Mieli on jo parempi - viikonlopun aikana on tullut pari yhtäkkistä itkukohtausta, mutta nyt tosiaan jo paremmalla mielellä. Kävin tuossa äsken hiihtämässä ja selvittelemässä pääkoppaa. Se hyvä puoli täällä metsän keskellä asumisesta ainakin on, että pääsee suoraan kotiovelta hiihtämään. ;) Ja eilen sain siivottuakin, joten mielelläni lähetän siivousintoa eteenpäin. :)
Kovasti kuulostaa pitkiltä nuo oys:n jonot... :( Täytyy tässä harkita, kun ei tuota rahaa puissa kasva... Oletteko olleet tyytyväisiä oys:n toimintaan?
Waimo: Meitä on hoitanut E.K., mutta hänhän on jäänyt/jäämässä äitiyslomalle. Tosi ihana lääkäri! Olen tietoinen siitä, että oys:n ivf:t tehdään vl:n tiloissa. Muistelin myös, että (tästä johtuen) ei ole mahdollista jonottaa oys:iin ivf:ään ja saaman aikaan tehdä inssejä vl:ssä..? Tsemppiä sulle piinailuun! Pidän peukkuja, oireet kuulostaa hyviltä. :)
Tirpalle myös peukutuksia tulevaan siirtoon! :)
Maahinen76: Lohtuhali Sinulle! Luin tuolta tammikuun inssi-pinosta, ettei tärpännyt. :( Mitkäs teillä on jatkosuunnitelmat? Me siis pähkäillään, että joko siirrytään ivf:ään vai vieläkö kokeillaan yhtä inssiä. Ja oys vai vl.
LeiaK:n tuleva koti kuulostaa tosi hienolta! :)
Innostuiko siitä tapaamisajatuksesta muuten kukaan..?
Helmi: On siis muitakin, jotka hiihtävät!
Tultiinkohan ladulla vastaan, minullakin latu lähtee ihan kodin vierestä ja jos ollaan vielä samasta kaupungista, niin kohtahan me ollaan naapureita :)
Minä tosin kävin aikaisin aamulla ja ketään muuta ei näkynyt.
Voitelu onnistui ja oli oikein nautinnollista hiihtää.
Waimolle kiitokset neuvoista, minä olin aivan kuvitellut, että sumuja käytetään vain pistämiseen saakka, näin sitä oppii uutta joka päivä.
Oysin toimintaan minä olen ollut kyllä tyytyväinen, ei voi moittia.
Jono ivf:ään Oulussa on noin puoli vuotta, minulle se oli henkisesti ihan paikallaan ja aika on mennyt hurjan nopeasti.
Se kurja puoli on ollut, että joka kerta eri lääkäri, mutta kohta ovat sitten varmaan kaikki jo tuttuja.
Maahiselle pahoittelut hoidon epäonnistumisesta, tsemppiä jatkoon.
Kerrohan toki mitä aiotte jatkossa tehdä.
Nyt pitää lähteä ripustamaan pyykit kuivumaan ja yrittää pysyä erossa tästä tietomakoneesta!
T:minerva
Ei nyt ollutkaan niin kamalaa tänään duunihommissa, lopetettiinkin aikaisemmin kuin olin varautunut. Hiihtolomaankin enää viikko...
Tirpalle on siis tiedossa ohjelmaa PAS-valmistautumisen myötä. Hyvä kun pyörähtää homma taas käyntiiin! Ihan mielellään tulisin mukaan, mutta menkat eivät vielä ole viitsineet alkaa. Nipistellyt on kyllä ja mikä päivä se oli kun väänsi ihan kunnolla. Ajatukset tietenkin lähti lentoon kun sekin vääntö oli vasemmalla puolella (missä taannoin oli se kohdunulkoinen).
Waimo: on siinäkin dilemma: piinis etenee, mutta samalla lomapäivät hupenee... mä näköjään putoilen kärryiltä jatkuvasti, kun en ole tähän mennessä tajunnut, että jännäillään yhtäaikaa! Alkuviikkoon näyttää munkin menkat menevän. Peukutuksia kuitenkin sinne bd !
Helmi: hyvä kun olet jo paremmalla mielellä :-) Pähkäilyt ottaa aina aikansa, mutta mielelläni kuulisin, miten ne edistyvät, eli jatkatteko IVF:ään vai mitä teette. Eli kiva jos pysyt seurassamme!
Voi että kun kuulosti nuo teidän pohjoisjaoston hiihtojutut mukavilta... siitä onkin jo aikaa kun viimeksi hiihdin. Helsingissä tämä on niin älytöntä kun sukset pitäisi ottaa kainaloon ja bussilla ajella puoli tuntia ainakin että saisi tarpeeksi lunta alleen. Tämäkin maalaistyttö kun pitää edelleen suksia liikkumavälineenä ja tuntuu niin höntiltä, että sellaisia rupeaisi jossain toisessa liikkumavälineessä kuljettelemaan.
Kertaus omasta navasta: niinkuin jo kerroin, menkat siis odotuttavat itseään edelleen. Ihme kyllä en ole siitä niin kypsänä kuin luulin olevani. Joskus näinkin päin. Huomenna taas puhelin käteen ja katsotaan jatkot. Ei varmaan tällä myöhästymisellä vielä punktio siirry 9. viikolle...
Täälläkin on kerennyt tapahtua vaikka mitä kun en oo muutamaan päivään kerinnyt käymään.
Omassa navassakin tapahtuu... torstaina oli se jälkitarkastus nro.2 joka oli sitten vain kertausta. Kaikki ok ja meen vielä kerran kun nyt menkat oli juuri aluillaan ja tietysti siis kohdussa verta. No onhan se kuitenkin hyvä että seurataan että ei oo mitään ongelmia.
Menkat alko sitten eilen ja tänään siis (jo) kp2.
Yllättävän helpolla oon päässy ja vaikka lääkäri varoitteli että nää ekat menkat saattaa olla kivuliaammat kuin yleensä (onko se mulla vielä mahollista), niin nyt on kipuja ollut kyllä normaalia vähemmän. Vuotoa kuitenkin enemmän, näinköhän km muutti tilannetta ja mun niukat menkkani tästä runsaantuisivat vai onko vain tämän yhden kierron juttu. Se jää nähtäväksi. Keskenmenosta näihin seuraaviin menkkoihin siis meni 32-35 päivää, joten ei nyt niin mahdottoman paljon pidempään kun normaalikierto 28-30pv.
Mitähän mun piti kommentoida, Waimolla ainakin piina etenee vakaasti eteenpäin ja olikos meillä muitakin piinistelijöitä!? Helilläkin tietysti aina mahikset luomuplussaan, jännitellään siis ensiviikolla. =)
Kiva kuulla että Helmikin on jo paremmalla tuulella ja LeiaKn uusi koti kuulostaa kyllä tosi upeelta. Mäkin hieman kaipaan meidän Espoon kotia, mutta kyllä perjantainen museo ja kaupunkikierros taas oli tosi mukava. Ei tälläistä tilannetta aina ole edessä, joten nautin nyt täysin siemauksin kotirouvana olosta. =D
Olikohan sitten vielä jotain, no sen olen jo unohtanut joten mukavaa sunnutai-iltaa ja alkavaa viikkoa kaikille.
Pidän vain teidät piinan ajantasalla=D Heh heh.... Alkaa epätoivo tulla kun työpäivä lähenee. Apua! Oishan tuota kauemminkin lomaillut=(
Noh, se hyvä puoli tässä on että piina menee sitten nopeemmin. Hitsit kun pelottaa että miten tässä käypi! Ja munko ajatukset pyörisi vain yhden asian ympärillä??? Ei kai....
Helmi: E.K teki tämän siirron, en ollut ennen häntä tavannutkaan. Tosi tsemppaaja oli isolla mahalla. Aikaisemmat punktion ja siirron teki K.J, tunsin olevani todella ammattitaitoisissa käsissä hänen hoidossaan.
Minä olenkin jo ilmoittanut halukkuuteni siihen tapaamiseen, siitähän voisi tietysti isommastikin huudella ja kysellä onko tulijoita?
Voi Heli kun nyt tulis kuitenkin se luomuplussa, vai miten se oli, saiko se tulla näin lääkevaihdon aikaan?? Anyway, peukutukset sitten joko menkkojen tai plussan puolesta;)
Suvikselle onnittelut menkoista ja hyvä että jt:ssa kaikki ok! Se on kuitenkin aina helpottavaa kuulla ja tosiaankin hyvä tarkastaa vielä sitten vuodon jälkeenkin tilanne.
Hei, miltäs tuntui tämä viikkopino? Ken maanantaina pinon aloittaa päättää sitten jatketaanko samaan ma-ke-pe linjaa johon sitten kirjoitellaan milloin ehditään=)
*Waimo päättää loma/piinaviikon raportoinnin tältä erää tähän*
Täällä sitä notkutaan, ei vain koko ajan kehtaa kirjoitella;)
LeiaK:lle todellakin tulee iso talo=) Hyvä niin, onpahan enemmän tilaa mitä siivota;) Heh heh, mä oon taas tänään siivonnut (meneehän se piina näinkin), harkitse vielä tuota koira-asiaa, olen nimittäin pessyt mustia kuolaklimppejä pois vaaleista seinistä...
Hermot kestää piinaa, hmmm, jollainlailla. Itseasiassa tämä keho kuvittelee olevansa raskaana. Ällöttävät kuvotukset, mahanipistykset ja tissien turpoamiset ja kipuilut. MUTTA kun ne pp ovat vasta 8! Ei siis mitään toivoakaan että olisivat raskausoireita=( On tämä kroppa mua ennenkin huijannut.... Mutta yritän tolkuttaa itselleni että ens viikonloppuna jos on tällänen olo niin SITTEN saat alkaa uskomaan. Kauankohan lääkkeet pitää menkat poissa vai alkavatko ajallaan eli joskus alkuviikosta?
Se on muuten totta että vyöhyketerapiassa kipupisteet osuvat hyvin sinne missä jotain vikaa on. Kohdun ja munasarjojen ja torvien pisteet on muiden muassa olleet mulla ainakin joka kerta tosi kipeet, samoin hormonipisteet. Mitään näkyvää hyötyä siitä ei sitten ollutkaan, ei kun kerran alkoi kans menkat heti samana iltana vaikka muuten ei meinannu alkaa. Mutta limikseen tms ei ole vaikuttanut mulla.
Mukavaa lauantai-iltaa kaikille, tämä nainen lähtee saunaan=)